Terroristen in België

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Binnenkort paniekreacties als een soldaat zijn tas in de trein vergeet of als er mannen in een vliegtuig zitten die er "militair" uitzien ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Die militairen hadden een scherfvest en een gasmasker..... 8)

Welke militair niet.... :roll:

Ze hadden leren schieten bij het leger 8)

Tja :roll:

Bij een huiszoeking thuis vond men camouflagepakken :?

Tja, je moet ze toch ergens wassen.... :wink:

Zoals gewoonlijk een overreactie van het Belgische gerecht..... 8)
29th Let's Go!!!!!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Je vergeet wat "details" Johan:

"Bij de huiszoekingen op verschillende plaatsen in Vlaanderen werden onder andere een klaargemaakte bom gevonden en een brief waarin een aanslag werd opgeëist."

"De hoofdverdachte, Thomas B., is een militair. Hij was gelegerd op de basis in Leopoldsburg ten zuiden van Eindhoven. De man was lid van de beweging Bloed-Bodem-Eer-Trouw, een afsplitsing van de Vlaamse afdeling van de Britse extreem-rechtse en gewelddadige skinhead-organisatie Blood and Honour."

"Volgens federaal procureur Daniel Bernard koesterden de verdachten het gedachtengoed van „racisme, xenofobie, negationisme [ontkenning van de Holocaust, red.], antisemitisme en neonazisme”."

"De hoofdverdachte zou paramilitaire oefeningen hebben georganiseerd, onder andere op zijn kazerne. Tevens zou hij een geheime handel in wapens hebben opgezet. Procureur Bernard zei dat de groep „ontwrichting van de basisstructuren” van het land op het oog had. Bij de invallen werden zware wapens en explosieven in beslag genomen."

Bron: NRC
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Een rugzakje met een ThunFlash???? :roll:


Quote: Huiszoekingen
De politie voerde huiszoekingen uit in de arrondissementen Mechelen en Antwerpen. Op twee privé-adressen werden respectievelijk een vijfigtal en een zestigtal wapens gevonden. Het betreft hoogtechnologische oorlogsvuurwapens, verweervuurwapens en andere verboden wapens

Sensatiejournalistiek.... die soorten wapens bestaan niet meer sedert 09 juni 2006!


Het is weer het typische Belgische gezever....

Als ik zie hoe bang voor aanslagen mijn omgeving is/was, en hoe opgelucht men is, nu die jeugdbeweging is opgedoekt..... :roll:

Ze zouden beter Erdal gaan zoeken..... :!:

nog 4 weken tot de verkiezingen.... 8)
Laatst gewijzigd door johan willaert op 08 sep 2006, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik denk ook onkunde van de journalisten. Als ik echter de overige aanklachten doorlees, komt het op mij over als een een tamelijk serieuze zaak. Al is het enkel maar vanwege het feit dat mensen met zulke sympathieën niet in het leger thuishoren. Maar goed: zolang de rechtbank geen uitspraak heeft gedaan, blijven het verdachten en kan ik over de ernst van hun vergrijpen niet oordelen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het leger is een afspiegeling van de maatschappij!

25% van de Vlaamse maatschappij stemt rechts!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Over die sympathieën heeft Kevin het niet. Militairen mogen best rechts stemmen maar racistische, extremistische, nazistische sympathiën horen niet in het leger. En ik betwijfel of 25 procent van de Vlaamse maatschappij organisaties als Blood and Honor steunt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik hoop alleen niet dat 25% van de Belgische bevolking extreem-rechts is en "het gedachtengoed van racisme, xenofobie, negationisme [ontkenning van de Holocaust, red.], antisemitisme en neonazisme" koestert.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Daar heb je het. De link is gelegd. De politiek correct denkenden in België zijn druk bezig om de situatie - overigens niet goed te keuren als al die beschuldigingen en vaststellingen kloppen - om te buigen naar een politieke uitbuiting om, zoals reeds gezegd, de komende (gemeenteraads)verkiezingen een por in de goede richting te geven.

Blijkt dat in België een hoop onverklaarbare zaken nogal snel toegeschreven worden aan het extreem-rechts gedachtengoed met als toetje het ontwrichten van de Belgische Staat. Ligt lekker in de lijn van de verwachting van de parasitaire Walen, die teren op Vlaamse rijkdom.

Ondanks dit, hoop ik toch maar dat alles minder erg is dan het eruit ziet.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik weet niet precies wat je bedoeld met deze link, maar de berichtgeving in Nederland vermeldt uitdrukkelijk dat deze personen geen band hadden met een verkiesbare politieke partij.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

KevinP schreef:Ik weet niet precies wat je bedoeld met deze link, maar de berichtgeving in Nederland vermeldt uitdrukkelijk dat deze personen geen band hadden met een verkiesbare politieke partij.
Wacht even af hoeveel aanhoudingen er bevestigd worden en wat de concrete tenlastelegging zal zijn.

Een taak voor de onderzoekers die 5 à 6 weken in beslag kan nemen. 8 oktober 2006 komt dan aardig in de buurt en de situatie in het land kan zolang op temperatuur gehouden worden. Overigens leidt het de aandacht af van (misschien wel nog grotere) problemen die het land teisteren.

Minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael is druk doende met zijn “Actieplan Tegen Radicalisme”. Zoiets kan je niet anders dan toejuichen, meen ik.
Niet alleen moslimextremisme wordt aangepakt zegt hij, ook extreem-rechts is niet meer veilig in dit land. Haastig voegt hij er aan toe dat er nog meer wetgeving nodig is om dergelijke organisaties aan te pakken.

De link waar jij om vraagt, is dan vlug gelegd : niet alleen een partij in een democartisch bestel, zoals het VB, kan dan ernstige problemen krijgen in zijn voortbestaan, maar ook het meer gematigde NV-A. Dit past dan uitstekend in het kraam van de allesoverheersende Waalse PS, die gevrijwaard van alle weerstand en bulkend van de corruptieschandalen, zijn tentakels over het gehele land kan uitslaan.

Toevallig of niet, maar diezelfde minister maakte afgelopen week bekend dat hij in het Parlement een meerderheid zoekt om organisaties als het BBET aan te pakken. ’n Geruststellend geluid. Het is al erg genoeg met de moslimterreur(dreiging). Zo zie je maar.

Oh ja, mocht je het tegenovergestelde denken, ik ben geen extremist maar in de eerste plaats Vlaming. :wink:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

zoals Johan hier al nuchter vaststeld, dit zaakje word overdreven ten baate van Verhofstad zijn allegaartje. 10, 100, 1000 wapens, bom, bommen, opeisingsbrief, .... dat ieder maar gelooft wat hij wil van de media, en zoals Johan zei: wat is iedereen blij en opgelucht nu die jeugdbeweging is opgedoekt...........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Laatste nieuws:
Er zijn acht in vrijheid gesteld,met beperking weleswaar.
Ze mogen oa, geen onderling contact meer hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Terroristen in België

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
08 September 2006
Militairen beraamden aanslag België

In een groot onderzoek naar extreem- rechts zijn in België 17 verdachten opgepakt. Onder hen zijn 11 militairen. Volgens justitie waren ze van plan om aanslagen te plegen.

De hoofdverdachte is een militair, die in het leger mensen ronselde voor een extreem-rechtse splintergroepering. Ook organiseerde hij op militaire terreinen trainingen. Bij invallen in 20 woningen en kazernes heeft de Belgische politie extreem-rechtse propaganda, vuurwapens en explosieven gevonden.

De arrestanten worden verdacht van het lidmaatschap van een terroristische organisatie, racisme en wapenhandel.

Bron: NOS
08 September 2006
Vier terreurverdachten België vrij

In België zijn vier extreem-rechtse verdachten vrijgelaten die gisteren met zeventien anderen werden gearresteerd. Na verhoor van de eerste vijf ziet het OM geen reden om de vier langer vast te houden. Eén blijft in hechtenis. De rest van de groep wordt vandaag verhoord.

De verdachten, de meesten zijn militair, zouden lid zijn van de beweging Bloed, Eer en Trouw. Ze worden ervan verdacht verdacht België te willen ontwrichten.

Bij huiszoekingen zijn explosieven en wapens gevonden. Ook ontdekte de politie een ontwerpbrief om een aanslag op te eisen. Maar concrete plannen voor een aanslag zijn niet gevonden.

Bron: NOS
Wat ik niet begrijp: waarom is heel Europa in rep en roer als er ergens een Moslim verdacht wordt van het plannen van terroristische aanslagen, maar gaat het naar mijn gevoel bijna geheel aan ons voorbij als een groep extreem-rechtse militairen van hetzelfde verdacht worden?

Veel mensen denken dat er een groot gevaar schuilt in de Islam, maar zullen diezelfde mensen nu ook erkennen dat er eigenlijk ook een groot gevaar schuilt in het leger? Zeker niet mijn mening hoor, maar ik generaliseer de moslimbevolking ook niet vanwege het feit dat bepaalde fundamentalistische moslims een gevaar zijn voor de samenleving.

Graag jullie visie hierop. Welke conclusie trekken we hieruit?
De vergelijking met de Islam slaat nergens op.
Dit groepje extreem rechtsen is veel kleiner dan het aantal Moslims er schuilt dus minder gevaar uit.
Aude Audenda
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dus elke moslim is een potentiële terrorist en vormt een gevaar?
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie