Financieel mogelijk?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

dennisb schreef:hm, ik vind eigenlijk sommige dingen zoals een onderbroek vind ik wel echt overdreven maar soms een canteen voor erbij ofzo is wel leuk, maar ik zou geen €100,00 uitgeven voor alleen dingen die je niet ziet, want dan kun je het net zo goed op straat leggen vind ik! :wink:
:?

Waarom overdreven? Als je verzameld, investeer je. Je krijgt er laten alleen maar meer geld voor.

Maargoed, ik zal wel een andere visie hebben als jullie daarover..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Dus jij verzamelt om het later weer te verkopen ? :roll:

Ik verzamel als Hobby niet om er later weer meer voor te krijgen! :wink:
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik ben het helemaal eens met Littlebelgiansoldier. Waarom een onderbroek of sokken aan doen? Je ziet het niet eens, dan leg ik het liever in de vitrine. Onder een greatcoat doe ik dan weer wel een BD maar wel zonder de emblemen... Bij een BD jasje komt er ook een hemd onder. Ook vul ik geen small pack met persoonlijk spul. Ik leg het liever in een vitrine. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

dennisb schreef:Dus jij verzamelt om het later weer te verkopen ? :roll:
Nee, dat zeg ik niet.. :roll:

Als ik het later ooit moet verkopen..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Michiel M. schreef:Littlebelgiansoldier,

Jij geeft dus ook geen geld uit aan complete canteens, complete first aid kits. Je kan eigenlijk de binnenhelm ook wel vergeten!

Zie je toch niet.. :roll:
Allereerst , een binnenhelm is een geheel met een complete Helm. een first aid kit is een geheel met medische spullen , een complete canteen is pas een canteen als het zijn omhulsel heeft. Een onderbroek is een onderbroek en hoeft geen extra dingen nodig om één Onderbroek te zijn...

Ten tweede , als dit weer over ABBL gaat , dan moeten vele niet meteen zo reageren , want heeel veel personen hier intresseren er zich bitterweinig aan. Ik zeg niet iedereen , maar er zijn er die durven er uitspraken over te doen , zonder dat ze weten waarover het gaat.

en ten derde , moet ik Dennisb gelijk geven ... dus jij verzamelt enkel om er later veel geld voor te krijgen? handelaars...

en ten vierde , geef ik de mensen gelijk die zeggen dat je in het geval een onderbroek of een onderhemd niet dubbel hebt , hem eerst in de vitrine zou leggen , zodat het zich mooier toont in je collectie...
Maar in het geval van ABBL , zul je bitterweinig ondergoed vinden :)
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Het gaat hier over US en Tommy ondergoed ..
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Bericht door littlebelgiansoldier »

Het gaat hier over US en Tommy ondergoed ..
@geshifty: tommovich spreekt in het algemeen :roll:
en ten vierde , geef ik de mensen gelijk die zeggen dat je in het geval een onderbroek of een onderhemd niet dubbel hebt , hem eerst in de vitrine zou leggen , zodat het zich mooier toont in je collectie...
Littlebelgiansoldier,

Jij geeft dus ook geen geld uit aan complete canteens, complete first aid kits. Je kan eigenlijk de binnenhelm ook wel vergeten!

Zie je toch niet..
@michiel m:
:lol: Ik antwoord eigenlijk niet op domme posts maar goed ik zal een poging doen.

helm: dit is een geheel voor mij binnen en buiten helm. maar als jij het anders ziet :roll:

canteens: Bij een engelse soldaat hang ik de canteen aan hun riem en bij een belg aan hun rugzak voor hun wat aan te kleden :roll:

first aid kit: Hangt er van af voor wat je die gebruikt. als je hem openzet is het natuurlijk mooier (in display zou ik wel alles samen zoeken). aan de andere hand als deze kit dient voor bij een pop waarom hem volsteken met medisch gerief. :?
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

hm,, Littlebelgiansoldier we hadden laatst België - Nederland, maar nu mot ik je toch compleet gelijk geven!! :wink:
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Omg, littebelgiumnoobsoldier, ik moet zeggen: deze posts getuigen inderdaad wel van een heel hoog IQ en respect...
littlebelgiansoldier schreef:hmm johan je moet wel veel uitgeven als je voor een engelse pop 2000 euro wilt besteden :? .
littlebelgiansoldier schreef:lol, ga je dit ook allemaal bij je vlaamse ss er steken :?
Ik ken niemand die een mannequin maakt en rantsoenen in zijn rugzakt steekt en legersokken aandoet. (gewoon schoenen en getten)
onderbroek, laat me niet lachen. :lol:
steek jij of J L onder elke pop een onderbroek :?
Wie steekt er nu van tegenwoordig nog munitie bij mannequins. Je mag bij wijze van spreken geen scheet laten of ze klagen van chemische oorlogvoering. :?
littlebelgiansoldier schreef:ok dan ieder zijn wil. :lol:

gaan jullie maar geld uitgeven aan stukken die je niet ziet hoor.

dan ben ik maar een amateur, goed dat jullie zoveel zelfkennis hebben :lol:

@signal H: o leuk een engelse bd van 150 euro nog eens onder een greatcoat steken. (het is toch mooi he zoiets dat je niet ziet) :lol:
littlebelgiansoldier schreef:ahum shifty:
wat schrijf je in marktplaats:
Bij de broek krijg je ook dit zomerhemd dat ideaal kan dienen als officiershemd of onder de class A , dan ziet toch niemand die epauletten.
:?
das geshifty ja :lol:
:roll:

En daarbij, OOK voor Tommovich: Ik had het over een US helm. Daar zijn de buitenhelm en de binnenhelm APART. En de cup van de canteen zit IN de hoes, dus waarom zou je die dan kopen? Je verzamelt toch om iets historisch correct te maken? Of ben je toevallig de 2e eigenaar van de Bevrijdende Vleugels ofzo? Noob..

@ Tommovich; lees aub eerst mijn posts goed door voordat je met je o,zo,wijze antwoorden komt..

Jezus, het gaat wel lekker met dit forum...
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

daar heb je wel gelijk in Michiel M. maar je kunt ook overdrijven vindt ik, en om nou onderbroek enzo te doen, dat vindt ik echt overdreven!

Maarja, ieder zijn mening! :wink:
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Michiel M. schreef:Littlebelgiansoldier,

Jij geeft dus ook geen geld uit aan complete canteens, complete first aid kits. Je kan eigenlijk de binnenhelm ook wel vergeten!

Zie je toch niet.. :roll:
moeten we hier ook al boekjes gaan uitdelen die ze geven aan de jongens en meisjes die op het eerste studie jaar komen.
Leren lezen Deel I , als je naar het 2de studiejaar gaat dan wordt het moeilijker , want ja dan komt er Begrijpend leren lezen...

Lees jij verdorie eens mijn post fantsoenlijk eer je met jou oh zo wijze antwoorden af komt...

Hier gaan we nog een keer...

Allereerst , een binnenhelm is een geheel met een complete Helm. een first aid kit is een geheel met medische spullen , een complete canteen is pas een canteen als het zijn omhulsel heeft. Een onderbroek is een onderbroek en hoeft geen extra dingen nodig om één Onderbroek te zijn...

Het feit in deze tekst , is dus dat je voor een onderbroek geen meerdere dingen moet verzamelen om het compleet te krijgen. Zoals bij jou US helm en je complete canteen...

Even overzichtelijk :
- dat 1 HELM bestaat uit 2 delen namelijk binnen en buitenhelm.
- dat 1 complete canteen ook uit 2 delen bestaat(nl omhulsel en drinkfles)
- dat 1 onderbroek maar uit 1 deel bestaat een onderbroek.

Dus waarom zou littlebelgiansoldier geen geld uitgeven aan dat 1 item de HELM waar de binnenhelm ook in hoort te zitten om een geheel te zijn.
littlebelgiansoldier vind het gewoon onnodig om een onderbroek onder een broek te steken omdat je het dan niet ziet. That's the point...

En trouwens , verzamelen om historisch correct te zijn , is verzamelen met de gedacht om het compleet te krijgen , en niet met de gedachten dat je later toch je geld ervoor terug krijgt... :|
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Voor dat ik het vergeet , bied ik mijn excuses aan aan red , de topicstarter omdat ik (en ik niet alleen)... zijn topic vervormd hebben...
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Red
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 feb 2006, 17:51
Locatie: Belgie

Bericht door Red »

Pas de problem 8) , ik vind het nog een interessant onderwerp, ik heb zelf nog veel te leren. Voor dat verzamelen had ik alleen eens een beetje informatie gehad, ik ben inderdaad ook niet tot in de diepste puntjes gegaan van die vlaamse ss-er maar dat komt omdat ik nog maar begonnen ben te lezen over de algemeine ss, en een klein boekje over de waffen ss

en toevallig kwamen de vlamingen daarin voor en vond ik het wel interessant om hierover eens iets te vragen aan kenners. :lol:

En mijn mening: als ik zou beginnen verzamelen zou ik ook tot het uiterste proberen te gaan ( onderbroek, enz...)


mvg Red
Easy up front!
SignalH
Lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:10

Bericht door SignalH »

Red schreef:En mijn mening: als ik zou beginnen verzamelen zou ik ook tot het uiterste proberen te gaan ( onderbroek, enz...)
That's the Spirit Red :!: :cheer:
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Tuurlijk , dat is inderdaad ook The spirit , maar als je maar 1 onderbroek hebt ga je die toch niet op je mannequin steken , maar leg je hem toch mooi in de vitrine... Ieder zijn mening ...
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Plaats reactie