Israël - Palestina

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

hahaha nee ik geloof zeker niet in wat de extremisten prediken, geloof me ik heb waarschijnlijk meer ervaring met moslimterreur dan wie dan ook hier. Even een vraagje...heeft iemand hier een famielid verloren door moslim-terreur? *kans is groot misschien 0,1%* Mijn dorp bestaat niet meer door moslimterreur, mortierbeschietingen en snipervuur hebben mijn dorpsbewoners totaal afgeslacht, de overlevenden wonen nu in het gebergte. Als je het wil natrekken...google maar naar het dorp Sirisori, ook wel geschreven als siri sori. Andere zoektermen van belang kunnen 'kerusuhan, maluku, sirisori zijn' gegarandeerd zul je de verhalen (al dan niet in engels vinden)

Nee ik haat laskar Jihad, Mujaheddin om hun denkwijze jegens de ongelovigen. Maar zoals ik al zei, de grootsheidswaan van Israel en Amerika kunnen niet door de beugel en ik geniet bijna van hun mislukkingen. Het beginnen van een oorlog, die dreigen te verliezen, en dan wel door moeten gaan om geen gezichtsverlies te leiden.

Ja hezbollah opereert vanuit woonwijken. Maar aangezien ik hezbollah nogsteeds als een guerilla beweging blijf zien is dit logisch. Guerilleros operen vanuit de bevolking. Nogmaals (om problemen met de AIVD te voorkomen) ik veroordeel zelfmoord-terrorisme, het gaat mij puur om het verzet tegen Israel en Amerika.

Het moslimgeweld in Irak veroordeel ik ook al vind ik wel dat het geweld daar ook een direct gevolg is door de acties van Amerika. Je zou kunnen zeggen dat dit geweld ook gericht is tegen de onderdrukking van Amerika en haar marionetten regering in Irak, maar dat is te kort door de bocht. Dit geweld richt zich voornamlijk op burgers die een leven willen opbouwen in een nieuw Irak, een leven wat schijnbaar niet Islamitisch genoeg is en daardoor met zelfmoordaanslagen onmogelijk gemaakt wordt.

Het taliban regime heb ik nooit gesteunt, al vind ik het zeer knap dat ze de Sovjets buiten gehouden kunnen hebben, bijna net zo knap als Vietnam. Het taliban was conservatief en mocht je het nog niet opgemerkt hebben, ik ben meer van de progressieve kant. Duidelijk niet mijn paradijs deel 2

als me nog iets te binnen schiet dan post ik dat graag :wink:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
MRB
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2006, 01:25
Locatie: Gorredijk

Bericht door MRB »

Natuurlijk is het steunen van een terroristische organisatie in principe verkeerd. Maar als ik me goed verdiep in de situatie daar is Hezbollah geen terroristische organisatie meer. Hezbollah is in principe de verdediging van Libanon. Het Libanese leger heeft opzich wel wat gunpower om van zich af te bijten, maar heeft tot nu toe zich nog niet in de strijd gemengd. Hezbollah is zo de enige macht die Libanon weert tegen de argressor. Natuurlijk moeten de aanvallen met Katushya's gestraft worden, maar daarvoor moet men geen compleet land plat leggen. De aanvallen met katushya's worden zwaar overdreven om zo Libanon plat te branden. Een Kathushya stelt relatief weinig voor, het is een verzwaarde militaire variant van onze favoriete activiteit om 0:00 1 Januari. 1`bomaanslag stelt meer voor dan 100 katushya-aanslagen. Die waren alleen 60 jaar geleden effectief toen ze met duizenden tegelijk op Duitse stellingen terecht kwamen.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Jordanië was en is niet anti-Israël.
Oh ja, ik vergat dat te posten, Maar 50% van de bevolking van Jordanie is van palestijnse afkomst(dat wil zeggen vluchtelingen uit Palestina). Dus echt Israel-gezind zal het land niet zijn
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

zeeeer interessant programma op ned 1, over een treinreis door Jordanie. Men is daar zeer anti-Israel veel antier dan in Syrie en Libanon!!! KIJK!
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

asjemenou schreef:ET nog even dit. Ik bewonder je streven om de bevolking van de Molukken in de toekomst te gaan helpen. Ik wens je hier ook oprecht veel succes mee maar zet je gedachte over corruptie, machtsmisbruik e.d. opzij want het zal je alleen maar verbitteren en je helpt er niemand mee.
I could'nt agree more..

nog even @ E.T: Kijk dit verduidelijkt het allemaal wat meer natuurlijk.. en ik snap de redenen dat je haat hebt tegen de VS zeker, maar zoals asjemenou al zegt probeer je haat om te zetten in streven naar een betere wereld (naja de Molukken waar jij het over had :)) volgens help je daar iedereen veel meer mee dan dat je die haatgevoelens zo versprijd..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

hypocrytie, egoisme, individualisme, leugens. Ik haat het. En al dit komt samen in de staat van de Verenigde staten van Amerika.
Komt hetzelfde niet voor bij Hezbollah?
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zal het zelfs nog sterker zeggen: het komt voor bij een ieder die actief werkt voor een betere wereld (op de wijze ide E.T. bedoelt). Het is werkelijk een enkeling die het vor elkaar krijgt om niet in deze valkuil te trappen.

Denk hier maar eens over na: Wanneer je actief gaat strijden voor iets dan ben je meestal bezig tegen anderen in te werken. We zien dat veel revolutionairen dit gedaan hebben. Maar wanneer men de wapen oppakt dwingt men met geweld de verandering af. Het gevolg zal zijn dat (mocht dit alles zo lopen als de revolutioniairen willen) het ene bewind vervangen wordt door een nieuw bewind. Alleen nu eentje dat al bewezen heeft dat het niet bang is de wapenen op te pakken om af te dwingen wat ze wil. Men ziet eigenlijk altijd dat deze bewinden ook in de toekomst geweld niet schuwen als pessie middel. Het is nu eenmaal zo dat men wanneer men een bepaalde keus heeft gemaakt die keus zal herhalen.

Er zijn slechts enkelen die niet in deze valkuil trappen. Bijvoorbeeld Buddha, Jezus, Ghandi, de Dalai Lama en Plato. Dit zijn mensen die het waard zijn om een voorbeeld aan te nemen in mijn ogen. Ook zijn het mensen die hun eigen verantwoordelijkheden niet ontliepen en daarom wel het effect hadden (en hebben) dat mensen naar ze keken om een voorbeeld aan te nemen en ook daarom geen feitelijke leiders geworden zijn, slechts voorbeelden.

En dat is hoe het hoort (wederom in mijn ogen uiteraard).
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waarom moeten we als inwoners van onderhand het kleinste land van de wereld altijd 100% de waarheid weten? De wereldleiders kunnen misschien de feiten verbuigen tot hun waarheid, maar de pers doet dat nog veel erger. Wat verkoopt nou beter: Een krant waarin staat dat Israeliers perongeluk een convooi hebben bestookt waar twee doden zijn gevallen óf De Israeliers hebben express een convooi bestookt waarin 88 doden zijn gevallen waarvan 60 kinderen.

En waarom zou Bush ons de waarheid moeten vertellen? Dat is allemaal politiek gedoe. Hezbollah, Saddam Hoessein, Al Queda etc etc. zijn allemaal mensen en groeperingen die niet thuishoren op deze planeet. Interesseerd mij niet zoveel of Bush dan de waarheid verteld, als die kakkerlakken maar uitgeroeid worden.

Als je eens wat ervaringsverhalen leest van gevluchtte mensen uit die landen, dan weet je al genoeg.

779
Sander Hoenjet
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:48
Locatie: Voerendaal

Bericht door Sander Hoenjet »

Je zegt zelf de pers en wereldleider willen de waarheid wel eens verdraaien,
hoe weet je dan of de verhalen over die "kakkerlakken" waar zijn?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

O.a. door het artikel wat op pagina 10 staat van deze interessante discussie.

Boeken te lezen e.d.

779
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

en wat geschreven staat is natuurlijk de waarheid :|
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Het jammere aan deze discussie vnd ik dat degenen die "tegen" israël en Amerika zijn niet zien dat de islamitische leiders net zo gek zijn en dat degenen die "tegen" de islamitische leiders zijn niet zien dat amerikaanse en israëlische leiders net zo gek zijn. Het zijn dus in beide gevallen de leiders die de ellende veroorzaken...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Even algemeen; Ik kan me de onvrede met het gedrag van de VS als de politieman van de wereld wel voorstellen. Ik ben het daar deels wel mee eens.

Maar daar waar de VS en Israël in één adem worden genoemd ( door ET zelfs de Joods-Christelijke kruistocht (of zo) genoemd) gaat men volgens mij gewoon te ver.

Israël bemoeit zich alleen maar met haar eigen veiligheid en speelt verder nergens ter wereld enige politieke of militaire rol. Die rol op wereldschaal kàn ook niet worden opgepakt door Israël vanwege de conflicten rondom haar eigen bestaan.

Kortom, in mijn optiek slechts anti-joodse sentimenten.

Ik heb best sympathie voor wat E.T. allemaal te vertellen heeft en ontken geenszins de rechten van Palestijnen of Molukkers..... Maar volgens mij kun je de situatie Indonesië / Molukken absoluut niet één-op-één vergelijken met Israël/Palestijnen. En sympathie alleen op basis van religie vind ik ook onzin.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Hmm, waarom gaat dat te ver?

Israel bestaat door toedoen van Amerika, Amerika zit vol met joden op de hoogste posities (media-congres-militair gezien ook, ook wel het joodse-complot genoemd) En beide landen hebben interesses in het neerslaan van moslim-terreur en volgen dan ook een soort gelijke agenda. Israel heeft zelfs aangegeven alleen een wapenstildstand te willen als Amerika daarop aandrong.

En dat over het anti-Amerika zijn. Het is echt niet alleen Amerika's rol in de Indonesische poltiek wat mij haar laat haten. Maar haar rol in de wereld wat jij al aangaf als de politieman.

Momenteel ben ik bezig in een aantal boeken over de rol van Amerika in Zuid-Amerika en afrika. En misschien is het een idee voor amerika-lovers op dit forum om zich daarin te gaan verdiepen. Zeer interessant

groet

ik
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

E.T schreef:Hmm, waarom gaat dat te ver?

Israel bestaat door toedoen van Amerika, Amerika zit vol met joden op de hoogste posities (media-congres-militair gezien ook, ook wel het joodse-complot genoemd) En beide landen hebben interesses in het neerslaan van moslim-terreur en volgen dan ook een soort gelijke agenda. Israel heeft zelfs aangegeven alleen een wapenstildstand te willen als Amerika daarop aandrong.

En dat over het anti-Amerika zijn. Het is echt niet alleen Amerika's rol in de Indonesische poltiek wat mij haar laat haten. Maar haar rol in de wereld wat jij al aangaf als de politieman.

Momenteel ben ik bezig in een aantal boeken over de rol van Amerika in Zuid-Amerika en afrika. En misschien is het een idee voor amerika-lovers op dit forum om zich daarin te gaan verdiepen. Zeer interessant

groet

ik
En dan denk ik bij mezelf, toch goed dat die boeken geschreven en uitgegeven mogen worden. Toch mooi dat je die boeken zelfs in amerika kan kopen en uitgeven. En raar dat in de regime's die jij lijkt aan tehangen helemaal geen persvrijheid is. Ik wil hiermee niet zeggen dat de V.S de hemel is. Maar ze laten wel kritiek toe, ook in eigen land. kijk maar na de documentaire's als bowling for clomubia of zoiets. Zoiets zag je niet in vietnam na de verovering door noord vietnam waar jij zo met wegloopt of de taliban.

Groetjes
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Plaats reactie