In welk leger hoor jij thuis?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Japan[was mijn uitslag met 100%] en Su staat niet vaak bovenaan, polen en finland is zo'n beetje het gemiddelde. Zegt wel iets over de denkwijze van de forummers hier
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

idd en de apartheid van sommigen hier ook..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Bericht door symen »

Hmm.

Poland
81%

United States
69%

British and the Commonwealth
63%

Finland
63%

Japan
63%

Germany
56%

Italy
56%

France, Free French and the Resistance
56%

Soviet Union
44%
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

100% Duits, maarja,als zot zijnde van uniformen en militaire marsen, kon het moeilijk anders .....
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Grappige test,

You scored as Germany.

Regardless of what are your political views, you could have made a career in German army. You believe in effective warfare by method of combined arms and superior military training.

Germany 88%
Finland 75%
British and the Commonwealth 63%
Poland 63%
Soviet Union 56%
United States 38%
Italy 25%
Japan 19%
France, Free French and the Resistance 13%
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
spikethemike
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 dec 2005, 22:07
Locatie: brabant

Bericht door spikethemike »

You scored as British and the Commonwealth.



Your army is the British and the Commonwealth (Canada, ANZAC, India). You want to serve under good generals and use good equipment in defense of the western form of life.

British and the Commonwealth
100%
Finland
81%
Poland
69%
United States
63%
Italy
44%
Soviet Union
38%
France, Free French and the Resistance
31%
Germany
25%
Japan
13%

precies wat ik hoopte brits :D leuke quiz
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Your army is the Imperial Japan's army. You are ready to obey the Bushido code and you will make a fearless warrior whom your enemies will find hard to conquer.


Japan 94%
Germany 88%
Poland 88%
France,Free French and the resistance 88%
Finand 81%
Soviet Union 69%
Italy 50%
United States 50%
Britisch and the Commomwealth 44%

Afbeelding

Leuke test, misschien leuk om zelf wat uit te leggen ipv iedereen elkaars cijfers bekijken?

Nou ben ik niet bepaald een Jappen fan dus verrasend dat het eruit kwam.
Toch als je alles annaliseert zie je dat veel eigenschappen bij een bepaald land hoort etc.
Ik ben zelf sterk militaristisch(marsen, uniformen, disipline etc.), verder geloof ik in een groot sterk leger, in strategie en taktiek, niet zozeer in technische voorsprongen of een hoeveelheid tanks.Een leger dat alles slim aanpakt komt naar mijn idee het verste.Ik ben naar de legerleiding/regering toe gehoorzaam.
Ook geloof ik in helden, en ben ik zo iemand die alles voor volk en vaderland zou doen, dus ook doorvechten bij bezetting.
Het is eigenlijk niet verrassend dat Japan en Duitsland hoog kwamen.
Duitsland vanwege mijn militaire kant, Japan vanwege eer,heldendom en het strategisch sterk zijn en het vechten tot de dood!
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

HAIL eindelijk iemand die ook japan op 1 heeft (misschien niet met 100% maar het komt in de buurt) Ook de uitleg slaat ook op mij.

Ik ben ook erg into helden en de kracht van discipline en de technical underdogs-armies. Ik zal mij nooit gewonnen geven of gevangen laten nemen, bushido is my way.
:wink:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

You scored as France, Free French and the Resistance.



Your army is the French army. You are prefer to win your enemies by politics than by sheer action, but when the war has started you will fight to the end with those resources you have and belive in freedom and victory in the end.

France, Free French and the Resistance 94%
Poland 88%
Finland 75%
Italy 75%
United States 69%
Germany 63%
Japan 63%
Soviet Union 56%
British and the Commonwealth 44%
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Bart Geraerts
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:53
Locatie: Houthalen-Helchteren (B)
Contacteer:

Bericht door Bart Geraerts »

Your army is Poland\'s army. Your tenacity will form a concept in the history of your nation and you\'re also ready to continue fighting even if your country is occupied by the enemy. Other nations that are included in this category are Greece, Norway, Belgium and the Netherlands.
Mooi :)
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté
Gids fort Eben-Emael
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Toch raar dat deze landen zo hoog scoren terwijl ze dat in WO2 helemaal niet deden.. :lol:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Your army is Poland's army. Your tenacity will form a concept in the history of your nation and you're also ready to continue fighting even if your country is occupied by the enemy. Other nations that are included in this category are Greece, Norway, Belgium and the Netherlands.

Ok Polen, Norwegen en Griekenland kende door de hele oorlog heen een grote gewapende verzetsgroep(en). Maar Nederland (+Belgie) lijken mij niet horen bij deze groep? Hier kende men toch geen partizanen etc? (behalve aanslagen op mensen door het verzet en bonnetjes stelen.)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
militairmuseum
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 jan 2006, 15:54

Bericht door militairmuseum »

Het verzet was wel wat meer dan bonnetjes stelen en soms een aanslag plegen.
Ik weet het niet voor belgie maar een Nederlands voorbeeld, namelijk mijn grootvader.
Deze had samen met zijn broers een verzetsgroep opgericht en een boerderij als hoofdkwartier en training centrum(er hangt hier overigens ook informatie over in het nu geheten liberty park)
Mijn grootvader heeft bijv. een keer toen er Duitsers gingen zwemmen hun uniformen gestolen van de waterkant en ze zijn er in hun halftrack en kubelwagen vandoor gereden, deze wagens en uniformen hebben ze later gebruikt om door wegafzettingen te rijden, aanvallen en overvallen te plegen, hij reed regelmatig van Breda op een fiets met houten bandjes naar Limburg om geheime documenten en informatie over de Duitsers af te leveren.
Tevens heeft hij meegevochten bij de hevige gevechten in Zeeland door het verzet en stoottroepen.Hierbij heeft hij zijn broer gered van de dood, deze was namelijk neergeschoten, toen de broers thuiskwamen vertelde 1 dat hij was neergeschoten, mijn grootvader is toen terug gegaan en heeft zijn broer gered.
Mijn grootvader was overigens pas 17 jaar in de oorlog.
Dit zijn slechts 2 voorbeelden van gevechten waarbij het verzet actief was.
Over het vechten van het verzet wordt vaak niet veel gesproken, alleen onderduiken, distibutiekantoren overvallen, liquidaties etc. komen vaak aan de orde.


Hoe je het ook stelt, hij vocht door, net als vele anderen, nadat Nederland bezet en gecapituleerd was.
Nederland had later in de oorlog trouwens zijn eigen Brigade die meevocht aan geallieerde zijde, en de stoottroepen.
Ik vind dus dat deze landen wel onder deze groep vallen.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Dus de partizanen bewegingen van Griekenland en Polen die delen van hun eigen land 'vrijhielden' van de agressor horen bij dezelfde noemer als Nederland...okeee :|

maar laten we deze discussie maar niet verder voortzetten...
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

You scored as Poland.



Your army is Poland\'s army. Your tenacity will form a concept in the history of your nation and you\'re also ready to continue fighting even if your country is occupied by the enemy. Other nations that are included in this category are Greece, Norway, Belgium and the Netherlands.

Finland

81%
Poland

81%
British and the Commonwealth

75%
United States

56%
Soviet Union

44%
Japan

44%
Germany

38%
Italy

31%
France, Free French and the Resistance

25%
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
Plaats reactie