Arnhemmer rijdt politieagente omver bij Airborne wandeltocht

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Arnhemmer rijdt politieagente omver bij Airborne wandeltocht

Bericht door sobel »

Arnhemmer rijdt politieagente omver bij Airborne

Uitgegeven: 3 september 2006 14:55

ARNHEM - Een 31-jarige Arnhemmer is zaterdagmiddag opgepakt omdat hij die ochtend in Oosterbeek een agente had aangereden die het verkeer bij de Airborne-wandeltocht stond te regelen. De man mocht van de 40-jarige agente niet rechtdoor rijden. Hij deed dat toch en reed daarbij de agente aan. De vrouw raakte gewond aan haar pols en knie en is door collega's naar het ziekenhuis gebracht.

Getuigen noteerden het kenteken, waarna de man 's middags kon worden opgepakt. Uit het verhoor kwam naar voren dat de man expres was doorgereden, in een opwelling van frustratie, zo meldde de politie zondagmiddag.


Het zou echter niet zijn opzet zijn geweest om de agente omver te rijden. De Arnhemmer zit nog vast, de politie onderzoekt de zaak.
nu.nl
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Jeez, weer zo'n gast die de regeltjes niet accepteerd. :shock:

Als je niet rechtdoor mag moet je het ook niet doen, stel dat er iets is dat gevaarlijk is voor de mens en je rijd er tog naartoe.
Dat stuk was niet voor niets afgesloten voor de auto's :|
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik vind het een betreurenswaardig voorval maar vraag mij af wat dit in 's hemelsnaam met WOII te maken heeft. Was ditzelfde voorval met exact dezelfde afloop gebeurd tijdens de plaatselijke avondvierdaagse dan had het hier immers ook niet gestaan?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

de enige link met wo2 is dat het is gebeurd tijdens de airborne wandetocht ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

en dus niet relevant.
Gebruikersavatar
Ajacied8989
Lid
Berichten: 577
Lid geworden op: 02 jun 2006, 20:09
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Bericht door Ajacied8989 »

Seyffardt schreef:en dus niet relevant.
Waarom niet? De route gaat langs verschillende landigsterreinen en via het geld dat er word opgehaald kunnen er veteranen komen voor de herdenking van Market Garden.

Dat het aanrijden van de agent niks te maken heeft met WOII is wel duidelijk.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

M.a.w. als er bijv. een bericht in de krant zou staan over een man die een 20-delige encyclopedie op zijn hoofd krijgt is het geen onderwerp voor dit forum, maar wanneer hij het levenswerk van dr. Lou de Jong boven op zijn bol heeft gehad is er opeens sprake van een link met WOII?

Ik vind het erg ver gezocht :?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Agoed, de een vind het ver gezocht, de ander mischien niet :) de een wil het lezen de ander mischien niet, dan staat dit bericht er dus voor de mensen die het wel willen lezen :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Kortom;

Er is eigenlijk nauwelijks een link met WO2.

Ik doe hem maar op slot, want er valt ook al niet over te discussieren...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten