Financieel mogelijk?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

[quote="SiNiStEr"][quote="Nick"][quote="Rémy carré"]Ik schat dat je dan rond de 1500 euri zit, wil je alles origineel hebben..

met vriendelijke groet,
rémy Carré[/quote]

1500 euri voor een complete soldaat??
M36 en M40 jassen kosten al meer dan 1000 euro.
Een wollen broek zit ook al rond de 700-800 euro.
Dan de uitrusting nog...

Bijne alles is mogelijk, zolang je spaart en goed zoekt.
Maar zo'n Vlaamse SS'er, dan kun je denk ik wel vergeten...[/quote]

Uiteraard kun je ook voor camokleding gaan zoals splittertarn of sumpftarn jack en broek, of grijs-wit omkeerbare parka's e.d. dan ben je vaak wel goedkoper uit dan als je voor M36 of 40 jas gaat met wollen broek eronder. :)[/quote]

Ik dnek niet dat alle Duitse parkas minder kosten dan een jasje hoor.
groeten Thijs
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

dat ik qua prijzen verkeerd zit voor Heer begrijp ik inmiddels ook wel :lol: :P ik had trouwens beter 1700 kunnen zeggen, al is dat volgens wat men nu zegt over Heer nog te weinig.....

rémy 8)
----
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Eender welke VOLLEDIGE pop van eender welk land kost al gauw 2000-2500 Euro....

Hoe airborner of SS-er je gaat, hoe hoger de prijs gaat......
29th Let's Go!!!!!
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Bericht door littlebelgiansoldier »

hmm johan je moet wel veel uitgeven als je voor een engelse pop 2000 euro wilt besteden :? .
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

en daarbij, de luftwaffe is goedkoper (natuurlijk ook afhankelijk van wat je koopt)

Rémy
----
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

Even een vraagje van een onwetende maar wát is er dan zo specifiek extreem duurder aan een vlaamse ss'er in tegenstelling tot een duitse ss'er?
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik denk het aantal, van de Vlaamse ss zullen stukken minder spulen zijn gemaakt.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Eerst moet je zo een jasje zien te vinden,en als je het al kan klaarspelen om het te vinden moet je het nog kunnen betalen,maar vaak loopt het bij de eerst stap als mis...het vinden...
Groeten Thijs
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

littlebelgiansoldier schreef:hmm johan je moet wel veel uitgeven als je voor een engelse pop 2000 euro wilt besteden :? .
Tel maar eens op.... Volledig, hé!!! en origineel gemonteerd, zonder compromissen...
Dus goede schoenen, helm, BD jas en broek! wapen, bajonet, hemd, ondergoed, uitrusting, munitie, sigaretten, rantsoenen, eetgerei, ground sheet, sokken, een mooie pop enz.........
29th Let's Go!!!!!
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Bericht door littlebelgiansoldier »

lol, ga je dit ook allemaal bij je vlaamse ss er steken :?
Ik ken niemand die een mannequin maakt en rantsoenen in zijn rugzakt steekt en legersokken aandoet. (gewoon schoenen en getten)
onderbroek, laat me niet lachen. :lol:
steek jij of J L onder elke pop een onderbroek :?
Wie steekt er nu van tegenwoordig nog munitie bij mannequins. Je mag bij wijze van spreken geen scheet laten of ze klagen van chemische oorlogvoering. :?
Gebruikersavatar
carl1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 jul 2005, 15:20
Contacteer:

Bericht door carl1944 »

littlebelgiansoldier schreef:lol, ga je dit ook allemaal bij je vlaamse ss er steken :?
Ik ken niemand die een mannequin maakt en rantsoenen in zijn rugzakt steekt en legersokken aandoet. (gewoon schoenen en getten)
onderbroek, laat me niet lachen. :lol:
steek jij of J L onder elke pop een onderbroek :?
Wie steekt er nu van tegenwoordig nog munitie bij mannequins. Je mag bij wijze van spreken geen scheet laten of ze klagen van chemische oorlogvoering. :?
Why not, ...dat maakt het compleet... :!:

Mvg
Carl
"106: the hungry and the sick"
IN PRODUCTION<<<VISIT>>>
http://www.goldenlionsthemovie.be.tt
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tja, dat is het verschil onder verzamelaars zeker 8) ....

Als ik mannequins samenstel hebben die idd WEL sokken aan! en soms zelfs een onderbroek en onderhemd!
Ik heb voor al mijn mannequins ondergoed liggen....

En de vergelijking met JL gaat niet op! ABBL onderbroeken (als ze al bestonden) zijn onvindbaar en een ABBL1940 mannequin komt zowiezo al aan die prijsklasse...
Het ging hier over Britse mannequins.... Daar vind je nog onderbroeken met hopen voor!

Vind je mij dan maniakaal??? So what.... Ik weet wat ik heb....
29th Let's Go!!!!!
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

littlebelgiansoldier schreef:lol, ga je dit ook allemaal bij je vlaamse ss er steken :?
Ik ken niemand die een mannequin maakt en rantsoenen in zijn rugzakt steekt en legersokken aandoet. (gewoon schoenen en getten)
onderbroek, laat me niet lachen. :lol:
steek jij of J L onder elke pop een onderbroek :?
Wie steekt er nu van tegenwoordig nog munitie bij mannequins. Je mag bij wijze van spreken geen scheet laten of ze klagen van chemische oorlogvoering. :?
Dat is het verschil tussen echte verzamelaars en "amateurs" zeker 8)

Volledig is volledig, tot enkele persoonlijke documenten in de zakken toe (foto's, brieven) en niet vergeten de sigaretten !

Het enige compromis zijn zaken die niet meer bestaan omdat ze aan bederf onderhevig waren (maw originele voedingswaren) maar voor de rest moet het zo compleet mogelijk zijn. En voor het Brits is dat nog best te doen je moet alleen geduld en kennis van zaken hebben.

Een giller vind ik altijd de mannequins met overjas en niets eronder :lol: .

Vriendelijke groeten,
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

@Johan

".... Daar vind je nog onderbroeken met hopen voor!"

Gatver...
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Waarom verstaan sommigen onder "militaria verzamelen" quasi enkel het kopen van kledij en uitrusting teneinde een pop samen te stellen? :?

Iemand die er naar streeft om afzonderlijke 100% originele zaken te kopen en die op een mooie manier te presenteren of te bewaren is in mijn ogen een bewuster verzamelaar dan iemand die zo snel mogelijk "een luftwaffe soldaat" of "een wehrmacht soldaat" poogt te maken... Je hoeft je zaken niet telkens op een pop te zetten om ze te presenteren: een buste, glazen kop of display-case kan ook... Je materiaal ziet daarenboven ook veel minder af door het stof en zonlicht (en je weet tenminste waar je mee bezig bent...)

Wat betreft het maken van een Vlaamse SS'er...
Ik begrijp wat je bedoelt, maar met 'Vlaamse-SS' wordt de SS-Vlaanderen of "Germaanse SS in Vlaanderen" bedoelt... Dus de Vlaamse Allg. SS)
Als je een frontsoldaat bedoelt moet je spreken over het Frw. Legion Flandern of Sturmbrigade (later Divisie) 'Langemarck'
Als je dat wil verzamelen is het al een heuse prestatie om van beide eenheden een minte, ongebruikte, volledige lengte armband te vinden... Als je er in slaagt om enkel die 2 armbanden te vinden en te kopen heb je al een fabuleuze collectie...
(Een vest van het Frw. Legion Flandern vinden is gewoon onmogelijk... Tot op heden is er ons nog maar 1 volledig origineel gemonteerde vest bekend...)

MvG,
Gerd V
Laatst gewijzigd door willysproject op 31 aug 2006, 18:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie