Hitler wilde nieuwe Bijbel

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Hitler wilde nieuwe Bijbel

Bericht door Sjoerd »

De bekende Duitse oud-dictator Adolf Hitler heeft eind jaren dertig aan theologen gevraagd een nieuwe bijbel te schrijven, vrij van Joodse smetten. In deze Bijbel werden Joodse woorden als “Halleluja”, “Zebaoth” en “Jeruzalem” stelselmatig weggelaten.


Tevens bedacht Hitler een nieuwe versie van de Tien Geboden, de Twaalf Geboden. Daarin werden het “Gij zult niet doodslaan”-gebod en het “Gij zult niet stelen”-gebod verwijderd. In plaats daarvan kwamen onder andere: “Gij zult uw bloed rein houden” en “Eer uw leider”.

De nieuwe Bijbel moest, samen met een anti-Joods gezangen- en gebedenboek, in iedere huiskamer te vinden zijn, uiteraard naast een exemplaar van Mein Kampf.
(Bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... ijbel.html )
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Vraag ik me toch af hoe Hitler de nieuwe bijbel zou zien....dan mag Jezus er ook niet in voorkomen want dat was namelijk ook een jood. Denk dat het dan een hele dunne bijbel zou worden....want ook het gehele Oude Testament gaat over de joden en de geschiedenis ervan.

Interessant.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Flauwekulverhaal! Ik meen trouwens dat de website nieuwnieuws gekoppeld is aan geenstijl.nl? Het woord zegt het al...geen stijl :lol:
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

Dit was een serieuse pging van Hitler,
d'r zijn trouwens nog meer bronnen:

http://www.go2war2.nl/nld_act_forum.asp ... &back=main
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ja...ik hoorde dat het bij Bild Zeitung vandaan komt, maar ook daar heb ik qua objectieve berichtgeving niet al te veel vertrouwen in. :|
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

In de Daily Mail staat het ook.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ook in enkele Belgische kranten...waaronder De Standaard.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Nog een bijbel erbij? Wij hebben er in Nederland al genoeg variaties van.

Zo zijn er bijbels, die de TV verbieden, zondagvoetbal, optreden van Normaal in Staphorst.

Maar integratie van andere culturen, de mening of wensen van niet-kerkgenoten is bij die bijbelvaste kern ook een groot probleem.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Hoe zo nog een bijbel erbij ?

Zoals je kunt lezen in de eerste post wilde Hitler een nieuwe vertaling laten maken. Dit is dus niet gebeurd. Dus: geen nieuwe bijbel erbij....
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

Hoezo nieuwe vertaling, de bijbel bestond toch al in vele nationale talen?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Hitler wilde nieuwe Bijbel

Bericht door Charly1975 »

Sjoerd schreef:
De bekende Duitse oud-dictator Adolf Hitler heeft eind jaren dertig aan theologen gevraagd een nieuwe bijbel te schrijven, vrij van Joodse smetten. In deze Bijbel werden Joodse woorden als “Halleluja”, “Zebaoth” en “Jeruzalem” stelselmatig weggelaten.


Tevens bedacht Hitler een nieuwe versie van de Tien Geboden, de Twaalf Geboden. Daarin werden het “Gij zult niet doodslaan”-gebod en het “Gij zult niet stelen”-gebod verwijderd. In plaats daarvan kwamen onder andere: “Gij zult uw bloed rein houden” en “Eer uw leider”.

De nieuwe Bijbel moest, samen met een anti-Joods gezangen- en gebedenboek, in iedere huiskamer te vinden zijn, uiteraard naast een exemplaar van Mein Kampf.
(Bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... ijbel.html )
Dit was de eerste post.

Als je stelselmatig woorden uit weglaat wordt het een nieuwe vertaling van de Bijbel.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Net zoals er onlangs een "nieuwe vertaling" bijbel in Nederland is uitgekomen.
Deze is omgezet naar modern Nederlands taalgebruik.
Hitler wilde het taalgebruik ook aanpassen, maar dan niet op ouderwets taalgebruik maar op woorden die naar joodsheid verwezen.
Knap lastige klus lijkt mij dat ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Bericht door LDO »

Charly1975 schreef:dan mag Jezus er ook niet in voorkomen want dat was namelijk ook een jood.
Daar had 'ie zich keurig tegen ingedekt.
Ik weet niet of het Ahnenerbe was of een ander RSHA gerelateerde afdeling, maar er waren documenten genoeg opgesteld uit de koker van de SS waarin 'onomstotelijk' bewezen werd dat Jezus geen Jood was, maar een volbloed Ariër. :shock:
Ze beriepen zich hierbij op Arameniërs, vertaalfouten en geschiedvervalsing, kortom: al die punten waar de Nazi's zich nimmer schuldig aangemaakt hebben.
Leuke verhalen om te lezen op de donkere winteravonden, meestal blijken ze uit de occulte hoge hoed van Himmler of Hess te komen.

Als je het leuk vindt om dit soort dingen eens uitgediept te zien, kan ik je 'De Lans van het Lot' van Trevor Ravenscroft aanbevelen.
Leuk boek over Hitler en het occulte.
Maar in hemelsnaam: verslijt het niet voor waarheid en ga het ook niet verkondigen als waarheid, want zowel de schrijver als de beschreven personen hebben volgens mij op hun zoektocht naar de waarheid iets teveel uit de Heilige Graal gedronken.

Maar zonder meer een boek waar interessante dingen in staan.
Neem er alleen een pak zout bij.
Ik raakte het pad een beetje kwijt toen er geesten begonnen te verschijnen uit de genitaliën van oude vrouwtjes.
En Hitler sidderend verkondigde: 'Ik heb de übermensch gezien, en ik was bang van hem'.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Bedankt voor de tip !!

Ik ga er meer info over zoeken (en misschien zelfs dat boek een keer lezen)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
lexiebabe
Lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2003, 13:59
Locatie: Alkmaar

Bericht door lexiebabe »

Zoveelste broodje aap dat een eigen leven is gaan leiden. En dan is het komkommertijd en dan nemen zelfs 'serieuze' media het over. :shock:
Foto's van Alkmaar 1939-1946, altijd welkom!
Plaats reactie