25 punten programma...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

25 punten programma...

Bericht door Harro »

Hilbrand Nawijn en zijn "Partij voor Nederland" presenteren vandaag hun verkiezingsprogramma en ze noemen dit hun "25 punten programma". Hierin maakt Nawijn duidelijk dat zijn partij voor harde maatregelen tegen de islam is. Is dit een uitermate ongelukkig gekozen naam of een Freudiaanse vergissing? In hun "25 Punkten Programm" maakte de NSDAP in 1921 hun harde lijn tegen de joden bekend.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Het zal een ongelukkig gekozen naam zijn. Als je zou weten wat het "25 punkten Programm" inhield, dan zou je ook beseffen dat het niet echt een goede campagne zou zijn. En zo zou je het dus niet opzettelijk doen...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

hahaha sukkels.. (party dan he)
ik denk ook dat het een foutje is.
zoiets zul je toch niet serieus presenteren.
dan ben je echt dom bezig.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Dat zal echt een zéér ongelukkig gekozen naam zijn, en ook denk ik dat er vanzelf nog iemand is die het opmerkt, en dan verschijnt het vanzelf wel een keer in de krant en wordt het alsnog veranderd.
Deas Gu Cath
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Sociaal-rechts
Voormalig LPF-fractieleider Gerard van As, die onlangs overstapte naar de partij van Nawijn, zegt in een toelichting: "Wij willen niet in de extreem-rechtse hoek worden gedrukt. Wij gooien de islam niet op één hoop, zoals de partijen van Wilders en Pastors. We zijn niet tegen de multiculturele samenleving. Iedereen die dat wil moet kunnen meedoen, maar dan moeten ze wel Nederlander worden."

Nawijn wil zijn plannen betalen door te bezuinigen op de bureaucratie. Hij omschrijft zijn partij als sociaal rechts en vindt het jammer dat er zoveel kleine rechtse partijen zijn.

Bron: Planet.nl
Betekent dit dat de partijen van Wilders en Pastors dus volgens Nawijn wel extreem-rechts zijn?

Maar goed: dat er zoveel kleine rechtse partijen zijn zegt voldoende: als ze al niet met zielsverwanten kunnen samenwerken, hoe moeten ze dan ooit een land regeren? Er zit weinig toekomst in dergelijke partijen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
IJsbrand
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 apr 2006, 07:10
Locatie: Overijssel

Bericht door IJsbrand »

25 punten maar, dat zijn er nog zeker 25 te weinig, om de tent van JPB weer een beetje op te leuken.
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

Wat Nawijn zegt mbt teveel rechtse partijen is wel waar, ik bedoel willen ze ooit serieus genomen worden moeten ze zich al niet opsplitsen in 4 kleine splinterpartijen, alleen omdat ze het over details niet eens zijn.
Ik bespeur zoiezo dat sinds deze kabinetsperiode iedereen die een probleem heeft of ziet maar een politieke partij opricht alsof het niks is.
Maargoed laat ze maar fijn 4 partijen hebben voor rechts, en lekker met z'n allen op elkaars stemmen azen. Zul je zien dat er dadelijk 4 partijen met elk twee zetels zijn ipv een grote solide met 8 stemmen.....
Ik zou oin ieder geval niet op ze stemmen met hun belachelijke anti-''alles wat niet blank en Hollands is'' beleid...
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Hoorde Nawijn vandaag op de radio, zeer merkwaardig allemaal. Er mochten geen moskeeen meer gebouwd worden maar, nu komt het, moslims mochten wel "gebedsruimtes" huren :? snappen julie het nog :? Een moskee is een gebedsruimte!

Verder nog allemaal kletskoek over gratis openbaar vervoer enz.
Pim Fortuyn draait zich toch om in zijn graf als hij weet dat zijn gedachtengoed te grabbel wordt gegooid door griezels als Nawijn & Wilders
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Nou, dat gratis openbaar vervoer lijkt me wel wat, maar het punt dat AOW-ers niet meer hoeven mee te betalen aan de AOW lijkt me i.v.m de vergrijzing van nederland wel een puntje om rekening mee te houden.
Jullie hebben gelijk m.b.t. al die 'splintergroeperingen' onder de rechtse partijtjes, men is het op enkele punten niet met elkaar eens en er word 'even' een nieuwe partij opgericht, terwijl in de politiek nog steeds de macht ligt in de aantallen.
In Zaandam is zelfs een 'partij voor de schaatsbaan' opgericht met als enige punt dat ze in de Zaanstreek een eigen schaatsbaan willen :shock:

Ik vind het goed dat in ons land iedere dwaas een partij kan en mag oprichten maar dit soort dingen moeten toch niet serieus genomen worden.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hier een stukje uit het NRC over de nieuwe rechtse partijtjes:
‘Het conservatieve moment is voorbij’
„Pure egomanie” heeft de rechtse samenwerking om zeep geholpen. Rechtse denkers tonen zich teleurgesteld.
Door onze redacteur Guus Valk


De poging een brede rechts-conservatieve stroming in de Nederlandse politiek te vormen is naïef geweest. Door politieke ambities en persoonlijke vetes is „het conservatieve moment” voorbijgegaan.

Dat zeggen de conservatieve denkers Bart Jan Spruyt en Joshua Livestro vandaag in NRC Handelsblad. „Door pure egomanie zijn er alleen verbrokkelde partijen aan de rechterkant gekomen”, zegt Spruyt. „Alle samenwerking die tot een brede rechtse beweging had kunnen leiden, is tot nu toe op niets uitgelopen.”

Spruyt en Livestro richtten eind 2000 met de Leidse hoogleraar Andreas Kinneging de Edmund Burke Stichting op. Deze denktank moest het conservatief gedachtegoed in Nederland verspreiden. Livestro kondigde aan dat „het conservatieve moment” was aangebroken.

Spruyt sloot zich in 2004 aan bij ex-VVD’er Geert Wilders. Hij wilde echte politieke invloed. De moord op Pim Fortuyn, met wie Spruyt veel contact had, maakte hem ongeduldig. Volgens Spruyt was het beter geweest als de conservatieve denkers waren doorgegaan met het beïnvloeden van de publieke opinie, in plaats van de politiek in te gaan.

Spruyt heeft Wilders’ Partij voor de Vrijheid vorige week verlaten. Hij heeft vergeefs geprobeerd Wilders te verenigen met andere rechtse politici, zoals Marco Pastors en Joost Eerdmans. Beiden hebben deze week een eigen partij opgericht. Ook oud-minister Hilbrand Nawijn (ex-LPF) heeft een eigen partij opgericht. Allen gaan campagne voeren met conservatieve thema’s als een kleine maar krachtige overheid, belastingverlaging en meer aandacht voor morele en ethische vraagstukken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

koos24 schreef:Hoorde Nawijn vandaag op de radio, zeer merkwaardig allemaal. Er mochten geen moskeeen meer gebouwd worden maar, nu komt het, moslims mochten wel "gebedsruimtes" huren :? snappen julie het nog :? Een moskee is een gebedsruimte!
Lijkt me vrij simpel.
Nawijn wil niet dat er nog langer moskeeën worden gebouwd.
Kan ik ook best begrijpen.
Kijk, we leven in Nederland.
Maar qua bouwstijl begint het op sommige plekken in nederland steeds meer op het midden oosten te lijken.
Kan me nou niet echt voorstellen dat dat de bedoeling is.

En wat dat huren betreft, Ooit van zaal huur gehoord?
Dat is ook een oplosing.
Die valt ook wel in te richten als gebedsrumte.
We hoeven ons natuurlijk niet altijd naar iemand anders zijn maatstaven te schikken.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Maarja, het is toch ook een programma met vijfentwintig punten? Wat is daar nu verkeerd aan. Dat iemand ooit 25 negatieve/slechte/misdadige punten had zou dat betekenen dat je nu alleen nog maar 24 of 26 puntenprogramma's mag maken? Dat lijkt me wat vergezocht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Haplo schreef:
koos24 schreef:Hoorde Nawijn vandaag op de radio, zeer merkwaardig allemaal. Er mochten geen moskeeen meer gebouwd worden maar, nu komt het, moslims mochten wel "gebedsruimtes" huren :? snappen julie het nog :? Een moskee is een gebedsruimte!
Lijkt me vrij simpel.
Nawijn wil niet dat er nog langer moskeeën worden gebouwd.
Kan ik ook best begrijpen.
Kijk, we leven in Nederland.
Maar qua bouwstijl begint het op sommige plekken in nederland steeds meer op het midden oosten te lijken.
Kan me nou niet echt voorstellen dat dat de bedoeling is.

En wat dat huren betreft, Ooit van zaal huur gehoord?
Dat is ook een oplosing.
Die valt ook wel in te richten als gebedsrumte.
We hoeven ons natuurlijk niet altijd naar iemand anders zijn maatstaven te schikken.
Maar hoe wil je het bouwen van een moskee verbieden?
Een stichting koopt een stuk bouwgrond en zet daar een moskee neer.
Volgens mij is er geen wet die dat verbied.

Wij hebben in dit land vrijheid van godsdienst dus je kan niet zeggen,
"U mag Islamiet zijn maar geen gebouwen neerzetten om in te bidden"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

mark schreef:
Ik vind het goed dat in ons land iedere dwaas een partij kan en mag oprichten maar dit soort dingen moeten toch niet serieus genomen worden.

Dat is nu democratie!!

En zo gemakkelijk is het nu ook weer niet hoor, ben geen deskundige op dit gebied maar ik weet dat je om aan landelijke verkiezingen mee kunnen doen aan heel wat voorwaarden moet voldoen.

* Inschrijving bij de kiesraad
* Betaling van een borgsom €11.250
* In de 19 verschillende kieskringen 30 handtekening per kring
laten zetten op het gemeentehuis.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

trouwens er staan ook superveel kerken in nederland. voor atheïsten zou dat dan toch ook vervelend zijn? dan zou het toch hier ook lijken alsof we "allemaal christenen zijn"? zelf ben ik ook niet godsdienstig, maar ik stoor me niet aan kerken of moskeeën. als je zoiets gaat verbieden kan je maar beter ook de mcdonalds gaan verbieden want dan lijkt het hier te veel op amerika. en natuurlijk moeten italiaanse, chinese, indische, taiwanese, franse etc. restaurants ook verbieden, want we willen dan gaat het hier te veel op het buitenland lijken! er wonen moslims in nederland, en dat mag ook, maar het moet lijken dat er hier alleen maar christenen en ongelovigen wonen. dat is toch krom? zolang het er maar niet mee volgebouwd wordt vindt ik het best.
over iets anders: het CDA wil weer de 40-urige werkweek invoeren, zodat mensen niet langer hoeven door te werken/mensen met pensioen niet hoeven mee te betalen.
is het niet gewoon beter om mensnen te laten kiezen? veel mensen vinden 40 uur gewoon te veel, en het gaat ten koste van banen zeggen de vakbonden en werkgevers. stel mensen gewoon de keuze: óf 40 uur per week werken óf langer doorwerken (of meebetalen). dan gaan er minder banen verloren en zijn de mensen tevredener. ook al kiezen ze en masse voor de 40-urige werkweek dan wordt het de regering tenminste niet verweten: ze hadden zelf de keuze...
Plaats reactie