Wie zou jij kiezen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Wel , doe mij maar een flits terug naar 9/10/11 mei 1940 en een goed gesprek met de fort commandant van Eben-Emael Majoor Jottrand.
Zodat ik al mijn "nooit opgeloste mysterie's" aan hem kan vragen.
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ik zou wel graag op de vergadering in Wannsee zijn geweest, waar het oplossing voor de Joodse kwestie is overeengekomen. En als ik daar dan toch ben even wat SS-uniformen meenemen:). Ik zou ook wel graag naar het Ijzerfront zijn geweest in WO1, even goeiedag gaan zeggen tegen mijn overgrootvader.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

hm, ik denk dat ik ook even terug in de tijd, hier bij ons in de buurt was gekomen en dan even nog wat mooie spulletjes meenemen natuurlijk! :wink:
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Ik zou de bekende onbekende Nederlander Jantje van Leiden willen vertellen dat hy en niet hoeft te vreze dat den Dietsche medemensch hem niet gedenken sal.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

pfoe best n boeiende vraag.. Ik zou graag in de jaren 20/30 (met voldoende cash) in de states hebben gewoond en de nightclubs hebben afgegaan!
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Misschien "De ontdekking van de hemel" gelezen? :) Daar komt dit onderwerp ook in voor, godjepotje wat is Mulisch toch een held.

Maar goed, ik zou graag met Plato, Aristoteles, Adolf Hitler, Goethe enzovoorts willen praten. Maar liever met mijn opa's tijdens de Tweede Wereldoorlog aangezien ze beide een interessante geschiedenis hebben hierin maar ze beide verhult zijn in mysterie.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Guido schreef:pfoe best n boeiende vraag.. Ik zou graag in de jaren 20/30 (met voldoende cash) in de states hebben gewoond en de nightclubs hebben afgegaan!
Ik doe mee :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Of, misschien egoïstisch. Naar mijn eigen jeugd kijken.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Dodo schreef:
Guido schreef:pfoe best n boeiende vraag.. Ik zou graag in de jaren 20/30 (met voldoende cash) in de states hebben gewoond en de nightclubs hebben afgegaan!
Ik doe mee :)
Doe maar een hotelkamer voor 3 :lol: .

Nee , ik zou graag erbij geweest zijn toen de Romeinse legerleiding besloot om "Barbaren" in de eigen troepen op te nemen in de vorm van auxilia. Bij gevolg zou ik ook eens aan de grens van het Romeinse Rijk een dagje willen doorbrengen om dan de gevechten/verdedigingstechnieken van de auxilia tegenover de "Barbaren". Kortom een gevecht tussen 2 al dan niet dezelfde Barbaren "chiefdoms".

Natuurlijk lijkt een dagje tijdens D-Day , Market-Garden , Bulge en/of Varsity ook wel de moeite.



auxilia : De voorlopers van het "Vreemdelingenlegion". Ze haddelden nog steeds naar het bevel van hun eigen chief maar vertoefden in Romeinse rangen.

"chiefdoms" : Gewapende krijgers/volgelingen onder leiding van een Barbaarse krijgsheer. (een soort van clan dus)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Het klinkt mischien raar, maar ik zou best wel eens met Jesus willen praten, of in iedergeval naar een van zijn preken willen luisteren.

Voor de gelovigen onder ons: dit is niet raar bedoel ofzo. Ben zelf ook gelovig.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Zijn preken zijn in meerdere gevallen terug te vinden in de Bijbel...
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat een live performance toch iets kan toevoegen in dit geval, voor jou niet Bigshot?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dit is iemand die ik ook graag eens zou willen ntmoeten inderdaad. Gewoon om eens met een eerlijk en open wezen gesproken te hebben.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Ik zou Gustave Whitehead vóór 14-01-1901 willen ontmoeten en hem te adviseren om een fotograaf en een cameraman mee te nemen om zijn éérste vlucht te laten vastleggen.


http://en.wikipedia.org/wiki/Gustave_Whitehead
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Bigshot schreef:Zijn preken zijn in meerdere gevallen terug te vinden in de Bijbel...
Jij bent toch christen? Waarom zou je genoegen nemen met een secundaire bron als je jouw profeet persoonlijk zou kunnen ontmoeten?
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Plaats reactie