Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nee, maar wel de titel van dit topic. Kijk raytheman, dat je op je bek bent gegaan in het Peiper topic en jezelf daarbij belachelijk hebt gemaakt is een gegeven, dat je daarna bewust ruzie gaat lopen zoeken met mij (want die verdediger van de moslims zal ik wel zijn) is treurig maar dat moet je zelf weten. Maar blijf wel on-topic.
Laatst gewijzigd door Harro op 09 sep 2006, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Dit topic gaat niet over moslims maar over Neonazisme in het Belgische leger.
Daar heb je gelijk in.

Deze draad lijkt inmiddels op een chatbox :)

Slaap lekkers jongens, tot morgen :W
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Dit topic gaat niet over moslims maar over Neonazisme in het Belgische leger.
mogen we dan die vermoedelijke bedoelingen van die extreem rechtsen niet veronderstellen?
Ofwel waren ze het Belgische regime spuugzat (er waren dus GEEN concrete plannen) ofwel gingen ze de racistische toer zoals de KKK op gaan.
Ofwel ging het maar gewoon bij neonazi bijeenkomsten (achter gesloten deuren) blijven zoals hier al meer gebeurd (zoals skinhead fuif ergens in het westvlaamse onlangs)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Geert, natuurlijk mag dat. Maar de reactie van Ray is vooral een gefrustreerde poging mij uit de tent te lokken en daar schiet het topic niets mee op. Hij gaat namelijk verder dan het veronderstellen van hun motieven, hij schaart zich achter hun motieven door te stellen dat hij zich ook zorgen maakt om de moslims en de mensen die hen verdedigen. Hoe lang nog voor het hier zover is, is een belangrijke en puur hypothetische vraag waarmee we dit topic niet verder helpen.
Laatst gewijzigd door Harro op 09 sep 2006, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

KevinP schreef:
raytheman schreef: Maar in spanje en londen worden de aanslagen al gepleegd. Hoelang nog voordat het hier is?

@ Bolleboerke: dus omdat het in België volgens sommige mensen zo slecht gesteld is, is het te begrijpen dat rechts-extremistische figuren de boel willen ontregelen? Kom op zeg: op deze manier kun je elke vorm van terreur wel goedpraten, omdat dit altijd gericht is op ontevredenheid over de gang van zaken in een land.
bvb. :
Ik begrijp de Palestijnen tov Israel maar keur de manier waarop niet goed

Ik begrijp de ontevredenheid tov de Belgische regering maar ik keur geweld door extremen niet goed. Ik verkies het stemhokje.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef: Ik begrijp de ontevredenheid tov de Belgische regering maar ik keur geweld door extremen niet goed. Ik verkies het stemhokje.
Dat is een duidelijk en fair standpunt Geert. Dank voor die heldere uitleg.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Geert, natuurlijk mag dat. Maar de reactie van Ray is vooral een gefrustreerde poging mij uit de tent te lokken en daar schiet het topic niets mee op. Hij gaat namelijk verder dan het veronderstellen van hun motieven, hij schaart zich achter hun motieven door te stellen dat hij zich ook zorgen maakt om de moslims en de mensen die hen verdedigen. Hoe lang nog voor het hier zover is, is een belangrijke en puur hypothetische vraag waarmee we dit topic niet verder helpen.
Ik veronderstel dat er 2 soorten moslims zijn, de goeie en de slechte, wel als die slechte niet hard aangepakt worden dan begrijp ik die extreme elementen die dat zelf willen doen,(ik keur daarom nog geweld niet goed) maar ik heb in de media opgevangen dat het hen meer te doen was op de wijze zoals de CCC het wilde doen, nml destabilisatie van België, waarschijnlijk omdat ze het beleid spuugzat zijn, en dat begrijp ik ook. Maar ik verkies die destabilisatie van de huidige kwakkel regering via het stemhok.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Inderdaad een standpunt dat ik natuurlijk ook deel. Ik kan over de politieke situatie in België niet zo goed oordelen, maar wat ik gewoon niet zo goed begrijp is dat er zo weinig afkeuring blijkt uit de woorden van sommige mensen. Het is volgens mij echt niet niks wat deze lieden aan het voorbereiden waren en ik ga ervan uit dat de meeste mensen op een forum over WOII hun ideologie verafschuwen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:
bollebekboerke schreef: Ik begrijp de ontevredenheid tov de Belgische regering maar ik keur geweld door extremen niet goed. Ik verkies het stemhokje.
Dat is een duidelijk en fair standpunt Geert. Dank voor die heldere uitleg.
ondertussen die post niet gelezen, ivm met jeugdbeweging achtig gedoe van die extremen:
Wel het lijkt me een opgeblazen gedoe (met de verkiezingen straks in het achterhoofd), hoeveel wapens en wat ze vonden zullen we niet zeker weten, alle bronnen zijn beinvloedbaar, mij lijkt die splintercel een uit de hand gelopen neonazi bewegingetje die drills doet in het bos met uniformen aan, leuzes brullend, en ja-knikkerij tegen 1 leiderpersoon en met wapens stoer wilt doen.Anno 1930 zou het hen mss wel lukken maar nu niet
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Dat sommigen hier in België politiek gesjoemel willen doen stoppen met bloed te vergieten gaat er bij mij niet in. De regering die daar zou uit volgen zou ook niet oke zijn. Maar een groepje van 20 man, waaronder de helft meelopers, wat zouden die nu kunnen gaan uitrichten? Als ze actie zouden willen ondernemen waren ze gedoemd te mislukken.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ze hadden uiteraard geen geslaagde staatsgreep kunnen plegen, maar ze hadden wel terreur kunnen zaaien en bloed kunnen vergieten. Als je de wapens hebt - en die had deze groep blijkbaar in overvloed - kun je dat tenslotte zelfs in je eentje.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

De exacte plannen van deze terroristen beginnen nu ook bekend te worden. Een citaat uit De Standaard van vandaag:

"Neonazi's wilden politici doden

Het groepje neonazi-skinheads rond beroepsmilitair Thomas B. uit Buggenhout zou van plan zijn geweest België in chaos te storten. Ze wilden dat doen door politici te vermoorden. De bende zou daarbij zowel politici van links als van rechts geviseerd hebben. Op die manier wilden de extreem-rechtse sympathisanten de bevolking tegen elkaar opzetten. Dat is alvast wat een aantal van de vrijdag belangrijkste verdachten verklaarden aan de speurders. Dat vernam de redactie uit gerechtelijke bron."
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Buggenhout is 5 km van m'n deur. :shock:
Ik heb er zelfs een 2 jaar gewoond.

De meest marginale gemeente komt ook nog eens in het nieuws! :evil:

Wie spreekt er over een staatsgreep?
Zoals de situatie er nu is, volstaan al een paar aanslagen om het hier op z'n kop te zetten.
Deze groepering had - zoals zovele in hun "branche" - tot doel om onrust en terreur te zaaien in het land.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

:lol: 't Zijn inderdaad weer verkiezingen... :lol:

In een andere krant (Het Volk) staat ook dat hoofden van politiekorpsen al sinds augustus op de hoogte waren dat "een operatie" op komst was rond de verkiezingen en dat Laurette Onkelinkx (PS) de politiediensten de opdracht gaf zich te concentreren op elementen die in verband konden worden gebracht met het Vlaams Belang.

Voor alle duidelijkheid: het gerecht zegt ook geen aanduidingen te hebben dat dat de opgepakten banden hebben met om het even welke partij.
KevinP schreef:De exacte plannen van deze terroristen beginnen nu ook bekend te worden. Een citaat uit De Standaard van vandaag:

"Neonazi's wilden politici doden

Het groepje neonazi-skinheads rond beroepsmilitair Thomas B. uit Buggenhout zou van plan zijn geweest België in chaos te storten. Ze wilden dat doen door politici te vermoorden. De bende zou daarbij zowel politici van links als van rechts geviseerd hebben. Op die manier wilden de extreem-rechtse sympathisanten de bevolking tegen elkaar opzetten. Dat is alvast wat een aantal van de vrijdag belangrijkste verdachten verklaarden aan de speurders. Dat vernam de redactie uit gerechtelijke bron."
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus het verschil is nu: als ze een moslimgroep oppakken ivm terroristische dreiging dan is het bewijs dat ze idd aanslagen in België gaan plegen, maar als ze een neonazi groep oppakken dan is het weer verkiezingstijd?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie