ben nieuw op dit forum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik verzamel Brits en dan vooral winterkleding. Ook vind ik Britse emblemen erg interessant. Ook heb ik een beetje burger in mijn collectie. Verder komen er nog een Amerikaanse infanterist een een Duitse infanterist in mijn collectie...Maar dat is voor later. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

Darryl schreef:Ik verzamel Brits en dan vooral winterkleding. Ook vind ik Britse emblemen erg interessant. Ook heb ik een beetje burger in mijn collectie. Verder komen er nog een Amerikaanse infanterist een een Duitse infanterist in mijn collectie...Maar dat is voor later. :wink:
oke,

dat is een mooi gebied om te verzamelen,
idd is een duitse pop voor mij nu nog te duur, ik ga wel een begin maken aan een canadese pop, als begin zoek ik een canadees jasje en dan wil ik langzaam een pop maken
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Canadees is nog redelijk te doen. Vooral de uitrusting begint steeds duurder te worden.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

Darryl schreef:Canadees is nog redelijk te doen. Vooral de uitrusting begint steeds duurder te worden.
ja dat klopt,

jammer genoeg wordt het allemaal duurder.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Welkom op het forum :) Ik verzamel duits en nederlands en mijn broertje eric verzamelt amerikaans en samen met mij nederlands.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: ik ben nieuw op dit forum

Bericht door SiNiStEr »

luuk wo2 schreef:
Darryl schreef:Canadees is nog redelijk te doen. Vooral de uitrusting begint steeds duurder te worden.
ja dat klopt,

jammer genoeg wordt het allemaal duurder.
Dat moet je maar een beetje van de possitieve kant bekijken, alles wat jij in je collectie hebt stijgt ook in waarde. ;)

En door met Canadees te beginnen heb je op zich een goede keus gemaakt dit is zoals gezegd allemaal nog redelijk te vinden en ook voor redelijke prijzen. Enkel de uitrusting zal wat lastiger worden, misschien kun je dan beter Canadees en Brits combineren. Canadees uniform en Britse uitrusting is zeer goed te doen. ;) :D
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: ben nieuw op dit forum

Bericht door asjemenou »

luuk wo2 schreef:hallo,

ik ben nieuw op dit forum, ik zal me even voorstellen;ik ben luuk, ben 12 jaar oud, en verzamel ong een half jaar wo2.
ik probeer een beetje van alles wat te krijgen nederlands, duits, engels, en us.
Welkom op het forum Luuk. 12 Jaar is een leuke leeftijd om met militaria verzamelen te beginnen. Je moet maar zo denken, iedereen is hier met iets begonnen en is ook niet met alle wijsheid in pacht geboren. Bedenk ook wel dat de militaria collectomania verslavend is en in sommige gevallen ook niet meer te genezen is. Zelf ben ik al jaren geleden opgegeven.

Ik ben zelf ooit men Brits en Amerikaans WOII militaria begonnen. Enkele jaren geleden ben ik mij meer gaan toeleggen op Russische WOII militaria.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Re: ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

SiNiStEr schreef:
luuk wo2 schreef:
Darryl schreef:Canadees is nog redelijk te doen. Vooral de uitrusting begint steeds duurder te worden.
ja dat klopt,

jammer genoeg wordt het allemaal duurder.
Dat moet je maar een beetje van de possitieve kant bekijken, alles wat jij in je collectie hebt stijgt ook in waarde. ;)

En door met Canadees te beginnen heb je op zich een goede keus gemaakt dit is zoals gezegd allemaal nog redelijk te vinden en ook voor redelijke prijzen. Enkel de uitrusting zal wat lastiger worden, misschien kun je dan beter Canadees en Brits combineren. Canadees uniform en Britse uitrusting is zeer goed te doen. ;) :D
ja dat was ik ook van planet te doen ja...

heeft u mischien nog iets voor zon pop?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: ik ben nieuw op dit forum

Bericht door SiNiStEr »

luuk wo2 schreef:
SiNiStEr schreef:
luuk wo2 schreef: ja dat klopt,

jammer genoeg wordt het allemaal duurder.
Dat moet je maar een beetje van de possitieve kant bekijken, alles wat jij in je collectie hebt stijgt ook in waarde. ;)

En door met Canadees te beginnen heb je op zich een goede keus gemaakt dit is zoals gezegd allemaal nog redelijk te vinden en ook voor redelijke prijzen. Enkel de uitrusting zal wat lastiger worden, misschien kun je dan beter Canadees en Brits combineren. Canadees uniform en Britse uitrusting is zeer goed te doen. ;) :D
ja dat was ik ook van planet te doen ja...

heeft u mischien nog iets voor zon pop?
Een verstandig en realistisch plan, een stuk realistischer dan de beginnersplannen van vele andere beginnende militaria-verzamelaars die bijv. een SS-uniform of Airborne-uniform bij mekaar willen verzamelen. Verder no-offence naar die mensen, maar dit is gewoon een stuk haalbaarder.

Helaas kan ik je echter niet rechtstreeks aan uitrusting of uniformen helpen waar jij naar op zoek bent. Heb dit spul allemaal wel gehad maar dit is allemaal verkocht toen ik compleet opnieuw gestart ben met een nieuw verzamelgebied. Eerder verzamelde ik namelijk alles wat maar met ww2 te maken had kwa militaria, sinds ongeveer 2 jaar doe ik enkel nog alles wat met de luchtoorlog en anti-luchtoorlog te maken heeft dus USAAF, RAF, RCAF, Luftwaffe, Luftwaffe FLAK, Luftschutz, LBD enz; enz. Als je daar vragen over hebt of advies in wil, of je wil algemene verzameltips e.d. dan wil ik je daar uiteraard graag in helpen en moet je maar ff PB'en. Ik denk dat er daarnaast vele andere verzamelaars op dit forum zijn die een serieuze beginnende verzamelaar als jij graag willen helpen. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Re: ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

SiNiStEr schreef:
luuk wo2 schreef:
SiNiStEr schreef: Dat moet je maar een beetje van de possitieve kant bekijken, alles wat jij in je collectie hebt stijgt ook in waarde. ;)

En door met Canadees te beginnen heb je op zich een goede keus gemaakt dit is zoals gezegd allemaal nog redelijk te vinden en ook voor redelijke prijzen. Enkel de uitrusting zal wat lastiger worden, misschien kun je dan beter Canadees en Brits combineren. Canadees uniform en Britse uitrusting is zeer goed te doen. ;) :D
ja dat was ik ook van planet te doen ja...

heeft u mischien nog iets voor zon pop?
Een verstandig en realistisch plan, een stuk realistischer dan de beginnersplannen van vele andere beginnende militaria-verzamelaars die bijv. een SS-uniform of Airborne-uniform bij mekaar willen verzamelen. Verder no-offence naar die mensen, maar dit is gewoon een stuk haalbaarder.

Helaas kan ik je echter niet rechtstreeks aan uitrusting of uniformen helpen waar jij naar op zoek bent. Heb dit spul allemaal wel gehad maar dit is allemaal verkocht toen ik compleet opnieuw gestart ben met een nieuw verzamelgebied. Eerder verzamelde ik namelijk alles wat maar met ww2 te maken had kwa militaria, sinds ongeveer 2 jaar doe ik enkel nog alles wat met de luchtoorlog en anti-luchtoorlog te maken heeft dus USAAF, RAF, RCAF, Luftwaffe, Luftwaffe FLAK, Luftschutz, LBD enz; enz. Als je daar vragen over hebt of advies in wil, of je wil algemene verzameltips e.d. dan wil ik je daar uiteraard graag in helpen en moet je maar ff PB'en. Ik denk dat er daarnaast vele andere verzamelaars op dit forum zijn die een serieuze beginnende verzamelaar als jij graag willen helpen. :) ;)
ik denk dat ik nog wel iemand zal tegenkomen, uw verzamelgebied is erg intressant maar ik probeer eerst een beetje van alles wat te krijgen, maar bedankt, als u nog iets zoek uit uw verzaml gebied weet ik u te vinden. :wink:
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

alex schreef:Welkom op het forum :) Ik verzamel duits en nederlands en mijn broertje eric verzamelt amerikaans en samen met mij nederlands.

Alex
hallo,

ik vind nederlands ook erg intressant, wat heeft u allemaal in uw nederlandse collectie?
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Welkom Luuk!
Ik verzamel vooral US ETO en m'n bodemvondsten.. :)
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

Bericht door luuk wo2 »

dwayne schreef:Welkom Luuk!
Ik verzamel vooral US ETO en m'n bodemvondsten.. :)
bedankt voor je reactie,

vind je die bodemvondsten zelf?

luuk
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

luuk wo2 schreef:
dwayne schreef:Welkom Luuk!
Ik verzamel vooral US ETO en m'n bodemvondsten.. :)
bedankt voor je reactie,

vind je die bodemvondsten zelf?

luuk
Niet alle bodemvondsten vind ik zelf.. maar een groot gedeelte wel hoor! :)
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Re: ben nieuw op dit forum

Bericht door Jonhy Frost »

Luuk, welkom in de 'verzamelaars-wereld' en op dit forum. :wink:
asjemenou schreef:
luuk wo2 schreef:hallo,

ik ben nieuw op dit forum, ik zal me even voorstellen;ik ben luuk, ben 12 jaar oud, en verzamel ong een half jaar wo2.
ik probeer een beetje van alles wat te krijgen nederlands, duits, engels, en us.
Welkom op het forum Luuk. 12 Jaar is een leuke leeftijd om met militaria verzamelen te beginnen. Je moet maar zo denken, iedereen is hier met iets begonnen en is ook niet met alle wijsheid in pacht geboren. Bedenk ook wel dat de militaria collectomania verslavend is en in sommige gevallen ook niet meer te genezen is.
Idd, zelf ben ik ook met ongeveer twaal jaar serieus begonnen met verzamelen. :P
Ik verzamel Brits en Amerikaans en heb net een Nederlandse helm in de wacht gesleept(maar dat wist je al via loek :wink: ) dat is al sinds m'n elfde ongeveer mijn droom die nu is uitgekomen :)
Veel succes met verzamelen :)
(Ben benieuwd naar de foto :D )

Jonas
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gesloten