Wat is er met Market Garden dit jaar?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Danku ik zal het binnenkort als ik weer met de site aan de slag ga aanpassen.
vossiebossie
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:33
Locatie: Hardenberg

Bericht door vossiebossie »

hoe kun je het beste bij de grinkelse heide komen? en er staat op dat het om 10 uur begint...Als ik met de trein kom, dan kom ik met de trein aan in Ede-Wageningen om 9:57... Mijn vraag is dus: beginnen de droppingen precies om 10 uur? of is zijn er nog andere dingen vooraf?

gr mark
"To the German Commander: Nuts!" - The American Commander Anthony McAuliffe
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Dat zou ik ook wel willen weten...
Staat het meestal aangegeven als je met de auto komt waar je heen moet?
Kan je daar parkeren trouwens?
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Mijn ervaring met de 60e herdenking was dat de aangegeven tijd het begin is van het spectakel.

Je kunt parkeren bij de kazerne, stond aangegeven toen. Vandaar uit gingen er pendelbussen naar de hei
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Vooraf waren er vorig jaar ook nog para's met motortjes en KTR kwam langs rijden met hun voertuigen. Dus ervoor is er al wel zat te doen en te kijken maar de echte droppingen lopen meestal ook wat uit.
vossiebossie
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:33
Locatie: Hardenberg

Bericht door vossiebossie »

ik vind die treinverbindingen zo kut...als ik met de allereerste trein ga....dan kom ik pas om 9:57 aan...waardeloze shit....kijke als ik nog ander vervoer krijg...
"To the German Commander: Nuts!" - The American Commander Anthony McAuliffe
Gebruikersavatar
mark
Lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 jan 2005, 03:44

Bericht door mark »

Mijn ervaring is dat je er het beste vroeg bij kunt zijn :!: :!: :!:
Wij hebben de afgelopen jaren op campings in de buurt gezeten en zijn toen met de fiets heen gegaan want parkeren in de buurt van de heide is meestal een ramp.
Met de 60e herdenking stonden de auto's al geparkeerd langs de weg ter hoogte van Oosterbeek, en iedereen liep langs het fietspad richting 'grote heide'/edense heide, ook zagen we toen enkele veteranen die nog een heel stuk moesten lopen, dat vond ik best wel zuur voor die oudjes, gelukkig zag ik hier en daar reenactors rijden met veteranen.

Voor de dropping is er ook al vanalles te zien. Er staan kraampjes van het Airbornemuseum, van het Engelse leger (4PARA) waar je leuke dingetjes kan kopen en er is zat te zien qua veteranen, militairen, reenactors etc.

Na de dropping moet je je haasten naar Heelsum, dan begint 'race to the bridge' een optocht van alle voertuigen en reenactors vanaf de landingsterreinen naar de brug, erg leuk om te zien.
Bij de telefoonweg in Heelsum, op de rotonde, bij snackbar 'airborne' (ofzo) begint het zo'n beetje, daar heb je mooi uitzicht op de voertuigen.

Een fietsje bij je hebben op deze dag is echt handig!
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Never Forget Them
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 nov 2005, 22:39
Locatie: Heteren
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Ik woon niet heel ver van Ede af dus voor mij is het allemaal geen probleem en vroeg ben ik er zoiezo altijd al want anders sta je ook achteraan en vooraan is natuurlijk het mooiste. Dus als ik jou was zou ik zoiezo een trein eerder pakken dan 9.57
vossiebossie
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:33
Locatie: Hardenberg

Bericht door vossiebossie »

er rijd eerder geen trein vanuit hardenberg volgens http://www.ns.nl ... ik moet eerst met de auto naar almelo...en vanuit almelo kan ik met de trein naar ede-wageningen... (<- dat is tog het goede station?) ik kom daar dan om 9.27 aan...zou dat wel optijd wezen om optijd bij de grinkelse heide te komen? of zou ik nog een half uur eerder weg moeten gaan?
"To the German Commander: Nuts!" - The American Commander Anthony McAuliffe
Miichel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:13
Locatie: Groningen

Bericht door Miichel »

Bij de herdenking volgende week van de Slag om Arnhem zullen zes Britse veteranen toch weer een parachutesprong wagen. De zes mannen, tussen de 81 en 87, hebben een jaar lang getraind. Vorig jaar sprongen de oud-strijders niet.

Bron: Nos.nl

Respect!!
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Inderdaad, 16 september op de Ginkelse heide parachutesprong!

Op de 17e is in Eerde ook weer iets te beleven, voor programma zie hier.

Voor Ehv klik hier.

Kijk verder ff hier: http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?board=9.0
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Easycompany506th
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:17
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Easycompany506th »

Dit was 2 jaar geleden (dacht ik) ook het geval, toen werden er nog oefensprongen gehouden bij Teuge; vlak bij Deventer, toen kwam er nog 1 veteraan in de mais velden terecht, hij krabbelde overeind alsof er niets gebeurt was en gaf als commentaar: 'I had a better Jumpmaster 60 years ago...' prachtig! Nothing but respect
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."

http://www.freewebs.com/easycompany506th
vossiebossie
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:33
Locatie: Hardenberg

Bericht door vossiebossie »

wie weet er als er lijnbussen vanaf het ns-station in Ede, of vanuit Ede-Wageningen rijden?
"To the German Commander: Nuts!" - The American Commander Anthony McAuliffe
vossiebossie
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:33
Locatie: Hardenberg

Bericht door vossiebossie »

gaan er nog meer mensen volgende week zaterdag naar de grinkelse heide? ik ga daar in m'n 1tje heen...mijn vriend kan niet...maar voor school ga ik video-opnames maken... maar ik zou ook nog graag foto's hebben... dus als iemand volgend weekend ook naar de grinkelse heide gaat. zou diegene mij foto's ervan willen sturen??

bvd
"To the German Commander: Nuts!" - The American Commander Anthony McAuliffe
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Als het mij lukt te gaan (ben al n tijdje ziek) zaterdag dan neem ik de camera mee, dus dan zal ik ze wel hier neerzetten.

Er is toch maar 1 kazerne in Ede he? (of bedoel je een andere plaats)
Niet dat we bij de verkeerde kazerne parkeren en voor niets lopen te zoeken naar dat pendelbusje ;-)
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie