executie foto of in scene gezet?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt volgens mij dat de schaduw van degene die geexecuteerd gaat worden een andere richting op staat als van het vuurpeleton. Die van het vuurpeleton staat volgens mij rond 11 uur terwijl die van de 'geexecuteerde' meer tussen "9 en 10" zit.

Overigens vind ik het sowieso vreemd dat ze de beste man naast een kanon willen doodschieten terwijl er op een paar meter afstand een greppel ligt. Ik zou dan persoonlijk die man voor die greppel zetten zodat hij in de greppel valt na het schieten...
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

LKP schreef:Het kan aan mij liggen, maar het lijkt volgens mij dat de schaduw van degene die geexecuteerd gaat worden een andere richting op staat als van het vuurpeleton. Die van het vuurpeleton staat volgens mij rond 11 uur terwijl die van de 'geexecuteerde' meer tussen "9 en 10" zit.

Overigens vind ik het sowieso vreemd dat ze de beste man naast een kanon willen doodschieten terwijl er op een paar meter afstand een greppel ligt. Ik zou dan persoonlijk die man voor die greppel zetten zodat hij in de greppel valt na het schieten...
Dan moeten ze hem erna weer uittillen. Veel te vermoeiend. gewoon op een grasveldje is dan het makkelijkst.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik nam/neem aan dat dit simpeler is omdat ze iemand die ze doodschieten toch begraven moet worden. Het lijkt me dat hem in een greppel doodschieten dan tijd bespaard? Of maakten ze voor een ieder die vermoord werd een apart graf, lijkt me niet. Hoe ging dit in zijn werk?
Gast

Bericht door Gast »

De foto klopt geloof ik niet want (vanaf de officier die geexicuteert wordt) hij staat links van het kanon, als je naar de wielen kijkt, als je naar de loop kijkt staat hij juist rechts.
Overgens denk ik dat het in scéne is gezet.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik denk dat het hier om een soldatengeintje gaat.
Zulke dingen werden wel vaker gedaan.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Soldatenhumor _/-\o-

:/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie