Engelse soldaat opzetten

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Markoz schreef:Iemand trouwens enig idee of er daadwerkelijk verschil zit tussen een het engelse infanterie uniform en het uniform van de prinses irene brigade van 1944/1945? Behalve de insignes of course :)
Geen verschil, want de PIB is opgeleid in Engeland. Dus ze kregen dan ook automatisch het Britse uniform uitgereikt.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ja dat dacht ik ook al, maar ik vond het slimmer het nog even te vragen, voordat ik straks een niet kloppend uniform heb samengesteld :wink: Bedankt voor je snelle antwoord!
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

leieboordbewoner schreef:
Onze "bijbel"is de 3 delige boekenset van David B. Gordon.
Equipment, weapons, uniforms of the ww2 tommy.
Bouchery is wel een leuk boek om te beginnen, maar ik raad de serie van Gordon echt aan.
Setje kost wel €90,- maar dan heb je echt goede referentie boeken.
Is weapons ook de moeite als je niet echt geschikt zijt om wapens te verzamelen? Equipment en uniforms heb ik reeds en heb het gevoel dat dit alles omsluit...!
PS: in België betaal je rap €35 à €40 per boek van D. Gordon!
Ik vind het wel de moeite waard.
Je leert zo wat over de wapens die werden gebruikt.
En daar komt nog bij dat er webbing in staat die niet in de andere delen staan.
Mvg/Best regards, Sipke
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ik kan deze koppels kopen:

Afbeelding

De eerste 2 zijn 1945, dus die vallen al af. De onderste is echter waarschijnlijk 1943, dus daar heb ik wel interesse in. Daarom nu aan jullie de vraag, maken jullie er ook 1943 van of twijfelen jullie of het niet 1948 is(of nog iets anders)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Let wel op deze koppels zijn waarschijnlijk wel oorlogs, daar is verdre niks mis mee. Maar het is zover ik weet geen Britse aanmaak, maar is waarschijnlijk in India gemaakt. Waarschijnlijk zijn deze ook niet gedragen aan het front in Europa.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Hoe kan je dat zien?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Markoz schreef:Hoe kan je dat zien?
Het materiaal is wat anders als dat van Brits gemaakte webbing en aan de soort stempeling.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Hmm ok :) Zal het even navragen, bedankt in ieder geval. :wink:
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Ik heb het nagevraagd bij de eigenaar, en die antwoorde dat de koppels voor zover hij wist niet in India gemaakt zijn aangezien dat soort koppels normaal veel geler en ruwer van structuur zijn. Maar ook de stempels schijnen overeen te komen met die in India gemaakt zijn?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Het is toch wat met die koppels he...Hoeveel heb je me er al laten zien? :P heb je nog een reactie gehad op die van qoop.nl?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Nog niet :( Ach, anders koop ik er wel 1 op 16 september, dan is er hier een beurs in de buurt en is hopelijk ook mijn boek aangekomen.. :)
Plaats reactie