display cases

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Heb je er een foto van the_king88?
-- Rik --
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Rik schreef:Heb je er een foto van the_king88?
Op moment niet maar ik zal zo snel mogelijk wel even een paar foto's van het kistje maken.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Rik schreef:He Markoz,
wat ben je van plan om in te lijsten?

Wat mensen vaak vergeten is dat oudere documenten van zuurvrij papier zijn vervaardigd, het hedendaagse papier en het oudere papier gaan niet samen. Wanneer je dit wel doet dan kan het op een gegeven moment de documenten zoals urkundes aantasten wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Let dus op als je een lijst koopt met daarin een papieren/kartonnen achterzijde, deze zijn niet zuurvrij en kunnen daarom schadelijk zijn voor hetgene wat ingelijst is.
Op het moment zit er inderdaad geen zuurvrij papier achter omdat ik dat nog nergens heb kunnen vinden :) Moet maar eens Groningen induiken
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

Markoz schreef:
Rik schreef:He Markoz,
wat ben je van plan om in te lijsten?

Wat mensen vaak vergeten is dat oudere documenten van zuurvrij papier zijn vervaardigd, het hedendaagse papier en het oudere papier gaan niet samen. Wanneer je dit wel doet dan kan het op een gegeven moment de documenten zoals urkundes aantasten wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Let dus op als je een lijst koopt met daarin een papieren/kartonnen achterzijde, deze zijn niet zuurvrij en kunnen daarom schadelijk zijn voor hetgene wat ingelijst is.
Op het moment zit er inderdaad geen zuurvrij papier achter omdat ik dat nog nergens heb kunnen vinden :) Moet maar eens Groningen induiken

maar je kan wel het houtje gebruiken toch???
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Volgens mij is onbehandeld vurenhout het beste daarvoor. Als je een plaatje voor gebruikt dan kunnen daar ook chemische stoffen uit komen omdat veel plaatmaterialen 'geperst' zijn, en daar een soort van hechtingsmiddel is voor gebruikt.
-- Rik --
Markoz
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 apr 2006, 16:03
Locatie: Delfzijl

Bericht door Markoz »

Het zijn van die clip lijsten, dus ik ben bang dat het schadelijker is om ze in aanraking te laten komen met die clips dan met dat papier. Of denk ik nu raar?
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Ik denk dat de clips dingen kunnen beschadigen die ingelijst worden, het papier heeft op langere termijn pas schadelijke gevolgen.
-- Rik --
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Markoz schreef:Eh? Ze zijn inderdaad 50x70, maar de mijne waren €5.50 en wat kleintjes voor 1 euro per 4 ofzo ;) Niet €30 :P
Was even verstrooid, ik bedoelde €3,50... :oops:
For King & Country
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

vandaag een helmstandaard gemaakt, lekker makkelijk, deze heeft een kussen bovenop zodat je geen verf/ binnenwerk beschadigd als je hem gebruikt.

Binnen kort even door de lak halen en hij is af:

Afbeelding

Afbeelding
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Mooie oplossing zo, maar zou je niet die foto's ergens bewaren waar ze in het donker zijn? In een album oid? Nu verkleuren ze binnen een jaar en gaan ze dus 'kapot' lijkt mij?

779
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ik weet het bob, morgen ga ik op vakantie, dan zijn ze zo ie zo weg, na de vakantie was ik al van plan om foto copieen te maken van wat foto's op kastjes :wink: zeker van de mooiste/ belangerijkste.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Die sunlight zeep die je daar hebt; is die oorlogs? Ik heb daar namelijk wel een stuk of 40 van. Lagen allemaal bij mijn opa op zolder.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

is wel van rondt de oorlog volgens mij, weet ik niet helemaal zeker, je hebt verschillende soorten.
Rik
Lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 apr 2005, 10:59

Bericht door Rik »

Volgens mij zijn die van na de oorlog.
-- Rik --
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Sunlight zeep is zover ik weet gewoon oorlogs.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie