niet normaal meer!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Mooi, dat ze het maar krijgen die grafrovers.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Miltvuur is toch hetzelfde als anthrax?????

Er zitten hier een aantal 'professionele' MD'ers op het forum: Als jullie een helm vinden, hoord er dan niet meestal een lijk in de buurt te liggen??

779
Gebruikersavatar
Stephan.h
Lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 23 jul 2006, 13:57
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door Stephan.h »

Hoeft niet, er zijn ook mensen die een helm vonden en later weggooiden, kan ook zijn dat de soldaat de helm zelf beu was of dat alleen de helm van de hoofd werd geschoten. :wink:
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

O mijn god hier zijn geen woorden voor.

Euh neen niet altijd. Stel een helm is verloren gegaan tijdens een gevecht. Man raakt gewond en tijdens evaquatie wordt helm achtergelaten.

Er is hier ook nog ergens een topic waar ik het van krijg iets in de aard van "gevechtstekenen op je verzameling"
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Dat is gewoon ziek.
Al die vermisten.. nu voorgoed weg...
Die lui die dat doen moet je echt zelf zonder naam onder de grond stoppen...
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Ben blij dat ik niet de enigste ben die er zo "(positief)" over dacht :wink: '
Trouwens een helm werd vaak verloren in een strijd hoor want je denkt niet steeds om je helm als je in het midden van de strijd zit lijkt me. :roll:
Dus het hoeft lang niet altijd dat een lijk vlakbij een helm licht. :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

misselijkmakend dit...

en miltvuur is inderdaad hetzelfde als anthrax
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

779 schreef:
Er zitten hier een aantal 'professionele' MD'ers op het forum: Als jullie een helm vinden, hoord er dan niet meestal een lijk in de buurt te liggen??

779
Kan maar de kans is groter dat je ze gewoon los vind.. verloren tijdens battle, of gedumpt. Tegen het einde van de oorlog werd veel materiaal in bomkraters/schuttersputten gegooit en een laag zand erover. Ook op plaatsten waar Duitsers krijgsgevangen zijn gemaakt kun je veel uitrusting aantreffen. Ik heb nu 3 helmen gevonden maar nog nooit menselijke resten gelukkig.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

Dit is ziek! Handelen in buitgemaakte menselijke resten! Maar anderszijds, wat doet een gemeente eigenlijk met de resten van een leeggemaakt graf? Ik herinner me nog enkele maanden geleden tijdens 2 november dat ik het graf van m'n vriendin haar oma ging bezoeken en dat bij de graven van gesneuvelde (oud)strijders plakaatjes stonden waarop gemeld werd dat de graven zouden opgeruimd worden omdat niemand er nog voor kwam zorgen!

:roll: Zelf heb ik ook een schedel liggen van een persoon die gestorven is in Gent omstreeks 1500 aan de 'zwarte dood', ook genaamd de pest. Bodemvondst van m'n stiefvader (die technieker was bij Belgacom) tijdens het graven van een lijnstoring, de schedel en nog andere beenderen lagen onder de speelplaats van een basisschooltje! Een gemeentewerker die wat verder stond heeft dan verteld dat daar vroeger een begraafplaats was voor de doden van de pest.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

thrill me schreef:Dit is ziek! Handelen in buitgemaakte menselijke resten! Maar anderszijds, wat doet een gemeente eigenlijk met de resten van een leeggemaakt graf? Ik herinner me nog enkele maanden geleden tijdens 2 november dat ik het graf van m'n vriendin haar oma ging bezoeken en dat bij de graven van gesneuvelde (oud)strijders plakaatjes stonden waarop gemeld werd dat de graven zouden opgeruimd worden omdat niemand er nog voor kwam zorgen!
De resten worden gecremeerd, en daarna uitgestrooid op de begraafplaats.
Tenminste zo gaat dat in veel gevallen in Nederland.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

RLS schreef:
thrill me schreef:Dit is ziek! Handelen in buitgemaakte menselijke resten! Maar anderszijds, wat doet een gemeente eigenlijk met de resten van een leeggemaakt graf? Ik herinner me nog enkele maanden geleden tijdens 2 november dat ik het graf van m'n vriendin haar oma ging bezoeken en dat bij de graven van gesneuvelde (oud)strijders plakaatjes stonden waarop gemeld werd dat de graven zouden opgeruimd worden omdat niemand er nog voor kwam zorgen!
De resten worden gecremeerd, en daarna uitgestrooid op de begraafplaats.
Tenminste zo gaat dat in veel gevallen in Nederland.
effe gecontroleerd, hier in België ook dus..

Art. 15. De bij het ruimen van een graf gevonden resten van kleding of van een doodskist of een lijkwade worden afgevoerd voor verbranding.
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

opsluiten dit persoon dit is te gek voor woorden,
Aude Audenda
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jasper J schreef:opsluiten dit persoon dit is te gek voor woorden,
Het ergste is dat het er veel meer zijn dan een. Je hebt hele groepen die samen werken om zo snel mogelijk slagvelden om te ploegen op zoek naar uniformen, onderscheidingen en helmen. :cry: :frownno:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

SiNiStEr schreef:
Jasper J schreef:opsluiten dit persoon dit is te gek voor woorden,
Het ergste is dat het er veel meer zijn dan een. Je hebt hele groepen die samen werken om zo snel mogelijk slagvelden om te ploegen op zoek naar uniformen, onderscheidingen en helmen. :cry: :frownno:
Het word toch steeds gekker,
En het word weer verkocht voor grove geld en het gekste is ze krijgen het er ook nog voor :x
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Edgar, z'n pa en ik stonden laatst in het museum in Schaarsbergen en daar waren een aantal vrijwilligers. Een daarvan was een aparte gast en die kwam op een gegeven moment naar ons toe toen hij gehoord had dat wij verzamelaars waren. Wij zeiden dus dat we vonden dat het museum een fortuin aan hartstikke mooie uniformen had. Toen vroeg hij ineens of we op zoek waren naar uniformen. Wij vroegen dus: "Hoezo dan?".
Hij zo: "Jah daar kan ik vet goedkoop aankomen, weet je hoe?"
Wij: "Nee, maar vertel..."
Hij: "Gewoon via een vriend van me, die haalt gewoon stukken uniform van gesneuvelde soldaten en naait die resten weer in mekaar tot een compleet jasje of een complete broek. Doet hij heel netjes en zie je bijna niks van dat het in mekaar genaaid is."

Op dat moment had ik dus echt zoiets van, wat ben jij een ontzettende idioot, wat doe jij hier nog als vrijwilliger in dit museum. Ze zouden je tegen de muur moeten zetten...
Maargoed ik denk nou dan wil ik ook nog wel even weten wat dat tuig voor zulke lijkenpikkerij waagt te vragen. Hij zo: "zo'n 8 a 900 EUR."

Dus nog veel meer dan voor een goed jasje ook nog. Eentje die niet van een lijk gejat is.

Dus denk niet dat dit soort dingen alleen in Rusland e.d. gebeuren, hier in Nederland gebeurd het ook. Die jongen met zijn vriendjes zijn er een levend* voorbeeld van. :frownno: :zapped:


* - Levend nog wel ja, maar ik denk dat er hier genoeg verzamelaars zijn die hem en zijn vriendjes onder de zoden willen helpen waaronder ik... :mad:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie