Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Timothy
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 jul 2006, 20:49
Locatie: Nederland

Neo Nazi`s.

Bericht door Timothy »

Hai,

ik vroeg me af wat jullie nou denken van neo nazi`s
ik had een jonge bij mij in de klas zitten die was neo nazi..
Kale kop altijd longsdale!! :x
Hij deed altijd aardig tegen mij.. Ik mocht em wel..
Maar ben nooit ECHTE vrienden met m geworden omdat ie neo nazi is..
Maar hij is echt DOM
1. Hij is neo nazi! :evil:
2. Hij wist geeneens wanneer hitler aan de macht kwam... :?
Dat snap ik dan niet..
Waarom wordt je neo nazi.. Terwijl je niks over de nazi tijd weet..!! :?
En zo zullen er nog wel 100e als het er niet 1000e zijn.. Die eigenlijk gewoon neo nazi worden omdat ze het mooi vinden.. En niet om de echte ideen enzo.. :x STOMME @%&!%!^%!^&!!!)_*#^! ... KNEUSEN!!
Sorry.. Voor dat gedoe hier boven... Maar ik erger me daar dood aan!!!

Wat vinden jullie daar nou van.. :?
''De mens wordt niet groot door eerzucht,
Maar door wat hij ontdekt.''
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ook al ben ik het zeker niet eens met het verwerpelijke gedachtengoed uit de tweede wereldoorlog en zal ik altijd proberen emand te laten zien wat hij of zij nu eigenlijk zegt en doet ben ik nog veel stelliger overtuigd van het feit dat je alles moet kunnen zeggen en doen wat je wil.
De grens is hier uiteraard dat dit alles moet kunnen zolang je een ander maar geen kwaad doet. Dat is uiteraard ook gelijk de moeilijkheid in deze.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik vind dat het ontkennen van bijvoorbeeld de holocaust, iets wat ook nog welleens gebeurd bij Neo-Nazi's.
maar we moeten niet vergeet dat iedereen in nederland recht heeft op een eigen mening, in dit geval moet ik dus wel zeggen dat dat bij neo-nazi's in beperkte maten moet zijn, als ze gaan rondmacheren met een rechterarm omhoog gaan ze tever, ze kunnen iemand kwetsen, ik vind dat iedereen zijn mening mag verkondigen als ze een ander maar niet kwetsen.

maar, persoonlijk heb ik het helemaal niet op neo-nazi's, ik heb erg het idee dat het gewoon een soort knutselclub is waarbij het zo gaat ''omdat hij er bij zit ga ik ook maar''.

Grappig dat je de link tussen londsdale en neo-nazi's maakt :) kan nog een leuke discussie worden!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Heb je hem ooit gehoord over zijn gedachten? Je beoordeelt hem nu alleen op uiterlijk.
Timothy
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 jul 2006, 20:49
Locatie: Nederland

Ja maar kijk,,

Bericht door Timothy »

Ja kijk,,
Alle neo nazi`s hebben longsdale aan.. KNEUSEN.. :x
En dan lopen ze op te scheppen door te zeggen longsdale betekent:

L = Laat
O = Ons
N = Nederlanders
G = Gezamelijk
S = Samen
D = De
A = Allochtonen
L = Langzaam
E = Excuteren.. :roll: :|

Dit is niet bedoeld om mensen verdriet te doen,
maar alleen om mensen de betekenis te vertellen.
(Tenminste wat neo nazi`s zeggen.)
Maar die kletsen wel vaker uit hun bolle rot kop!!! :x :evil:
''De mens wordt niet groot door eerzucht,
Maar door wat hij ontdekt.''
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Beter kijken als alle neo-nazi's lonsdale aanhebben. De meeste hebben het namelijk niet. Die dragen Fred Perry of foute t-shirts van nazi bands.
En tsja, ook deze figuren hebben recht op meningsuiting, zolang ze er niemand bij kwetsen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Is het niet Lonsdale, zonder 'g'?
Вместе мы непобедимы
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

idd
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Neo-nazi zijn moet niet verboden worden, want dat schort niet met de vrijheid van meningsuiting. Wanneer hun activiteiten tegen de wet zijn, moeten ze vanzelfsprekend vervolgd worden. Wat dat betreft hebben ze exact dezelfde rechten en plichten als ieder ander mens.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Mensen die Lonsdale dragen hoeven helemaal geen neo-nazi te zijn. Niet dat ik Lonsdale draag btw.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Sjah, je hebt hier ook veel van die neppe.
Puur meelopers, die ruig willen zijn. Wellicht dat het hierboven ook het geval is.

Maar je hebt een verschil, Skinheads en Neo Nazi's.
Skinheads hebben niet echt die Nazi gedachtengoeden, Neo Nazi's wel.
Teminste, zo dacht ik dat het was.

Dat ze Lonsdale dragen, is ook niet altijd het geval. Sommige dragen gewoon normale kleding, andere van die kleding van rechtse bands, oid.
De variant op Lonsdale is cansdape, waar de letters NSDAP inzit:

http://www.skinheadmerch.com/Afbeelding ... t03_kl.jpg

Zo heb ik wel eens met een skinhead gepraat. Die vertelde me dat lonsdale niet veel word gedragen door échte Skinheads. Te veel publiciteit erachter.

Verbieden heeft geen zin. Je houd het ten eerste toch nooit tegen. En ieder heeft zijn eigen mening. Soms is die niet juist...
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Het is inderdaad Lonsdale. Wisten jullie trouwens dat dit merk is opgericht door Mohammed Ali? De zwarte bokser?
De kik met dit merk licht overigens in de naam die op je borst staat in combinatie met een half open jasje.

LONSDALE--> onder een open jasje zie je:
NSDA

Alhoewel ze niet snappen dat de gemiddelde duitse arbeider helemaal geen nazi was, maar alleen maar wat te eten wilde. Deze mensen zijn gewoon keihard misleid door Hitler, en toen ze het wel snapten was het al te laat. Ik vermoed dat de meeste "lonsdale-jongeren" hetzelfde lot zullen delen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Arjen schreef:Het is inderdaad Lonsdale. Wisten jullie trouwens dat dit merk is opgericht door Mohammed Ali? De zwarte bokser?
De kik met dit merk licht overigens in de naam die op je borst staat in combinatie met een half open jasje.

LONSDALE--> onder een open jasje zie je:
NSDA

Alhoewel ze niet snappen dat de gemiddelde duitse arbeider helemaal geen nazi was, maar alleen maar wat te eten wilde. Deze mensen zijn gewoon keihard misleid door Hitler, en toen ze het wel snapten was het al te laat. Ik vermoed dat de meeste "lonsdale-jongeren" hetzelfde lot zullen delen.
Hmmm ten eerste heb je het mis: Lonsdale is niet door mohammed ali opgericht. Lonsdale SPONSERDE mohammed ali.... En wat boeit het een ene drol dat er nsda in het woord lonsdale staat :? Het merk begon zijn bestaan al in 1891. Nou toen had Hitler echt nog geen partij genaamd nsdap, oftewel het is gelul dat het daarvoor is. En ik wil dolgraag weten wat je nou bedoeld met je laatste stukje, dat de 'lonsdale jongeren' het zelfde lot zullen ondergaan. Nou heb ik nog een laatste vraag: Ik draag ook lonsdale, ben ik nu een neo-nazi volgens jullie? Ik ben het nou echt ZAT om iedere keer weer voor neo of wat dan ook aangekeken te worden omdat ik met lonsdale loop.... Wacht met smart op je reactie...

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Niks mis met Lonsdale, helemaal niks.
Lekker dragen als je het mooi vindt!

Het is jammer dat een groepje wannabee neonazi kinderen dit merk misbruikt en er zo'n draai aan geeft.
(want die jongeren dragen Lonsdale dus wel omdat ze die betekenis eraan toekennen, de afkorting hierboven genoemd (zonder de G) en ook dat met dat open jasje), velen weten niet eens dat het merk Mohammed Ali sponsorde etc, zouden ze het nog zo fanatiek gebruiken als ze wisten dat dit merk zwarte boksers steunt ;-) )

Ik zeg wannabee neonazi kinderen omdat veruit de meeste van deze jongeren maar wat napraten wat ze lezen op bv stormfront, en wat slogans over white power lopen te schreeuwen en stoer doen, maar van geschiedenis en diepere achtergronden (voor zover er al enige basiskennis aanwezig is) niets afweten.
Hopelijk groeien de meeste van deze jongeren uit deze (rebelse?) fase. Slechts een deel ervan zal doorstromen naar de neonazi groeperingen denk ik.


EDit: Ik vind trouwens dat deze mensen ook gewoon hun mening mogen hebben, dus verboden, nee. (zolang je daarmee andere mensen niet mee lastigvalt en er geen extreme acties worden ondernomen zoals het in de fik steken van scholen, dreigbrieven, stalken, in elkaar slaan, stenengooierij etc...dat moet natuurlijk bestraft worden)
Laatst gewijzigd door Kleine Feldmaus op 22 aug 2006, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Okee, ik had het blijkbaar mis wbt Mohammed Ali.

Over het NSDA gedeelte weet ik echter zeker dat het zo is. Dit is namelijk waarom een aantal mensen dit zijn gaan doen. Ondertussen is het echter een modebeeld geworden en zeker niet iedereen die erin loopt doet dit om die reden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie