ben nieuw op dit forum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

hallo,

nogmaals erg bedankt voor jullie reacties!

ik ga een begin maken aan mijn eerste pop zoals jullie weten.
kan iemand mij helpen aan een simpel canadees jasje?

luuk
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Het beste wat je kunt doen is een boek kopen. Namelijk dit: The Canadian Soldier. Dit boek gaat over de uitrusting, emblemen, uniformen enz van de Canadese soldaat tijdens wo2. Het is wel in het Engels, maar er staan veel plaatjes in, hoe de uitrusting werd gedragen, welke emblemen er waren enz. Het enige nadeel is dat het boek €30,00 kost. Maar het zal je veel miskopen besparen. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

Darryl schreef:Het beste wat je kunt doen is een boek kopen. Namelijk dit: The Canadian Soldier. Dit boek gaat over de uitrusting, emblemen, uniformen enz van de Canadese soldaat tijdens wo2. Het is wel in het Engels, maar er staan veel plaatjes in, hoe de uitrusting werd gedragen, welke emblemen er waren enz. Het enige nadeel is dat het boek €30,00 kost. Maar het zal je veel miskopen besparen. :)
hallo,

bedankt voor de info..ik zal er over na denken hoewel ik het wel veel geld vind..
maar in ieder geval bedankt!

luuk
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Als 30 Euro voor een goed boek je te veel is, moet je je misschien wel afvragen of militaria verzamelen wel iets voor jou is....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Hij is pas 12 Johan... Ik kon op die leeftijd ook niet even €30,00 ophoesten. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

johan willaert schreef:Als 30 Euro voor een goed boek je te veel is, moet je je misschien wel afvragen of militaria verzamelen wel iets voor jou is....
dat kan wel niet voor u zo zijn maar voor mij is 30,00 voor een boek veel geld.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Referentieboek

Bericht door asjemenou »

Toch vind ik de opmerking van Johan zo gek nog niet. Misschien lijkt 30 Euro een hoop geld voor een boek maar het kan je een hoop teleurstellingen voorkomen.
Weet je Luuk, Johan en ik zijn in een heel andere tijd begonnen met het verzamelen van WOII militaria. Vandaag de dag zijn er zoveel replica's en vervalsingen in omloop dat je als nieuwkomer haast niet meer buiten zo'n boek kan. Op zo'n manier verdient zo'n boek zichzelf terug en... zo'n boek geeft je een goed beeld of hoe zo'n uniform er uit ziet. Misschien is zo'n referentieboek een leuk verjaardags- of Sinterklaascadeautje voor je.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

Daarbij is militaria verzamelen een dure hobby. Als je dertig euro al veel geld vind voor zo'n boek kom je denk ik niet ver.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Ligt natuurlijk ook aan de persoon zelf.
Ik vind bijvoorbeeld lezen heel saai en tijdverspilling. Maar natuurlijk is dat bij dit soort boeken anders, meer informatief en handig.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

oke...ik ben overtuigt ik zal eens kijken waar ik hem kan krijgen.
Gebruikersavatar
luuk wo2
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 18 aug 2006, 15:50
Locatie: arnhem

ik ben nieuw op dit forum

Bericht door luuk wo2 »

of vraag hem voor mijn verjaardag of sinterklaas
(jullie moeten wel weten dat ik nog niet zo goed engels kan)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Luuk, Welkom,

Je introductie is goed verlopen zie ik. Je bent door de harde kern van verzamelaars met open armen ontvangen.

Verder is het de bedoeling dat dit forum over verzamelaars en collecties gaat. (Kijk maar eens in andere topics hier) en lijkt me dat jouw introductie wel compleet is.

Het uitwisselen van ideeën kan verder via PB of babbelbox.

Dit onderwerp kan dus verder worden afgeloten.

Gr.

Dvaupell.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten