Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Een gedreven verzamelaar ben je mate :)
Gaat echt erg rap met je collectie, je 1e pop staat er ook al, en geen verkeerde!

Nice m8,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hartstikke bedankt, doet me altijd erg goed om te horen. Ik doe in ieder geval m'n best om iets moois op te bouwen :). Heb nu ook werk, dus gaat allemaal wat sneller, hou dat werk het hele jaar. Volgende week weer naar Duiven, kijken wat dat gaat brengen. :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Ziet er goed uit.
Gaat zeker hard met jou Edgar.

Maar is duiven volgende week al?
Eind van de maand toch?
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haplo schreef:Ziet er goed uit.
Gaat zeker hard met jou Edgar.

Maar is duiven volgende week al?
Eind van de maand toch?
Wederom erg bedankt!

Ja, is volgens mij 19 augustus, weet het 99,9% zeker. Normaal eind van de maand inderdaad, maar om een of andere reden nu niet, stond op een blad wat was opgehangen bij de vorige beurs in duiven.
Owja, en de rang van al het spul was dus GD, is Gewone Dienstplichtige (of soldaat) heb ik net gehoord.

MVG Edgar
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb net te horen gekregen dat het Mussert boekje in drie varianten is gemaakt in Nederland, en ten minste door de RAF is gedropt in Denemarken, België en Nederland, net voor en na D-Day (22 mei en 12 juni 1944). Toch weer leuk om te weten :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Edgar schreef: en ten minste door de RAF is gedropt
Berg hem maar goed op.
Anders zit hij straks bij je pa in de collectie. :lol: :wink:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haha }) , Ach ja, het is de collectie van ons samen he 8) . Wat ik koop is van hem, wat hij koopt is van mij :P. Maar dat Mussert boekje blijft bij het zakboekje en herkenningsplaatje, hoort tenslotte bij elkaar.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Niet veel bijzonders helaas, maar het is toch wat!

Een krantje voor bij m'n gebied, Februari 1945, om de mensen aan te sporen tot stakingen.

Afbeelding

Kriegsmarine Erkennungsmarke gratis gehad, 1944, KM landeenheden hebben ook in het Reichswald gezeten.
Afbeelding

En voor onze RAF collectie, een paar RAF lampjes voor op een Mae West.
1940 gedateerd.

Afbeelding

PS: Was gezellig daggie zo Sander/Sinister! 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Kijk eens aan Edgar, eindelijk weer wat van je gebied erbij. Toch weer wat leuke dingen hoor !!!


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja inderdaad, maar de beurs viel enorm tegen, behalve die Splinterjacke dan, daar probeer ik voor te gaan sparen denk ik! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Weer wat mooie aanwinsten Edgarr!! :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt Johnny!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Was een gezellig dagje zo he Edgar? Met het bezoek aan het museum in Schaarsbergen erbij was mijn dag erg geslaagd. Inderdaad jammer dat het aanbod in Duiven zo tegenviel, maar het museum-bezoek maakte weer zeer veel goed.
Ondanks het slechte aanbod heb je er nog een paar kleine, leuke aanwinsten bij en laat het nu toevallig zo zijn dat ik vandaag ook zo'n KM Erkennungsmarke gratis gehad heb. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Weer leuke aanwinstjes erbij hoor edgar, :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt beide! Museum was inderdaad erg leuk, en de EM staat ook altijd weer leuk bij m'n bodemvondstjes.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie