Foxholes in de Ardennen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Vilex
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jul 2006, 14:08

Bericht door Vilex »

dat is ook niks! mensen moeten dingen in takt laten zoals het is, en dan bedoel ik niks tegen een md
Gebruikersavatar
k98 Scharfschütze
Lid
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 sep 2005, 09:23
Locatie: Limburg

Bericht door k98 Scharfschütze »

en dan maar allemaal swastika's op de muren spuiten

waar ik woon is het Albertkanaal in Limburg aan het for Eben Emael
al de belgische bunkers aan de oevers VERNIELD , zo'n mooie dingen , gewoon vol met verf en opgevuld met cement

kzou die neo nazi's wel eens mooi in auschwitz willen gooien
mannekes van mijn leeftijd :roll:
I fuck back, and it aint pretty
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

De meeste kans van ene leuke vondst heb je waarschijnlijk in het Hürtgenwald in de Eifel
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

hallo

ik wil eerst eventjes een opmerkzaam woordje placeren want zelf ben ik fervent digger en heb zelf al in de ardennen gezocht naar militaria.

-Maak altijd je gemaakte putten dicht
-verander niks aan de bestaande foxholes(maak er geen van waar een paard in kan liggen :wink: )
-als je op zware munitie stuit(en dat zul je 25% kans wel hebben) laat het liggen en stop het weer onder de grond.Maak er eventueel een foto van maar raak het niet meer aan dan nodig.
-wees stil->respecteer dieren
-Het is verboden dus doe het onopgemerkt
-stop ermee als het donker wordt:1=zie je geen steek
2=dieren
3=gevaarlijke dingen kan je nie inschatten in donker.

vervolgens nog wat "hotspots" om te zoeken.Het bois jaques in foy is heel interessant(band of brothers-spot).Vervolgens is er ook zwaar gevochten in prüm waar boven op de heuvels nog vele foxholes en tnt-blikken liggen.dat is waar het 106de zwaar het te verduren heeft gekregen.Ook schönberg is erg interessant waar ook veel foxholes liggen.

toch raad ik je aan een gids aan te schaffen.zonder dit zou ik niet eens aanzetten want het is onbegonnen werk.In de krijger zijn er interessante gidsen te verkijgen.

veel geluk en succes

mvg snafu
Greifkommando!
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Ik ben net terug uit de Ardennen en ben wederom een dagje naar het Bois Jacques en omgeving geweest. Het viel me op hoeveel recente kuilen er gegraven waren door mensen die met detectoren waarschijnlijk iets gevonden hebben. Zonde dat je dan vervolgens niet die kuil weer dichtgooit.

In het duitse deel van het bos vonden we nog vele onbeschadigde putjes en dat was leuk, moest overigens wel goed zoeken, omdat die putten niet aan de bosrand liggen zoals die van E en D compagnie.

Het nieuwe monument is ook leuk en mooi en ligt vlakbij het voormalige spoorlijntje. Via die spoorlijn gingen vaak de patrouiles van start richting de duitsers en ik ben dan ook via die route naar de duitse stellingen gelopen, toch wel bizar idee dat ze daar 62 jaar geleden met min 18 in dikke sneeuw liepen.
Gast

Bericht door Gast »

Ik dacht eigenlijk dat de Duitsers in Foy zelf zaten en nt in de bossen er rond.....ben ik zo mis? :-)
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

Tuurlijk ook in de bossen. Ze moeten namelijk hun flanken beschermen.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Inderdaad Caesar,

De Duitsers zaten ook in Bois Jacques omdat hun line via Foy door het Bois Jacques naar het zuiden liep. In het boek BoB zie je voorin ook een kaartje waar je de linies kunt zien.
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

Snafu, misschien een domme vraag, maar wat is de krijger precies?
ik ga als het een beetje meezit deze winter naa r de ardennen, en een gids zou zeker mooi zijn!

ik ga sowieso dan niet voor het graven want dan zou ik niet in de winter gaan. maar gewoon voor het bezichtigen enz.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

De Krijger is een boekhandelaar in België.

http://www.proximedia.com/web/de-krijger.html

Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

De krijger, echt, voor de eerste keer geweest ( vorige week) boeken dat die kerel heeft, duizenden over WO2, je kan er dagen in rondlopen (mocht je tijd hebben)

Ligt in Erpe, in de doprsstraat 144, gemakkelijkt te vinden, rijd de autostrade af, richting erpe, je moet dan ongeveer een 800 meter verder naar rechts om naar erpe te rijden en vanaf dan zit je al in de dorpsstraat.



mvg Red
Easy up front!
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

De krijger is ons paradijs jongens!

De reeks "slagveld in België "is heel interessant.Het zijn kleine boekjes die telkens over een bepaalde streek gaan.zo heb je "Bastogne" en Saint-vith.De hele slag staat er in uitgelegd en telkens een paar interessante routes die je met de auto kan doen,die je langs alle bezienswaardigheden van de streek leidt.Ik heb ze zelf al gedaan en het is de moeite waard.En het is niet duur(20 euro per boekje).

veel plezier daar!!

mvg snafu
Greifkommando!
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

ok dan!!!!!weet ik dat ook weer. ben nieuwsgierig!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Snafu, bedoel je die boekjes van Lannoo over de slagvelden in België?
Gebruikersavatar
snafu
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2006, 16:04
Locatie: Vlaanderen

Bericht door snafu »

Nee,het zijn zwarte boekjes uitgegeven door de krijger zelf!
Er is echter wel een goeie gids van Lannoo ("Op toch langs ardeense slagvelden) maar die is van 1994 en is verouderd want sommige wegen zijn al veranderd of bestaan niet meer en het lukt dan neit meer vlotjes de bedoelde plaatsen te vinden!
Afbeelding
het zijn deze
en ze bestaan van sainkt-vith,ieper,hill 62,...
Greifkommando!
Gesloten