Hakenkruisjas

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Hakenkruisjas

Bericht door lexiebabe »

AMSTERDAM - Een 46-jarige man uit Wijdewormer is maandagavond in Purmerend aangehouden omdat hij een jas droeg met daarop twee grote hakenkruizen. Dat meldt de politie dinsdag.

Een getuige benaderde de politie, nadat hij de man had zien lopen. Een motoragent hield hem aan en nam hem mee naar het politiebureau voor verhoor. De man verklaarde daar zich niet bewust te zijn van de hakenkruizen, van 25 bij 25 centimeter en 15 bij 15 centimeter groot, op de voor- en achterkant van zijn jas.

Nadat proces-verbaal tegen hem was opgemaakt kon hij naar huis, zonder jas. De agenten hielden de man aan op basis van het wetsartikel waarin belediging strafbaar wordt gesteld.

Bron: http://www.nu.nl
De man verklaarde daar zich niet bewust te zijn van de hakenkruizen, van 25 bij 25 centimeter en 15 bij 15 centimeter groot, op de voor- en achterkant van zijn jas.
Het betrof een visueel gehandicapte?
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Hij loopt in de stad met een jas met 2 hakenkruis waarvaan 1 van 25 en 15 centimeter. En dat merk je niet als je hem aantrekt???
Of hij is erg afwezig met zijn verstand, of denkt dat hij dan 'cool' is.
Of hij is erg blind, of hij weet niet wat die hakenkruizen inhouden.

Dat zijn erg veel dingen wat het zou kunnen zijn.

Ik denk tog maar eens dat ze hem flink moeten boute en zijn jas afpakken EN een flinke werkstraf moeten geven.
Dit soort mensen horen niet over straat te kunnen voordat iemand ze verteld wat ze nu precies fout doen en wat de gevolgen zouden moeten zijn.
Ik weet zeker dat de meeste mensen die zo rondlopen niet echt bewust zijn van de gehele situatie rond 1939 - 1945
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Tja, dat is natuurlijk niet slim.
Kan me overigens ook herinneren dat een paar schooljongens hun nederlandse vlaggetjes van hun schooltas moesten afhalen omdat dat provocerend zou zijn naar onze allochtone medeburgers..

Dat is dan weer doorgeslagen naar de andere kant vind ik
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Beetje erg belachelijk om zo te gaan lopen!
maar misschien was de man ook wel geestelijk niet helemaal 100% en hebben van die "grappige" jongens hem zo jas aangesmeert zodat die man problemen krijgt. :(
Je weet de achtergrond van zo'n verhaal natuurlijk ook niet.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Die man is 46...
als je dan nog niet beter weet ben je niet goed wijs.
tenzij je natuurlijk extreem-rechts bent, maar dan ga je geen
antwoorden geven van "ich habe es nicht gewust"... ofwel??
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Je hebt toch ook mensen die onder begeleiding wonen die mensen die geestelijk gehandicapt zijn,
En als er paar van die "leuke" figuren hem dat aansmeren kan die man er niks aan doen toch!?
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

weet niemand in wat voor geestelijke staat deze man verkeerd?
Gebruikersavatar
dannywireless
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 sep 2006, 10:26
Contacteer:

Bericht door dannywireless »

er is waarschijnlijk gewoon een grap met hem uitgehaald
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

wittmann schreef:Die man is 46...
als je dan nog niet beter weet ben je niet goed wijs.
tenzij je natuurlijk extreem-rechts bent, maar dan ga je geen
antwoorden geven van "ich habe es nicht gewust"... ofwel??
1 op de 5 Nederlanders heeft psychiatrische problemen.. De man kan wel in een psychose verkeren dat hij Hitler is o.i.d...

779
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

raytheman schreef:Tja, dat is natuurlijk niet slim.
Kan me overigens ook herinneren dat een paar schooljongens hun nederlandse vlaggetjes van hun schooltas moesten afhalen omdat dat provocerend zou zijn naar onze allochtone medeburgers..

Dat is dan weer doorgeslagen naar de andere kant vind ik
en als er nou iemand van turkse afkomst was geweest met een jas of tas en 2 turkse vlaggen erop had gelopen, had niemand wat gezegd, raar tegenwoordig, moeten ze die ook maar eens meteen hard aanpakken, wegens belediging!


Edit: heb het even aangepast om het te verduidelijken! :wink:
Laatst gewijzigd door dennisb op 21 sep 2006, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jij vindt de Turk met zijn internationaal algemeen geaccepteerde nationale vlag net zo beledigend als een hakenkruis? :?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Poniatowski
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:11
Locatie: Assendelft
Contacteer:

Bericht door Poniatowski »

Wijdewormer.. Dat is bij mij in de buurt. Ik weet wel dat in Wormer en Wormerveer veel Neo-Nazi's zijn, maar dat zijn vooral jongeren. Maar het zou me niks verbazen als er ook veel volwassenen tussenzitten die lopen te showen met bepaalde tekens.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Spoort gewoon niet.
Boesje
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 okt 2006, 16:55
Locatie: Den Haag

Bericht door Boesje »

dennisb schreef:
raytheman schreef:Tja, dat is natuurlijk niet slim.
Kan me overigens ook herinneren dat een paar schooljongens hun nederlandse vlaggetjes van hun schooltas moesten afhalen omdat dat provocerend zou zijn naar onze allochtone medeburgers..

Dat is dan weer doorgeslagen naar de andere kant vind ik
en als er nou iemand van turkse afkomst was geweest met een jas of tas en 2 turkse vlaggen erop had gelopen, had niemand wat gezegd, raar tegenwoordig, moeten ze die ook maar eens meteen hard aanpakken, wegens belediging!


Edit: heb het even aangepast om het te verduidelijken! :wink:
Een Turkse vlag en een Hakenkruis is niet hetzelfde hoor.
Turkse vlag is namelijk van een land en Hakenkruis is racistisch bedoeld :wink:
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Boesje schreef:
dennisb schreef:
raytheman schreef:Tja, dat is natuurlijk niet slim.
Kan me overigens ook herinneren dat een paar schooljongens hun nederlandse vlaggetjes van hun schooltas moesten afhalen omdat dat provocerend zou zijn naar onze allochtone medeburgers..

Dat is dan weer doorgeslagen naar de andere kant vind ik
en als er nou iemand van turkse afkomst was geweest met een jas of tas en 2 turkse vlaggen erop had gelopen, had niemand wat gezegd, raar tegenwoordig, moeten ze die ook maar eens meteen hard aanpakken, wegens belediging!


Edit: heb het even aangepast om het te verduidelijken! :wink:
Een Turkse vlag en een Hakenkruis is niet hetzelfde hoor.
Turkse vlag is namelijk van een land en Hakenkruis is racistisch bedoeld :wink:
lees het nu nog eens, ik heb 2 woordjes vet gedrukt! :wink:
Plaats reactie