Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Van de rommelmarkt vandaag.

Gliderwing, 2 euro, is nog niet zeker of die oorlogs is, maar het neigt naar oorlogs. Iig, voor 2 euro is nooit verkeerd, waarschijnlijk repro :|

AfbeeldingAfbeelding

Duitse M34 helm ,voor 10 euro gekocht vandaag. Gedateerd 1934, werd als paradehelm voor de Polizei e.d. gebruikt, maar ook in het veld bij bijv. de Luchtbeschermingsdienst in duitsland.

AfbeeldingAfbeelding

Duitse Kriegsmarine K98 bajonet, nog niet schoongemaakt. Koste me 20 euro. De frog is mooi M en adelaar gemarkeerd. Ik post zo de foto's na de schoonmaak (stuk mooier), en het lemmet heeft nog voor zo'n 90% blauwing.

Afbeelding

Kortom, weer genoeg nieuwe aanwinstjes dit weekend :)
Laatst gewijzigd door Edgar op 27 aug 2006, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

verkoop je het samen ook weer voor €50,- aan mij! :roll: :P

nee, Nette aanwinsten!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Nice Edgar en voor dat geld.. :shock: :wink:
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Mooie aanwinsten hoor edgar zoals ik al gezegt had :wink: :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt, helaas is de wing naw. repro (nog niet 100% zeker). Voor 2 euro alsnog niet duur, omdat een goede replica ook best wat kost.

Wel is het leuk dat de k98 bajo en schede O gemarkeerd zijn, wat staat voor Ostsee, dus uitgave voor de bemanningen van schepen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mooie aanwinsten zeg!
Vooral die bajonet vind ik erg mooi, ben benieuwd hoe 'ie eruit ziet als hij is schoongemaakt :) !
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks, ben er nog druk mee bezig ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dit is de K98 bajonet na een beetje poetswerk, is een leuk ding, behoorde tot een van de Kriegsmarine matrozen, is namelijk gemarkeerd: O 11928K. O=Ostsee, K = Kriegsmarine. De bajonet zelf is gedateerd 1938 en gemaakt door Hörster. De schede is gemarkeerd met Berlin, en 1939 gedateerd. De frog is met een adelaar en M gemarkeerd, wat staat voor marine. Al met al een redelijk bijzonder setje, omdat KM bajonetten vrij weinig worden aangeboden.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Tering jantje waarmee maak je dat spul schoon dat je het zo netjes krijgt??? :?
Maar wat heb jij weer een geluk zeg!!! Echt hele mooie aanwinsten voor nog mooiere prijzen. Lucky bastard! ;) :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooie aanwinsten :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Tering jantje waarmee maak je dat spul schoon dat je het zo netjes krijgt??? :?
Maar wat heb jij weer een geluk zeg!!! Echt hele mooie aanwinsten voor nog mooiere prijzen. Lucky bastard! ;) :yes:
Thanks beide. Gewoon voldoende WD 40 en poetsen maar! Het zit inderdaad erg mee de laatste tijd! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

die helm is ook echt geweldig! gaat zeker de goede kant op
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, vind hem zelf ook wel leuk, meestal zijn 't naoorlogse helmen met DIN erin, dit is een goede, aldus een ander topic op WA. Wel jammer dat de schildjes niet aanwezig zijn, wellicht zitten ze nog onder de verf.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik vind die gliderwing wel ruig!trouwens je bajonet heb je mooi gepoetst!
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Plaats reactie