De derde van Wilders

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

De derde van Wilders

Bericht door Lucid »

Nederland maakte onlangs kennis met de tweede kandidaat op de lijst van Wilders. Waarom mogen wij de derde kandidaat niet zien? Lucid weet het antwoord. Deze goedlachse man, genaamd Dion Graus is de deskundige dierenactivist in de partij. Wilders laat hem wijselijk (nog) niet zien.

Wie meer van hem wil zien:
http://www.tvl.nl/site/data/movie/2660.wmv
:lol: :lol: :lol:
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Wat is je punt?
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Idd, Dion zet zich goed in voor de rechten van dieren die flink onder de maat liggen. Of hij in deze party hoort kan ik niet zeggen (en weet zeker dat weinig anderen het ook kunnen). Het is ten slotte een 'onbekende'.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

O n d e r z o e k s r a p p o r t

Bericht door Lucid »

Drs. S. schreef:Wat is je punt?
Moet ik dat uitleggen? :shock: Ik denk dat je geen verstand hebt van politiek. Wellicht kan ik jou als mede-drs. overtuigen met enig wetenschappelijk bewijs.
Ondezoek: Wilders over de schreef:Hoofdvraag en hypotheses
Hoofdvraag: hebben mensen die mijn eerste bericht van deze thread niet snappen, verstand van poltiek?

Hypothese 1: Mensen die zelf aangeven verstand te hebben van politiek, begrijpen mijn 1e bericht.

Hypothese 2: Mensen die zelf aangeven geen verstand te hebben van politiek, begrijpen mijn 1e bericht niet.

Methode
Repondenten konden zelf aangeven of ze verstand van politiek hadden of niet. De respondenten werden getoetst met de vraag: is dhr. Dion Graus geschikt voor de politiek? Ze kregen hierbij een videografisch bestand te zien met daarin een schaterlachende Dion Graus. Ook mochten ze een ander bestand aanschouwen met meer beeldmateriaal.
De resultaten zijn met elkaar vergeleken in SPSS. Met behulp van een Chronbach's alfa is de homogeniteit van de groepen getoetst. Vervolgens is een chikwadraattoets uitgevoerd om te kijken hoe de groepen zich op het gebied van de antwoorden met elkaar verhouden.

Resultaten
Uit het onderzoek blijkt dat de respondenten uit de groep Verstand van politiek, vanaf nu GroepVvP allemaal begrepen waarom deze man als politicus zal falen. Uit de groep Geen verstand van politiek, vanaf nu GroepGvP, bleek slechts één respondent te begrijpen waarom deze man faalt, maar zijn motivatie ("zijn schoenen zijn niet mooi") was echter onjuist.

Uit een chikwadraat toets blijkt dat de verschillen tussen de antwoorden van de mensen van GroepVvP en de mensen van GroepGvP significant zijn. (X²=13,510; df=4; p<0,005 => p<0,00001).

Discussie
Wel of geen verstand van politiek hebben, is natuurlijk afhankelijk van meer factoren dan verwerkt in dit onderzoek. Toch mogen de resultaten serieus beschouwd worden, gezien de hoge significantie bij de chikwadraattoets.

Conclusie
Hypothese 1 is juist: mensen die beweren verstand te hebben van politiek, begrijpen waarom Dion Graus niet geschikt is voor de politiek.
Hypothese 2 is juist: mensen die beweren geen verstand te hebben van politiek, begrijpen niet waarom Dion Graus niet geschikt is voor de politiek.
Interessant is dat mensen in alle gevallen de waarheid hebben gesproken over hun vermeende kennis.
pionier schreef:Idd, Dion zet zich goed in voor de rechten van dieren die flink onder de maat liggen. Of hij in deze party hoort kan ik niet zeggen (en weet zeker dat weinig anderen het ook kunnen). Het is ten slotte een 'onbekende'.
Een politicus moet verstand hebben van Nederlands en internationaal recht, politieke mores en algemene zaken. Denk jij dat Dion Graus aan deze eisen kan voldoen?
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ga je me dissen? Ik vroeg naar je punt, niet naar de resultaten van een eerstejaars practicum.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Drs. S. schreef:Ga je me dissen? Ik vroeg naar je punt, niet naar de resultaten van een eerstejaars practicum.
Pardon "dissen"? :? Staat niet in mijn woordenboek.
Misschien moet jij mij uitleggen waarom die man wel geschikt is voor de politiek. Ik denk namelijk dat we elkaar op dat punt niet begrijpen.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Luister, je noemt niet eens het aantal proefpersonen op. Vervolgens gaat het om mensen die zelf zeggen dat ze verstand hebben van politiek. We weten allemaal dat het claimen van een eigenschap iets anders is dan het werkelijk hebben van een eigenschap. Moet ik doorgaan?

Je zegt dat ik geen verstand heb van politiek en dat baseer je volledig op de resulaten van je onwetenschappelijke onderzoek. In werkelijkheid heb ik nog helemaal geen antwoord gegeven die je voor je onderzoek zou kunnen gebruiken, simpelweg omdat je mij geen vraagstelling hebt voorgelegd.

Ik vraag je dus nogmaals wat het punt is van dit topic en dat van je bedachte onderzoek.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Lucid schreef:
Drs. S. schreef:Ga je me dissen? Ik vroeg naar je punt, niet naar de resultaten van een eerstejaars practicum.
Pardon "dissen"? :? Staat niet in mijn woordenboek.
Misschien moet jij mij uitleggen waarom die man wel geschikt is voor de politiek. Ik denk namelijk dat we elkaar op dat punt niet begrijpen.
De ene persoon vind groep Wilders wel aantrekkelijk om op te stemmen. en ander niet. Dat jij tegen groep Wilders bent, wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet zijn. Gedist!

779
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

779 schreef:De ene persoon vind groep Wilders wel aantrekkelijk om op te stemmen. en ander niet. Dat jij tegen groep Wilders bent, wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet zijn.
Ik ben voor het bestaansrecht van Groep Wilders (of hoe de partij nu ook heet). Ik vind alleen Dion Graus een ongeschikte kandidaat. Die man heeft geen interessant arbeidsverleden, komt niet al te snugger over, heeft geen juridische kennis en daarbij is hij zo doorzichtig als water. En let eens op zijn associatievermogen in het interview: hij ziet kleine aapjes en vraagt meteen aan Wilders of hij kinderen wil hebben!
779 schreef:Gedist!
Helaas ben ik niet zo thuis in gettotaal, al woon ik in een achterstandswijk. :wink:
Drs. S. schreef:Luister, je noemt niet eens het aantal proefpersonen op.
:shock: Je neemt dat bericht toch niet serieus? Hetgeen mij dwars zit, is dat tegenwoordig iedere ongeletterde boer verstand meent te hebben van politiek. Tegenwoordig zit de halve Kamer vol met boer Koekoek-klonen. Dion Graus heb ik wel eens op de Limburgse televisie gezien als ik bij mijn ouders ben. Het is een onnozele, domme man. Misschien een briljant activist, maar geen politicus. Als je de tweede video bekijkt, zie jij dan een politicus? Ik zie eerder een schoothondje of een clown.

Ik kan niet wachten tot Dion Graus bij Nova wordt uitgenodigd. Dan verliest Wilders meteen al zijn zetels.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Lucid schreef:Wellicht kan ik jou als mede-drs. overtuigen met enig wetenschappelijk bewijs.
lucid schreef:Je neemt dat bericht toch niet serieus?
ja lekker.
Wat mij dwars zit, is dat iedere ongeletterde boer verstand meent te hebben van psychologie of sociologie.

Genoeg gezegd.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Drs. S. schreef:
Lucid schreef:Wellicht kan ik jou als mede-drs. overtuigen met enig wetenschappelijk bewijs.
[...] ja lekker.
Ik doelde puur op jouw pseudoniem. Jij voert immers je titel in je pseudoniem.
Drs. S. schreef:Wat mij dwars zit, is dat iedere ongeletterde boer verstand meent te hebben van psychologie of sociologie.
Daar ben ik het mee eens, maar ik zie niet in hoeverre deze discussie ook maar iets met psychologie en sociologie te maken heeft. Ok, je zou Graus natuurlijk in verband kunnen brengen met Kretschmer en Sheldons pyknisch archetype, (:)), of je zou zijn taalgebreken aan de hand van post-Chomskiaanse theorieën (ik denk aan de optimaliteitstheorie binnen de generatieve syntaxis) kunnen verklaren, maar boerenverstand lijkt mij voldoende om hem te kunnen doorgronden. Sociologie heeft helemaal niets met deze discussie te maken, al ben ik van mening dat een politicus verstand moet hebben van de samenleving en haar verscheidene subculturen.

Ik heb overigens absoluut geen hekel aan Graus.
Dion Graus lijkt mij een goede activist, maar met een idealistisch hart ben je er nog lang niet. Een politicus moet kennis van zaken hebben. Graus -zo vind ik- schiet op dit punt flink tekort. Onlangs zag ik hem op de Limburgse televisie, waarin hij vertelde dat hij van mening was dat ze proefdieren los moeten laten in de natuur. Waarschijnlijk heeft Graus nog nooit van een habitat en een territorium gehoord, want in de natuur worden zulke losgelaten dieren afgemaakt. En heeft hij alternatieven voor proefdieren? Neen.
Eerder in deze draad, had ik het over politieke mores. Heeft Graus daar ervaring mee? Heeft hij bestuurservaring op politiek niveau? Neen. Heeft Graus kennis van de Nederlandse wet? zover ik het kan beoordelen: neen.
Drs. S. schreef:Genoeg gezegd.
Dit kan vertaald worden met: "ik kan niets tegen je inbrengen". Wat mij betreft is er niet genoeg gezegd. Ik weet immers nog steeds niet waarom jij Dion Graus wel geschikt vindt voor de politiek.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Jij bent echt grappig, weet je dat?

:W
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Drs. S. schreef:Jij bent echt grappig, weet je dat?
Jazeker, dat was mij al langer bekend. Maar ik heb nog steeds geen onderbouwing gezien. Waarom vind jij Dion Graus een geschikte politicus?
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Eh back on topic? wat zijn we aardig voor elkaar trouwens..

Ik weet niet.. vind het ook niet echt een man voor de politiek.. hij had beter met die nieuwe partij van Pastors kunnen fuseren..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Mike.H schreef:Ik weet niet.. vind het ook niet echt een man voor de politiek.. hij had beter met die nieuwe partij van Pastors kunnen fuseren..
Hij zou op de achtergrond problemen kunnen aankaarten, maar als je in de Kamer zit, moet je op zijn minst verbaal sterk zijn. Ik vind dat hij dat niet is.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Plaats reactie