display cases

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

pionier schreef:Nee natuurlijk niet, maar je zal het maar vergeten uit te maken. Zon spot word flink warm

http://www.militaria.nl/shop.php?categorie=24&type=100
Maar dat is Mark van Tiel meen ik.
Is die site nog actief? Ik meen dat de eigenaar in het ziekenhuis lag?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Check de homepage maar eens.
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Top. Misschien dat zo'n ikea kast ook wel wat is. Maar net zoals jullie zeggen let op voor het licht. Te veel licht is idd niet echt goed voor je items.
Ik was op zoek naar de kisten die aangeboden worden op de site van militaria.nl, vind ze ook nog best goedkoop eigenlijk.

Thanks
-- Rik --
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Ikea kast heb ik ook ja.... mijne al moeten verstevigen met mdf plaatjes omdat ie anders niet heel bleef.
Ze hebben bij Ikea een nog veel mooiere kast voor 80,-
Die is wel lager maar heeft veel meer oppervlakte, kan zeker meer in.
Zie foto.
Afbeelding

Als je het dan ook nog met je pappie en mammie regelt dat ze de helft betalen.. :) De mijne hebben hem helemaal betaald trouwens.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik heb zelf zo'n display box:

Afbeelding Afbeelding

Gekocht via eBay.com. Hij is wel mega duur door de verzending, maar je kan er eigenlijk heel veel in displayen. Van medailles tot Bajonetten, want je kan de foamlaag die eronder zit eruit halen en in elke gewenst formaat snijden.

779
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

@ Bob: dat is natuurlijk ook wel een mooie voor medailles en dergelijke. Zelf kan je die natuurlijk ook maken, maar dan ziet hij er zo profesioneel niet uit.
vezelplaat op maat snijden, schuimplaat op maat snijden en strak overtrekken met stof, plexiglas op maat snijden en op de box bevestigen met vijzen. En klaar! Voor €10 heb je al een displaybox!

@ Markoz: Die persoon had me gezegd dat hij slechts €30 voor betaald had, mocht ik van jou zijn zou ik eerst eens bellen naar Ikea.

@ Polte: Ik had deze ook zien staat! Mooi ding, maar de rekken liggen verder van elkaar zeker? Voor mijn materiaal te displayen komt die Detolf beter uit voor mij, en ze was ook €20 goedkoper :wink:

Je kan voor die vitrinekast een pakket inbouwspots kopen voor €15 (2stuks inbegrepen). Ik heb deze niet gekocht. Ik had hier nog een grote spots liggen en heb die er naar toe gericht. Zo heb je geen direct ligt op uw materiaal. Het glas houd een beetje tegen.
For King & Country
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

leieboordbewoner schreef:@ 779: dat is natuurlijk ook wel een mooie voor medailles en dergelijke. Zelf kan je die natuurlijk ook maken, maar dan ziet hij er zo profesioneel niet uit.
vezelplaat op maat snijden, schuimplaat op maat snijden en strak overtrekken met stof, plexiglas op maat snijden en op de box bevestigen met vijzen. En klaar! Voor €10 heb je al een displaybox!
Deze box is van eikenhout en met een glazenplaat. Ik ben te lui om er zelf één te maken, dus daarom koop ik ze maar haha.

779
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

leieboordbewoner schreef:
@ Markoz: Die persoon had me gezegd dat hij slechts €30 voor betaald had, mocht ik van jou zijn zou ik eerst eens bellen naar Ikea.
Ik ga morgen bij de Ikea kijken, hij's in de aanbieding, dat weet ik nog van een week geleden toen ik er ook was maar goed.. Zelfs als die 39 is heb ik geen keus omdat mijn moeder vast niet verder wil rijden voor die paar euro..
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

779 schreef:Ik heb zelf zo'n display box:

Afbeelding Afbeelding

Gekocht via eBay.com. Hij is wel mega duur door de verzending, maar je kan er eigenlijk heel veel in displayen. Van medailles tot Bajonetten, want je kan de foamlaag die eronder zit eruit halen en in elke gewenst formaat snijden.

779
Mark heeft deze eiken kistjes ook!
CAN DO
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

't Zijn echt super kistjes! Ga er denk ik nog maar één kopen :)

779
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Er is nu trouwens bij de Ikea ook een ander heel mooi kastje in de aanbieding. Voor 49,- 2 deurtjes en ongeveer 75 bij een meter of iets dergelijks. Misschien iets kleiner, hij moet alleen wel op een tafeltje ofzo gezet worden omdat ie anders te laag is.


*is 3 vitrinekasten en wat schilderijlijsten rijker :D :cheer: Ikea :cheer: *
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Markoz schreef: en wat schilderijlijsten rijker :D :cheer: Ikea :cheer: *
50cm X 70cm voor €30? :)
For King & Country
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Eh? Ze zijn inderdaad 50x70, maar de mijne waren €5.50 en wat kleintjes voor 1 euro per 4 ofzo ;) Niet €30 :P
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

He Markoz,
wat ben je van plan om in te lijsten?

Wat mensen vaak vergeten is dat oudere documenten van zuurvrij papier zijn vervaardigd, het hedendaagse papier en het oudere papier gaan niet samen. Wanneer je dit wel doet dan kan het op een gegeven moment de documenten zoals urkundes aantasten wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Let dus op als je een lijst koopt met daarin een papieren/kartonnen achterzijde, deze zijn niet zuurvrij en kunnen daarom schadelijk zijn voor hetgene wat ingelijst is.
-- Rik --
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ik heb mezelf een bakje getimmerd :P en een plaat plexiglas uitgesneden en sierlijstje omheen gemaakt,
en met stof en soort polyester schuim ofzo op de bodem gemaakt en het stof erover voor zachte ondergrond, :)
Lijkt wel grappig en was goedkoop vitrinebakje voor medaille's en andere kleine dingentjes. :lol:
Hij is niet echt super mooi maar toch leuk genoeg om te gebruiken vind ik. :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie