25 punten programma...

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

gamer0004 schreef:als je zoiets gaat verbieden kan je maar beter ook de mcdonalds gaan verbieden.
Niet erg.
Toch niet te vreten vind ik. :P
gamer0004 schreef: over iets anders: het CDA wil weer de 40-urige werkweek invoeren, zodat mensen niet langer hoeven door te werken/mensen met pensioen niet hoeven mee te betalen.
is het niet gewoon beter om mensnen te laten kiezen? veel mensen vinden 40 uur gewoon te veel, en het gaat ten koste van banen zeggen de vakbonden en werkgevers. stel mensen gewoon de keuze: óf 40 uur per week werken óf langer doorwerken (of meebetalen). dan gaan er minder banen verloren en zijn de mensen tevredener. ook al kiezen ze en masse voor de 40-urige werkweek dan wordt het de regering tenminste niet verweten: ze hadden zelf de keuze...
Dit vind ik persoonlijk een stuk minder.
het is nu een 38 urige werkweek waarvan je er toch 40 van werkt.
Ze willen er dolgraag een 40 urige van maken.
Ze zijn dan simpelweg een kostenplaatje kwijt.
Zodra men de 40 uur gaat werken levert dit de heren weer geld op.
Omdat die extra 2 uur echt niet betaald word.
Je werkt dan per maand mooi een dag voor Jan met de korte achternaam.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

koos24 schreef: Maar hoe wil je het bouwen van een moskee verbieden?
Een stichting koopt een stuk bouwgrond en zet daar een moskee neer.
Volgens mij is er geen wet die dat verbied.
Een beetje kort door de bocht.

Provinciale en gemeentelijke bestemmings plan / bouwvergunning / welstandscommissie / Hinderwet. Om de meest bekendste te noemen.

En zelfs als dat meezit. Er hoeft maar 1 buur onderbouwd te gaan klagen en het feestje gaat niet door! Of het kan dusdanig gerekt worden dat het financieel te kostbaar wordt.

Te weinig parkeerplaatsen in de buurt? Dan gaat de bouw niet door.

Dus zo makkelijk kan men geen moskee bouwen anders hadden er echt wel meer gestaan.
Plaats reactie