Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Re: Neo Nazi`s.

Bericht door Seyffardt »

Timothy schreef:Hai,

....Maar hij is echt DOM
1. Hij is neo nazi! :evil:
2. Hij wist geeneens wanneer hitler aan de macht kwam... :?
Dat snap ik dan niet..
Waarom wordt je neo nazi.. Terwijl je niks over de nazi tijd weet..!! :?
En zo zullen er nog wel 100e als het er niet 1000e zijn.. Die eigenlijk gewoon neo nazi worden omdat ze het mooi vinden..
Herkenbaar! Leuzen roepen en met tekens pronken waarvan ze de betekenis niet eens weten! :shock: :?

Van mij hoeven ze, zolang ze geen misdrijven plegen, de bak niet in en als je het gaat verbieden loop je de kans dat bepaalde lieden 'ondergronds' gaan zitten klieren.
Het is allemaal een kwestie van opvallend uiterlijk vertoon in combinatie met het willen trappen tegen en het shockeren van de maatschappij. Hoe meer ach en wee er geroepen wordt, des te mooier ze het vinden.
Zorgwekkender is het feit dat er door tegenstanders politieke denkbeelden aan bepaalde kledingmerken en vlaggetjes op bomberjacks worden gekoppeld. Vandaag of morgen trek je iets aan waarvan je niet weet of je daar de irritatie van een ander mee oproept. Ik hoef hier hopelijk niet uit te leggen waarom die vlaggetjes oorspronkelijk op die jacks genaaid werden...
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Je kan lonsdale ook niet vebieden..

Als je dat doet, kom je van de regen in de drup..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

alex schreef:Nou heb ik nog een laatste vraag: Ik draag ook lonsdale, ben ik nu een neo-nazi volgens jullie? Ik ben het nou echt ZAT om iedere keer weer voor neo of wat dan ook aangekeken te worden omdat ik met lonsdale loop.... Wacht met smart op je reactie...

Alex
Nee natuurlijk niet.
Ik begrijp alleen niet waarom je je er zo druk over maakt. Iedereen beseft dat je, wanneer je Lonsdale draagt, heel eenvoudig in verband word gebracht met de (extreem) rechtse tak van de samenleving. Als je dat niet wilt, dan ga je toch gewoon wat anders dragen. Er zijn zat andere merken die ook goed zijn, en waar je ook voor kan kiezen.
Volgens mij is dit al de derde keer dat je deze discussie begint. Iedere keer is deze hetzelfde. Wel schattig, maar we weten toch waar deze op uitdraait. Namelijk op helemaal niets. Het blijft bij het oude.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

De media heeft alles lekker opgeblazen, daarom ook dat gezeur over Lonsdale.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Rednas schreef:De media heeft alles lekker opgeblazen, daarom ook dat gezeur over Lonsdale.
Ik weet niet of de media met de term "Lonsdale-jongeren" kwam. Zo ver ik weet heeft de media het iedere keer gehad over de "zogenoemde Lonsdale-jongeren" gehad.
Alle aandacht op rechts, of eigenlijk die malle groepjes gabbers/skinheads/lonsdale-jongeren/neo-nazi's (ik weet echt niet meer hoe ik ze moet noenmen) hebben ze over zichzelf afgeroepen. Kan geen hond aan doen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

De AIVD en minister Remkes kwamen met die term en de media heeft deze term overgenomen (en uitgemolken).
Of de media nu "Lonsdale jongeren" of "zogenoemde Lonsdale jongeren" schrijft, maakt geen verschil het heeft hetzelfde effect.

Ik ben het niet met je eens dat liefhebbers van Lonsdale die zich misschien zorgen maken dat ze als extreem rechts worden bestempeld dan maar voor een ander merk moeten kiezen.
Waarom? Omdat een klein groepje het verpest?
JUIST niet dan.
Lonsdale heeft trouwens ook de lijn Tough en Lonsdale loves all colors, je hoeft echt niet meteen van je fav merk af te stappen.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ben ik naïef als ik denk dat veel jongeren er stiekem op kicken om als Lonsdale-jongere te worden bestempeld, om vervolgens hier weer heel hard te gaan lopen roepen over generalisatie, stigmatisering en weet ik al wat niet??
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Nee dat klopt, dat zei ik in een van mijn vorige posts ook ;-)
Die types (rebelleren) die ontgroeien die fase ook wel...
Maar ik denk niet dat zulke types hier op het forum gaan schreeuwen om aandacht.
Als je soms de post bedoeld van Alex (?) ik denk niet dat dat een rebellerende neo nazi wannabee "lonsdale jongere" is maar gewoon iemand die het altijd al mooie kleding vond.
(al ken ik niemand hier persoonlijk dus ik kan het natuurlijk fout inschatten)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Meer als 75% die lonsdale draagt is helemaal geen neo,
En de kindertjes die lonsdale dragen en doen stoer vallen ook niet onder de groep neo nazi vind ik en zodra ze wat ouder worden gaat het wel over.
Hier liepen ze ook wel lonsdale shirtje aan broekje bij de kistjes in en stoer doen en schreeuwen op straat.
en van die hangjongeren dragen vaak lonsdale en beetje stiekem roken en biertje drinken,
En zie ze nu lopen zijn het gewone mensjes helemaal niet meer opvallend doen.
De periode van opvallen gaat wel over :wink: ik ben zelf ook nog maar 18 maar wel weet ik dat het vaak zo gaat bij die kindertjes.
En de paar die er niet uitgroeien gaan vaak aan de drugs en komt weinig van terecht.
En ik spreek uit ervaring want zo is het met veel jongens/meisjes gegaan die ik ken die hier in omgeving wonen.
En dat er zo vaak gezegt word als je lonsdale draagt ben je neo dat komt gewoon door alle ophef die gemaakt word en dat het zo vaak in de media komt.
En een echte neo nazi zit van binnen niet van buiten! :wink:
Ik zelf draag soms ook wel lonsdale poloshirtje ofzo niks mis mee want ik koop gewoon wat ik grappig shirtje vind.
En op kisten loop ik ook vaak want dat zijn me werkschoenen :wink:
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Zhukov schreef:Ben ik naïef als ik denk dat veel jongeren er stiekem op kicken om als Lonsdale-jongere te worden bestempeld, om vervolgens hier weer heel hard te gaan lopen roepen over generalisatie, stigmatisering en weet ik al wat niet??
Precies, dat idee heb ik ook constant als ik een discussie van dergelijke strekking tegenkom.

Ik begrijp maar niet waarom je juist níet een ander merk wilt kiezen als je het zat bent met extreem-rechts vergeleken te worden.
Om met extreem-rechts vergeleken te worden is wel het allerlaatste wat ik wil, net zoals de andere forumleden. Hier op het forum beseft iedereen het beste wat de nazi's hebben uitgevoerd in de Tweede Wereldoorlog.

Als je Lonsdale draagt dan blijf je altijd deze discussie afroepen. En als je dat echt niet wilt, tja dan is er toch zo'n eenvoudige oplossing.
Zoals Feldmaus zegt, het merk is verpest, en dan weet je waar je "aan begint"..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

de lonsdale jongeren van nu, zijn de provo's van toen.
gaat wel over.






(trouwens wisten jullie dat in oosterbeek langs de rijn,
een klein kerkje ligt waar met market garden flink gevochten is.
dat kerkje is toen vernoemd naar de bevelhebber van de Britten daar
en heet lonsdale :P we hebben een lonsdale kerk in nederland)
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

ik vind neo-nazi's dom en eng. *punt*
En dan heb ik het niet over die wannabe-neo-nazis aka lonsdale jongeren die alleen maar een tijdelijke stuurloosheid doormaken, maar echt de harde kern onder deze groep.

De meeste zijn laaggeschoold, werkloos, gefrustreerd en dat reageren ze dan maar af op alles wat zogenaamd niet inheems is.. :?

Ik zoek nog hard naar een potprent die ik totaal vind slaan op die neo-nazis. Het gaat hier om een duitse officier die naar een soort rambo (zonder hoofd) wijst. "Vechtjassen zonder hersenen heeft het duitse rijk nodig"

Misschien heeft iemand deze sporprent parraat? :)
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dodo schreef: Zoals Feldmaus zegt, het merk is verpest, en dan weet je waar je "aan begint"..

Even opnieuw lezen, dat zeg ik niet ;-)
Een klein groepje verpest iets, dat wil niet zeggen dat iedereen dan maar moet gaan overstappen op iets anders.
Dat zou mooi worden zeg.
Een klein groepje WO2 verzamelaars verkoopt nep als echt, een aantal WO2 "geinteresseerden"dwepen met de nazis en hitler...dat wil toch ook niet zeggen dat iedere verzamelaar dan maar moet stoppen met het verkopen van spullen en een andere interesse moet gaan zoeken?
Beetje zwart wit vergelijking maar komt op hetzelfde neer.
Je gaat je interesses niet veranderen voor wat anderen besluiten ermee te doen. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Als een klein groepje iets verpest, dan is het toch verpest?!
Een rotte wortel in de groentesoep verpest de hele soep, om het maar even simpel te vergelijken.

Een belangrijk verschil tussen de Lonsdale-jongeren en jouw vergelijking met de WO2 "geinteresseerden" is dat de samenleving bij de WO2'ers (om ze zo maar even te noemen) geen duidelijk beeld kan vormen. Er is geen profiel voor WO2 geinteresseerden dat voor de samenleving duidelijk te zien is. Er valt dus niet te generaliseren.
Bij de Lonsdale-jongeren is het heel eenvoudig. Er staat met grote letters op de truien, shirts of wat dan ook "Lonsdale". En dat voldoet aan het profiel van de extreem-rechtse jongeren die de samenleving heeft. Lonsdale is ook lekker makkelijk te generaliseren (waar het in dit topic feitelijk om draait)...

Dus de vergelijking die jij maakt is nogal krom...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie