Adieu

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ieder forum heeft zijn eigen doelstellingen en werkwijzen. Daar ga je mee akkoord zodra je je voor dat specifieke forum aanmeld. Wanneer je jezelf daar niet in kan vinden, moet je niet aan dat forum deelnemen.
Dit is een relatief open forum en die betutteling (zo zal ik het maar noemen) valt hier wel mee. Andere fora zijn vaak gelieerd (verbonden) aan een organisatie, waardoor het logisch is dat daar bepaalde regels worden gehanteerd. Die hebben vaak een hele andere bedoeling. In plaats van kritiek uitoefenen kan je beter jezelf aanpassen. Wanneer je jezelf niet wilt aanpassen, moet je gewoon niet aan een forum deelnemen.
Dit forum heeft een heel eigen karakter en ik zou er niet al te veel aan veranderen. Ga nooit andere fora trachten na te doen, maar ga op basis van je eigen ideetjes en de mensen die zich hier wel thuis voelen gewoon verder zo.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Adios Zwikbeer1, veel sucses nog met je idee om een eigen website op te bouwen... hoop dat je een forum vindt waar je je wel thuis kunt voelen.

@ Proos, zo lang als ik hier op dit forum aanwezig ben ben ik al tevreden met dit forum.. Als ik jou was zou ik er niet te veel meer aan veranderen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Jammer Zwikbeer, het zou wel handig zijn als je precies verteld wat je niet aan dit forum bevalt.

(Dit laatste geld overigens voor alle leden)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bericht door Zwikbeer1 »

Beste forum leden,

Het is waar, jullie verdienen enige concrete uitleg ten aanzien van mijn beweeg redenen voor het schrijven van dit topic.
Ten eerste, ben ik van mening dat in de zogenaamde "vrije onderwerpen babbelbox" geen spraken is van vrijheid en dat er daar voortdurend door diverse moderators wordt geschemd met "het opkrikken" van antwoord aantallen. Als deze sectie vrij is dan is het ook geen probleem als een onderwerp populair is en er veel mailings geplaatst worden.
Ik ben het er wel mee eens dat er geen schokkende en of kwetsende dingen geschreven moeten worden. In zo'n geval kan het bedoelde stukje ook gewist worden.
Ten tweede, Vind ik het erg cru om dan min of meer paternalisties een "eigen" variant te lanceren -thema woordspel deel 1-, niet eens echt moeilijk of intressant (Vishakhaptanam was ook een stad in een gealieerd land)
Ten derde, is er de voortdurende betutteling van moderators en derden over futiliteiten als taal fouten.

Dit alles is mij zeer gaan storen en zo ben ik gekomen tot het schrijven van wat ik schreef.
Ik ben nu weer voor de eerste keer terug op dit forum, let wel, het is niet slecht, zeker niet. En ik ben ook blij dat mijn schrijven toch enige beroering heeft teweeg gebracht. Ook wil ik indien gewenst door gaan met het leveren van stukken voor de website wo2, ik ben in iedergeval niet verbolgen dat mijn stukje nog (steeds) niet is geplaatst.
Indien mijn verblijf hier op prijs gesteld wordt dan had ik dat gaarne vernomen.

Vriendelijk groetend
Florisjan alias Zwikbeer
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zwikbeer1 schreef:ik ben in iedergeval niet verbolgen dat mijn stukje nog (steeds) niet is geplaatst.
Ik wil dit graag toelichten. Het stukje is niet geplaatst omdat ik niet wist of het stukje nog geplaatst mocht worden in verband met je vermeende vertrek. Daarbij hebben we een technisch probleem met het wijzigen en toevoegen van artikelen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik stel je verblijf op prijs, en wil alleen zeggen dat hierover:

Ten derde, is er de voortdurende betutteling van moderators en derden over futiliteiten als taal fouten.

Gesproken is, en dat het flink minder geworden is.
Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bericht door Zwikbeer1 »

Proos schreef:
Zwikbeer1 schreef:ik ben in iedergeval niet verbolgen dat mijn stukje nog (steeds) niet is geplaatst.
Ik wil dit graag toelichten. Het stukje is niet geplaatst omdat ik niet wist of het stukje nog geplaatst mocht worden in verband met je vermeende vertrek. Daarbij hebben we een technisch probleem met het wijzigen en toevoegen van artikelen.
Mag je gerust plaatsen, het is geschiedenis en daar zitten geen kopierechten op.

Roel R. schreef:Ik stel je verblijf op prijs, en wil alleen zeggen dat hierover:

Ten derde, is er de voortdurende betutteling van moderators en derden over futiliteiten als taal fouten.

Gesproken is, en dat het flink minder geworden is.
Kijk dat zet zoden aan de dijk, ik vind het erg fijn dat er met piëteit wordt geopereerd.
Wat de taalfouten aan gaat ik kan het ook niet helpen dat ik dat niet onder de knie gekregen heb, ik heb nu eenmaal andere cappaciteiten. Het handboek soldaat dat kon ik wel uit mijn hoofd leren. :)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Zwikbeer1 schreef:Mag je gerust plaatsen, het is geschiedenis en daar zitten geen kopierechten op.
Op het moment gaat 't dus nog even niet, gezien het probleem met de cms. Als dat opgelost is (een andere cms) kunnen we weer aan de slag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik ben nu weer voor de eerste keer terug op dit forum, let wel, het is niet slecht, zeker niet. En ik ben ook blij dat mijn schrijven toch enige beroering heeft teweeg gebracht. Ook wil ik indien gewenst door gaan met het leveren van stukken voor de website wo2, ik ben in iedergeval niet verbolgen dat mijn stukje nog (steeds) niet is geplaatst.
Indien mijn verblijf hier op prijs gesteld wordt dan had ik dat gaarne vernomen
Nou hou het vooral op enige beroering want echt wakker hebben we er niet van gelegen. Betutteling op het forum was er naar mijn mening niet, want het is juist onze doelstelling om zoveel mogelijk toe te laten. De babbelbox is inderdaad een vrij gedeelte waar zowat alles mag, dat wil niet zeggen dat er een rotzooitje van gemaakt kan worden met helemaal niets zeggende topics. Toelichting heb je per Pb zowel van mij al van Proos gehad volgens mij. Dat je het daar niet mee eens bent is je goed recht, maar kom er nu niet nog een keer op terug. We hebben je uitgenodigd om vooral door te gaan met posten en met originele topics te komen, je hebt die uitnodiging nog niet aangepakt. In plaats daarvan moeten we officieel berichten dat we graag hebben dat je hier post, of hoe stel je dit voor? Iedereen is hier welkom, indien ze zich aan de regels kunnen houden. Je kan volgens mij zelf wel bepalen of je je hier thuis voelt.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Tsja, wat kan je er van zeggen. Was de beroering dan vooral om de discussie hierover te voeren?
Goed geslaagd zou ik dan zeggen. Alleen ben ik bang dat dergelijke problemen altijd wel zullen plaatsvinden.
Toch even over de opmerking; "het is geschiedenis en dan staat er geen auteursrecht/kopierecht op", daar heb je het toch goed mis. Alles wat je nu schrijft, of het over vroeger, heden of toekomst handelt, is van jezelf. Totdat jij het overdraagt aan iemand anders of een andere organisatie, is het jou eigen auteursrecht en heeft niemand toestemming om het te publiceren zonder jou persoonlijke toestemming. Alleen zaken als nieuwsberichten, wetsteksten en vrijgegeven historische documenten zijn vrij van auteursrechten.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Zwikbeer1
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 mar 2004, 12:44
Locatie: Tongeren, België

Bericht door Zwikbeer1 »

Martijn schreef: Toelichting heb je per Pb zowel van mij al van Proos gehad volgens mij. Dat je het daar niet mee eens bent is je goed recht, maar kom er nu niet nog een keer op terug. We hebben je uitgenodigd om vooral door te gaan met posten en met originele topics te komen, je hebt die uitnodiging nog niet aangepakt. In plaats daarvan moeten we officieel berichten dat we graag hebben dat je hier post, of hoe stel je dit voor? Iedereen is hier welkom, indien ze zich aan de regels kunnen houden. Je kan volgens mij zelf wel bepalen of je je hier thuis voelt.
Geheel korrect, maar wil toch een kleine kant tekening zetten, ik vond en vind het toen door mij geopende woordspel orgineel en vond ook geen aanleiding dit op een, in mijn ogen nogal bruske wijze, op heffen van dat topic nodig, het spel begon even wat af te glijden, maar dan kan je ook corrigerend optreden.
Enfin, gedane zaken nemen geen keer en mijn optreden had zeker ook wat milder gekunt en of wat meer in overleg kunnen worden gedaan.
Een officiële mail voor mijn verblijf hier in het forum is niet nodig, de correspondentie spreekt voorzich. Of ik mij ook thuis voel kan ik niet zeggen maar ben toch terug gekeerd en dat zegt toch ook iets.
Sneevliet schreef: Toch even over de opmerking; "het is geschiedenis en dan staat er geen auteursrecht/kopierecht op", daar heb je het toch goed mis. Alles wat je nu schrijft, of het over vroeger, heden of toekomst handelt, is van jezelf. Totdat jij het overdraagt aan iemand anders of een andere organisatie, is het jou eigen auteursrecht en heeft niemand toestemming om het te publiceren zonder jou persoonlijke toestemming. Alleen zaken als nieuwsberichten, wetsteksten en vrijgegeven historische documenten zijn vrij van auteursrechten.
Dit kan wel zo zijn maar ik zie dit toch anders, de historie maakt deeluit en is een grondslag van mijn bestaan en dus is de historie ook mijn historie. Dit geld voor iedereen en dus is historie een collectief erfgoed, daar kan je geen kopierecht op claimen en ben ik dus vrij die historie te verwoorden, ook al maak ik dankbaar gebruik van reeds neergeschreven teksten van anderen. Ik zie het ook zonder problemen als anderen door mij geschreven teksten die historische gebeurtenissen beschrijven hergebruiken. Een bron vermelding vind ik niet echt noodzakelijk maar meer een vriendelijkheid, een attentie.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Heel leuk zwikbeer, maar dan zal je nog aardig wat rechtzaken meemaken in je schrijversbusiness. Teksten gebruiken mag altijd, een bronvermeldinge geven is tenminste niet asociaal maar gewoon maar zonder toestemming iemands teksten publiceren is onwettig. Of je dat zelf anders ziet wordt helaas niet in de wetgeving meegeteld.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Plaats reactie