Joahim Peiper's meerdere

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Mike S.
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 sep 2006, 22:51

Bericht door Mike S. »

Ray,

Werkelijk...Kurt Flamm :roll: Ik heb m'n huiswerk weldegelijk gedaan en het moet zijn KRAMM(wil je misschien een originele handtekening van Kramm zien?). Daarnaast heb ik mijn info inderdaad persoonlijk van enkele Malmedy-aangeklaagden en meerdere veteranen welke in Schwäbisch Hall zijn ondervraagd ontvangen. Heb zelfs van - een helaas al overleden - aangeklaagde de complete org. documenten-verzameling in m'n bezit. Daarnaast enkele honderden xerox.kopieen uit verschillende archieven en prive-verzamelingen. Tevens contact met de Assistant Commander van WCP Landsberg. Jij dus uit boekjes en internet?
"Geht nicht, gib's nicht"
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

raytheman schreef:Kramm? Wie is dat dan? Dit is het onderschrift van de foto:
(over huiswerk doen gesproken..) :lol:
"The photograph above shows Herbert Rosenstock, the interpreter, seated next to SS 2nd Lt. Kurt Flamm who is answering questions put to him by the prosecutor, Lt. Col. Burton F. Ellis, who is standing. Note the marks on the face of 2nd Lt. Flamm."
Mijn God, dus je hebt je kennis uit een boekje waarin ze de naam van Kurt Kramm verkeerd weten te spellen. Dat geeft een duidelijk beeld van het niveau van je bronnen. Jij denkt dat zo'n boekje een betere bron is dan de persoonlijke contacten die Mike heeft met de soldaten van de Leibstandarte die veroordeeld zijn in het Malmédy proces? Want hij kent er een heleboel en daarmee sta je behoorlijk voor joker met deze opmerking...
raytheman schreef:En JA, inderdaad heb ik mijn kennis alleen uit boekjes en internet. Waar heb jij je kennis dan vandaan?! Live getuigenissen?
Zoals ik al eerder aangaf, de man heet Untersturmführer Kurt Kramm en was geboren in Berlijn op 2 november 1923. Zijn SS nummer was 420 275. De bron voor deze informatie is de Führerliste der Waffen-SS. Mike heeft de originele verklaringen van Kramm in zijn bezit. Hij kreeg ze, zoals hij al schreef, van een Leibstandarte veteraan die zelf in Kampfgruppe Peiper diende en terecht stond in het Malmédy proces.
raytheman schreef: 1. er is een gebeurtenis waarbij 2 partijen betrokken zijn. Voor het gemak a en b
2. partij a geeft partij b de schuld; partij b geeft partij a de schuld
3. beide partijen voeren argumenten en getuigen aan
4. Géén van beide partijen kunnen tot op de dag van vandaag overtuigend bewijs leveren
5. sommige mensen geloven partij a anderen geloven partij b
Dat het proces een wirwar is van tegengestelde verklaringen over wat er bij Malmédy gebeurd is, dat is bekend. Maar we hebben het niet over wat er bij Malmédy gebeurde maar over jouw bewering dat de Amerikanen de SS gevangenen martelden en dat de foto van Kurt Kramm daar het bewijs voor is. Jouw vijf punten zijn te kort door de bocht. Ik mis punt zes: om tot een eerlijke benadering te komen van wie gelijk heeft - A of B - moet je de bestaande bronnen bestuderen en je afvragen wat waar kan zijn en wat niet. Daarbij moet je altijd bronkritisch naar de inhoud van de bron kijken, vooral bij internetbronnen. Neem niet alles voor waarheid aan. Voorbeelden heb ik je hierboven gegeven. Schrijf niet blind over dat bij Malmédy de zoon van een Amerikaanse gouverneur gedood is en dat die man wraak wilde op de SS'ers, maar vraag je af of die gouverneur echt bestaan heeft. En als je er dan achterkomt dat die informatie verzonnen is, vraag je dan af waarom dit verzonnen is, door wie en waarom de auteur van jouw bron dit schrijft. En vooral: stel nooit zomaar dat iedereen zijn mening heeft en dat dit toevallig de jouwe is, want als je niets kunt onderbouwen dan een expert als Mike gehakt van je.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

screamingeagle90 schreef:Vermoorden is natuurlijk niet rechtvaardig, maar 11,5 jaar in het gevang zitten vind ik persoonlijk geen goede straf voor een moordenaar..
Ik vind 11,5 jaar een heel lange straf voor iets wat hij waarschijnlijk niet gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Ik zou het niet beter hebben kunnen zeggen, maar ik besluit me niet meer in te laten met .... die lullig gaan beginnen doen omdat ze hun verweer niet meer (kunnen) halen.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
raytheman
Lid
Lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:45

Bericht door raytheman »

@Harro

1 ding:
“En vooral: stel nooit zomaar dat iedereen zijn mening heeft en dat dit toevallig de jouwe is, want als je niets kunt onderbouwen dan (maakt) een expert als Mike gehakt van je.”

Ik hoop dat je dit spreekwoordelijk bedoelt hebt anders heb je een serieus probleem Harro ( of is het toevallig ------?)

Dan doe ik namelijk aangifte voor bedreiging


/edit Proos: namen, woonplaats van anderen doen we hier niet zonder toestemming verspreiden.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Een abnormale reactie vind ik dat laatste van je raytheman.
Als je normaal leest weet je precies wat Harro bedoelt.
Persoonlijk zou ik je bericht wijzigen....

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

:mrgreen: Bedreiging? Je bent niet goed snik. Tsja, die aangifte wil ik wel zien. De gemiddelde politieagent snapt namelijk precies wat met "gehakt maken bedoelt wordt: dat expert Mike geen spaan heel laat van je mening bij gebrek aan onderbouwing. Dat je dat zelf niet begrijpt daar heb ik maar één omschrijving voor...maar die laat ik voor de goede vrede maar even achterwege.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

LOL, Raytheman, hoe oud ben je nou eigelijk? Kan je je naam niet beter veranderen in Raythetotler?

Veel gekker moet het toch niet worden :shock:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ach, het is een vrij wanhopige en doorzichtige manier van raytheman om onder de discussie uit te komen. Hij zit klem tussen de argumenten die Mike, Jeeper en ik gebruiken dus komt er een vergezochte klacht over bedreiging. Dan heeft hij namelijk een rede om niet op de inhoud van mijn post te reageren. 8)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Komaan Harro, geef die kleine z'n rammelaar terug. :evil:

Jammer om wéér eens te zien hoe een deftige topic verneu.. wordt door een scheldpartij omdat er gewoon wordt gevraagd de nodige bronnen te vermelden.
Tevens vraag ik me ook af hoe oud Raythetodler is.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

Harro schreef:
screamingeagle90 schreef:Vermoorden is natuurlijk niet rechtvaardig, maar 11,5 jaar in het gevang zitten vind ik persoonlijk geen goede straf voor een moordenaar..
Ik vind 11,5 jaar een heel lange straf voor iets wat hij waarschijnlijk niet gedaan heeft.
Ik heb het book van Sigel niet bij de hand, maar Peiper werd toch aangeklaagd en veroordeeld omdat hij het bevel gaf dan wel er van af wist en er niets tegen deed en niet vanwege directe betrokkenheid?
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Dacht dat ook dat ie "enkel" werd aangeklaagd wegens onrechtstreekse betrokkenheid.
Er werd zelfs geopperd dat ie z'n manschappen niet meer onder controle had.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Mike S.
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 sep 2006, 22:51

Bericht door Mike S. »

Na de oorlog verklaard Peiper dat zowel Gustav Knittel als Heinz von Westernhagen hem op de 18de December 1944 vertelde dat er bij Ligneuville iets gebeurd zou zijn; een grote groep krijsgevangenen zou zijn neergeschoten.
In 2002 verklaard Hans Siptrott dat hij het voorval met Fleps - het schieten met een pistool op de US krijgsgevangen op een afstand van 300mtr. - meteen, na aankomst in Ligneuville, meldde aan zijn Kp.Chef Klingelhöfer. Klingelhöfer zou dit gemeldt hebben aan Peiper waarop een onderzoek zou volgen.
Ik heb xerox-kopieen in mijn bezit van dokumenten die verklaren dat zowel I.SS Panzerkorps als II.SS Panzerkorps als Kampfgruppe Solar (Eenheid van Skorzeny) onderzoek hebben verricht maar deze zouden geen bewijs van een evt.oorlogsmisdaad hebben opgeleverd. Of er überhaupt serieus onderzoek is verricht valt te betwijfelen. Geen enkele veteraan - officier of gewoon soldaat - maakt hier melding van.
Tijdens het proces kon niet worden aangetoond dat Peiper zelf het bevel had gegeven om de US krijgsgevangen neer te schieten. Hij werd aangeklaagd op 7 punten.
"Geht nicht, gib's nicht"
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Bericht door screamingeagle90 »

op welke 7 punten?
Iedereen bedankt die tot zover al die handige info heeft gestuurd!
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:In het geval van Peiper is het absoluut niet waar dat de overwinnaar de geschiedenis schrijft. In tegendeel: het is de fans van Peiper zeer goed gelukt de geschiedenis dusdanig te vervalsen dat iedereen zomaar gelooft dat Peiper een fijne kerel was, een super soldaat die enkel aan eerlijk vechten dacht, niets van nazisme moest hebben en joden zelfs hielp als hij kon.
Nu ben ik geen groot "Joachim Peiper" kenner maar dit verhaal ken ik niet.
Wat ik tegen ben gekomen is dat hij juist wel een fanatiek nazi was.
Zelfs nog een verhaal dat hij na een verhoor van een Russische krijgsgevangene opdracht gaf hem achter de tent te executeren.

Het super soldaat verhaal ben ik wel in diverse bronnen tegengekomen.
Klopt dat beeld wel :?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie