Spotprenten holocaust

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Spotprenten holocaust

Bericht door karell »

Iemand vandaag journaal gezien toevallig?
de spotprenten over de holocaust dat dit niet zou hebben plaatsgevonden.
SCHANDALIG!!!!!!!!!
hier meot de Media gewoon geen aandacht aangeven, gewoon negeren.

dit moest ik ff kwijt.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Potver...Heb ik dat gemist. Op welke zender was het? Misschien staat het nog wel ergens op het internet.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

OMG!

Hoe kan nat iemand de holocaust ontkennen :?

Er zijn tog genoeg bewijzen dat die hele oorlog is plaatsgevonden :?

Er zijn nog steeds overblijfsels van die kampen, alle doden, er zijn ook mensen die het mee hebben gemaakt, foto's Dus er is helemaal niets te ontkennen!

Ik snap dat soort mensen echt niet.

Ik snap wel dat mensen die alles mee hebben gemaakt, er niet meer van willen weten dus alles niet zeggen maar ontkennen.

EDIT: meer bewijzen staan HIER!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Zijn wat dingen die de zaak lichtelijk veranderen die niet in de openingspost staan.
Het ging om een land in de buurt van Iraq oid. Argument was omdat hun werden afgekraakt met spotprenten, deden hun dat ook maar. De winnaar van de mooiste spotprent kreeg ook nog eens 10000 euro.
Kleine kinderen dus, die moeten ook altijd elkaar terug pakken.
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

De belangrijkste krant van Iran had een prijsvraag gemaakt, wie de mooiste spotprent ove rde holocaust kan tekenen wint 10.000 euro.

Eigenlijk willen die Iranezen hierop de Denen(en de Europeanen) terug pakken, want die maakten eerst spotprenten over de profeet Mohammed..

Ps. het is nu ook nog op het journaal( als het goed is). 6 X in het uur.
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Het is ook al op het journaal. Gewoon ongelofelijk dat mensen dit kunnen doen :?
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Ik vind dat als je spotprenten over de Islam maak je ze ook mag maken over de holocaust. Zolang het maar bij spotprenten blijft!
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik ben het op zich wel met je eens....

Echter de reden waarom deze spotprenten gemaakt worden is niet goed. Namelijk in opdracht van een regering die de holocaust ontkent, en dat kan nou net weer niet.

Als het een 'gewone' spotprent zou zijn over de holocaust dan zou ik er eigenlijk ook geen problemen mee hebben, juist omdat het een spotprent is en spotprenten over alle gebeurtenissen kunnen gaan. Denk aan 11-9-2001 binnen een paar dagen kwamen de eerste spotprenten ook al de wereld in. En ook dat is een verschrikkelijke gebeurtenis in de wereld.

Nogmaals: deze actie van Iran keur ik dus niet goed maar heb over het algemeen geen problemen met spotprenten.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Ik ga er in mee dat de achtergrond van deze spotprenten niet door de beugel kan...

Toch is naar mijn mening het kwaliteitsgehalte van de prenten hoog. Er zaten een paar erg goeie tussen (kijkend naar het doel / opzet van een spotprent in het algemeen).

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dat kunnen wij joden zelf toch veel beter ;-) , niets boven zelfspot.
Als je om jezelf en je religie kan lachen ben je zelfverzekerd, ook in je geloof .
Toen de Iraanse regering deze wedstrijd een tijd geleden (vlak na de Deense cartoon) uitschreef,
heeft een Israelische organisatie hetzelfde gedaan, en het resultaat daarvan is hier te zien:
Israeli Anti-Semitic Cartoon Contest

Maar ja, het feit dat een regering dit soort wedstrijden uitschrijft is vrij triest.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Haha Kleine Feldmaus,

Prachtig - Zoals je al stelt; De beste spot is zelfspot.
Dat is ook de basis van Joodse humor.

Geweldig!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Inderdaad, de achtergrond is kinderachtig maar er is ook een diepere betekenis. De iraanse "regering" houdt haar burgers vol dat Europa de joden uitkotsten en daarom de holocaust bedachten om ze te deporteren naar Israel (om maar even de woorden te gebruiken van een deskundige op een Brits discussieprogramma). Volgens de Iraniers is de Holocaust dus een fabel (al snap ik niet hoe ze dat hard kunnen maken :?, bewijzen al om lijkt me)

Maar wat zijn ze grappig, ik heb me gek gelachen om sommigen, kwalitatief zijn ze erg goed, geen simepel tekeningetjes maar echt goede spotprents. Net zo goed als die mohammed-spotprent etc.

:lol:
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

tuurlijk mogen zij hun mening uiten...maar laat ze dan ook OVERAL hun mening over mogen uiten. Dan moet de regering ze helemaal niet onderdrukken! En laat vrouwen dan ook mee tekenen....

maar ik snap niet dat sommmige mensen het gewoon echt geloven dat er niks is gebeurd. Zijn ze zo stom? of is het de beperkte media die ze krijgen voorgeschoteld??????

verder wil ik geen partij kiezen ik snap alleen niet waarom ze de holocaust ontkennen. En owja ff voor de duidelijkheid dat ik geen kant kies (want ik verafschuw al hett geweld en alle discriminatie) waar Israel mee bezig is slaat nergens op en Hezbollah ook niet!!!! Het is gewoon een speelveldje van VS en Iran. Maar da terzijde.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

de nieuwe koude oorlog, maar dit maar via USA en Iran
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie