SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ziet er goed uit!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

the_king88 schreef:Netjes hoor! :)
Zijn mooie aanwinsten :!:
sobel schreef:ziet er goed uit!
Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee. :)
michiel01 schreef:Ziet er goed uit Sander, zeker de luftwaffe maskerbus!!!


en sowieso een mooie verzameling hoor!


Michiel
Ik neem aan dat je de Luftwaffe blauwe gasmaskerbus met toebehoren bedoelt. Dat is een aanwinst waar ik nog steeds zeer gelukkig mee ben en die mijn collectie niet snel meer zal verlaten. Ik kick zo wie zo op Duitse gasmaskerbussen. Ik weet ook niet waarom maar ik vind het gewoon geile dingen! :P :roll: Dit zal dan ook wel niet de laatste bus zijn die ik aan mijn collectie toevoeg.
Bedankt in ieder geval voor het compliment, altijd goed om zulke complimenten van medeverzamelaars te krijgen. :yes: :cheer:
Polte schreef:Gasmaskerbus is zeker een mooie, rest ook!
Als dat busje ooit van plan is om de verzameling te verlaten moet je maar een PB'tje sturen. :D
Bedankt! :D Bussen met orginele winter-camo erop zijn niet makkelijk te vinden en worden veel gefaked. En als je ze al vind zijn ze vaak erg duur. Ik ben dan ook zeer blij dat ik deze bus voor een mooi prijsje heb kunnen kopen met een 100% orginaliteits garantie van een betrouwbare handelaar. Nu alleen nog een setjes gasmaskerbusriemen vinden en ik heb er weer een mooi busje bij. :D
Hij zal niet snel vertrekken, maar als hij gaat hoor je van me! ;)
Nico Roelofs schreef:Mooie aanwinsten Sander! Heb je het allemaal ook al op een pop zitten?
Thnx, maar de spullen zitten nog niet op een pop nee. Ik moet eerst nog een LW overjas, manschappenlaarzen en dus ook nog een pop hebben. Dan is de LW Flak soldaat voor het belangrijkste deel compleet. Ik houd jullie in ieder geval wel op de hoogte. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Mooie broek :P haha.

En de bus van B&S zie ik. Jammer dat die met meer verf on hold was he? Die had ik toen ook graag gehad.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mooi spul hoor!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

pionier schreef:Mooie broek :P haha.

En de bus van B&S zie ik. Jammer dat die met meer verf on hold was he? Die had ik toen ook graag gehad.
Hahaha, ja een bekende broek voor jou he? :evil: Maar ik ben er erg blij mee hoor en hij zal een mooi plaatsje in mijn collectie krijgen. :)

De bus is inderdaad van B&S. Die andere bus was zeker jammer dat die "On hold" stond, had uiteraard het liefst de helemaal complete gehad, maargoed mag niet klagen en ben hier ook zeker blij mee. Inmiddels staat die andere complete set trouwens ook op "Sold". :|
Edgar schreef:Mooi spul hoor!
Thnx Edgar, spreek je morgen in Duiven nog wel, kijken of we daar nog weer wat mooi spul kunnen vinden. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Zozo echt hele mooie verzameling. _/-\o_

Ik heb met plezier alle pagina's bijna 5 x bekeken. :wink:
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Stephan.h schreef:Zozo echt hele mooie verzameling. _/-\o_

Ik heb met plezier alle pagina's bijna 5 x bekeken. :wink:
Heel erg bedankt Stephan, maar je geeft me echt teveel eer. Uiteraard ben ik blij met en trots op mijn verzameling, maar hij is nog niet zo groot en er staat nog ontzettend veel op mijn verlanglijstje. Ik kan in ieder geval wel iedere keer wat afstrepen van mijn lijstje en heb gelukkig ook al een aantal wensen en projectjes af kunnen ronden. :)

Vandaag heb ik op de beurs van Duiven helaas niet echt veel kunnen vinden maar heb in ieder geval wel een repro Kriegsfane(of hoe je dat ook schrijft) kunnen bemachtigen die ik wil gebruiken om onder Duitse spullen te leggen die ik mooi wil displayen. Daarnaast heb ik van een vriend ook nog een US vlag gekregen die ik voor hetzelfde doel ga gebruiken. En ik heb ook nog gratis een KM Erkennungsmarke gekregen. Nou het is niet veel maar het zijn toch weer een paar nieuwe dingetjes... :)

AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Leuke aanwinsten Sander! Vooral die KM Erkennungsmarke en nog gratis ook!

Ik zie dat het is gelukt om met de vlag over straat te gaan... :lol:

Het was inderdaad leuk om eens met elkaar te babbelen. Je zei al dat je lang was, maar goeie god! dat jij nog door een deur past. :shock: Ik zal niet in Huizen aanwezig zijn...dat ligt toch bij Amsterdam in de buurt? Dat is een beetje ver vanuit midden-limburg.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Darryl schreef:Leuke aanwinsten Sander! Vooral die KM Erkennungsmarke en nog gratis ook!

Ik zie dat het is gelukt om met de vlag over straat te gaan... :lol:

Het was inderdaad leuk om eens met elkaar te babbelen. Je zei al dat je lang was, maar goeie god! dat jij nog door een deur past. :shock: Ik zal niet in Huizen aanwezig zijn...dat ligt toch bij Amsterdam in de buurt? Dat is een beetje ver vanuit midden-limburg.
Hahaha, jah ik ben de straat overgekomen met de vlag zonder al te rare blikken. :P Ik zit er alleen nog over te twijfelen of ik hem met carnaval nou wel of niet om zal doen. :evil: :P

De KM erkennungsmarke is inderdaad een leuk en als het gratis is laat ik het natuurlijk niet liggen. ;)

En zo lang ben ik nu ook nog weer niet. Slechts 2 meter(:roll:), de moderne deur is 2.10 meter hoog dus dat moet makkelijk lukken. Denk dat het eraan ligt dat jij gewoon wat klein bent. :P ;)
En je kunt makkelijk in Huizen aanwezig zijn, je hebt nog een maand om te sparen voor dat treinkaartje en vaak loont die beurs wel de moeite daar er veel bekenden/forum-leden rondlopen en ook wel interessante dingen aangeboden worden. :) :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

mocht je de km id-disc willen verkopen dan mag je me altijd een pb sturen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Tex: Zal er eens over na denken. Misschien dat ik hem wel van de hand doe. In jou collectie past hij ten slotte beter. :)


Wilde eigenlijk aan het eind van de maand mijn collectie topic pas updaten maar ach... ben nu toch door mijn militaria budget heen voor deze en de volgende maand, dus kan ik net zo goed al mijn nieuwe aanwinsten nu tonen dan hoeven jullie daar ook niet langer op te wachten. :P ;)
Hier zijn mijn aanwinsten voor deze(en waarschijnlijk ook voor een groot deel van de volgende) maand. Enjoy! :):

LW koppelslot. Hakenkruis redelijk vlak geveild maar contouren nog goed te zien dus acceptabel voor mij. Eindelijk een slot dat het stalen repro slot dat ik tot nu toe op mijn 2de LW koppel met slot had zitten kan vervangen. :):
AfbeeldingAfbeelding

Hele mooie foto ter grote van een postkaart met daarop een voor mij nog U.F.O.(Unidentified Flying Object) voor een grote vliegtuig hangar. :P
Ik heb in de boeken die ik heb gezocht naar dit type vliegtuig maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Het lijkt een beetje op een tweemotorige jachtbommenwerper en heeft bovenop duidelijk een opening voor een boordschutter o.i.d.(op de 2de foto goed te zien). Misschien kan een van jullie mij vertellen welk vliegtuig dit is, dat zou geweldig zijn! :D
In de hangar zijn nog 2 grote vliegtuigen te zien en op de wand van de hangar staat groot "Rauchen verboten":
AfbeeldingAfbeelding

Een POW brief van een Gefreiter aan de vrouw van een Obergefreiter dat hun alle 2 naar huis komen. De andere brief is de reactie of de brief die aan de brief van de Gefreiter vooraf ging, van de vrouw van de Obergefreiter. Snappen jullie het nog? :P
Het leuke aan deze brieven is, en dat maakt ze ook meteen interessant voor mijn collectie, dat de mannen allebei gevangen zaten in een RAF kamp(te zien aan het adres waar de vrouw haar brief heen heeft gestuurd). De mannen zelf zaten in "German working company 1015":
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Leuk RCAF lotje dat ik voor een leuk prijsje op de kop heb weten te tikken samen met de POW brieven en de aanwinst die hierna komt. Is een leuk lotje voor display in een vitrine of op een plank in de toekomst. Met dat doel heb ik het dan ook gekocht:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Leuk origineel sigaretten pakje met sigaretten voor het Canadese leger. Leuk voor display met het lotje dat ik hierboven heb laten zien. Heb me laten vertellen dat deze sigaretten verpakkingen redelijk moeilijk te vinden zijn, zeker in goede staat:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Twee orginele foto's met op een foto 3 Duitse Stuka's die net opstijgen en op de andere foto een Stuka Geschwader in de lucht:
Afbeelding

Een Kriegsverdienste Kreuz 1ste klas. Niet in de meest geweldige staat maar voor een aardig prijsje en 100% origineel. :):
AfbeeldingAfbeelding

Eindelijk mijn langverwachte eerste stap richting mijn LW piloot. Een zeer mooi paar LW piloten laarzen. Zeker niet goedkoop maar hebben 60 jaar bij een Amerikaanse veteraan op zolder gelegen die ze als oorlogs-souvenir mee genomen had en hebben daarna nog 2 jaar in een prive collectie gezeten. Maar sinds de oorlog heeft echt niemand ze onder handen genomen waardoor de laarzen nog precies in de staat zijn zoals ze uit Europa meegenomen zijn, met zelfs het stof van toen er nog op.
Daarnaast zijn ze ook nog eens helemaal compleet met de 2 ivoorkleurige ritsen, alle riempjes en de orginele zolen. Hier ben ik echt heel blij mee! :D (betere foto's volgen nog wel een keer):
AfbeeldingAfbeelding

En dan resten nog de aanwinsten die ik vandaag in Huizen aan mijn collectie heb kunnen toevoegen. Als eerste deze Duitse 3,7cm. FLAK huls. Hij is van gelakt staal en heeft als productiejaar '44. Ik heb nu eindelijk alle standaard Duitse kalibers namelijk 2cm; 3,7cm. en 8,8cm. FLAK:
Afbeelding

Een pinback first Lt. bar en een clutchback flight officer collar insigne voor op mijn nieuwe US blouse met stropdas. Deze kunnen evt. onder een flightsuit die ik nog heb liggen en dan heb ik mijn USAAF fighter pilot uniform compleet op de double buckle boots na. Maar moet eigenlijk op zoek naar nog een 2de blouse en stropdas omdat de blouse en stropdas die ik nu thuis heb liggen eigenlijk bij het service dres uniform horen die ik al gekocht heb maar in oktober nog op moet halen.:
Afbeelding

Een leuk paar viltlaarzen voor mijn LW FLAK soldaat uniform dat nu ook steeds completer begint te worden. En volgens de verkoper werden de stukjes leer die onder de laars zitten eronder gemaakt door soldaten zodat de zool van de laars minder in direct contact met de grond was en ze hun voeten dus minder gauw koud kregen. Klinkt in ieder geval aannemelijk en heb het vaker gezien bij Duitse (vilt)laarzen:
AfbeeldingAfbeelding

En met dank aan Edgar heb ik deze leuke Duitse zuurstofmeter nog aan mijn collectie kunnen toevoegen. Vermoedelijk is de meter afkomstig uit een Bf. 110. De meter is in ieder geval van bakeliet en is geproduceerd in '43 want dat is het enige jaar geweest dat dit type in productie was. Is nog in een goede staat en alle stempelingen zijn nog aanwezig:
AfbeeldingAfbeelding

En tot slot nog een lotje waar ik nog geen foto's van heb maar die volgen in oktober nog wel wanneer ik het lotje heb opgehaald. Het gaat in ieder geval om een US service dress blouse, stropdas, broek en jas die allemaal van een persoon zijn geweest. Zit enkel een orginele maar na de oorlog opgezette standaard USAAF patch op, waarschijnlijk ga ik er een 9th airforce major jasje van maken.


Nou dat was me het lijstje wel. Er volgen tussendoor nog wel een keer foto's van de LW piloten laarzen en het service dress uniform. Verder zal het kwa aanwinsten wel redelijk stil blijven tot aan november(dit zeg ik uiteraard met voorbehoud. :P ;)). Dus tot die tijd zullen jullie het hier maar even mee moeten doen. 8) :wink:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi spul :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hele mooie aanwinsten voor een (super!) mooie collectie! Super!

PS: Was leuke dag zo, en het instrument zal mooi staan in je collectie! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

mooi koppelslot! :wink:

Het duits kan ik zeker waarderen! de rest is toch ook zeker de moeite waard!

Michiel
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Zo m8 jij hebt ff flink ingeslagen :shocked:
Zeer nette items heb je gekocht, je collectie groeit hard man!
Lijkt wel op een vroeg type Heinkell 111, dacht eerst aan een Henschel maar dit type bommenwerper kom je ook op film tegen, vooral de aanvallen op Warschau en Londen.
De constructie lijkt veel op die van een Heinkel 111, vandaar dat ik denk vroeg model, zou het anders ook niet weten!?

Cheerio,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gesloten