beginnende verzameling brabant

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
ossenaar
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2006, 21:02
Locatie: Brabant

beginnende verzameling brabant

Bericht door ossenaar »

Ik ben een redelijk beginnende verzamelaar. Ik probeer op dit moment zo'n beetje alles te verzamelen van operaties bij ons in de buurt ( oss, groesbeek, mill, mook etc.). Ik ben reeds in het bezit van boeken en documenten. Mocht iemand ooit iets interresants hebben, dan hoor ik dit graag.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: beginnende verzameling brabant

Bericht door Edgar »

ossenaar schreef:Ik ben een redelijk beginnende verzamelaar. Ik probeer op dit moment zo'n beetje alles te verzamelen van operaties bij ons in de buurt ( oss, groesbeek, mill, mook etc.). Ik ben reeds in het bezit van boeken en documenten. Mocht iemand ooit iets interresants hebben, dan hoor ik dit graag.
Dat spaar ik toevallig ook ;) Wat heb je zoal al? Zelf doe ik alleen Groesbeek, Reichswald, Kleve, Goch, Xanten. Heb zelf al stuk of 10 originele stafkaarten, stuk of 10 originele persfoto's, hoop opgegraven spul en wat andere documentjes.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ossenaar
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2006, 21:02
Locatie: Brabant

Bericht door ossenaar »

heb zelf al behoorliijk wat.

Boeken over;

Slag in het rijk van nijmegen
Slag bij mill
Slag om overloon en Venray
Het boek van James Gavin (tussen twee vuren)
Bevrijding van Oss en Heesch
(ik zoek nog meer, dus als je ooit iets tegen komt of dubbel hebt.....)

Veel opgegraven spull uit groesbeek en overloon, milsbeek etc.

We waren zondag in Milsbeek aant zoeken en vonden we (naar mijn mening) een fosfor of brisant granaat. We hebben maar de politie gebeld die polshoogte kwam nemen. Zal deze week de foto's weleens plaatsen.

Verder heb ik EOD kaarten van het gebied rond groesbeek, reichswald, hurtgenwald etc. Maar die moeten nog binnen komen (ben benieuwd).

Zoek je zelf veel in die omgeving?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Oeps, niet gezien dit topic meer.

Leuke boeken! Zelf heb ik alleen: Rijnoffensief en Battle of the Reichswald door Peter Elstob (de bijbel).

Zelf zoek ik niet vaak meer, ooit hoop ik dit vaker weer te gaan doen.
Interessante regio wel he? :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

hee Ossenaar,

zie nu pas dit topic.
wel grappig dat je in milsbeek was, daar woon ik!
ik ben toevallig net bezig (nou ja net...al geruime tijd) met alle info aan het verzamelen over veritable en dit wil ik in kaart brengen.

weet jij toevallig waar ik afbeeldingen van stafkaarten kan krijgen? van deze operatie.

hierbij vraag ik jou natuurlijk niet om originele want ik snap dat je die zelf koopt hehe...maar ik heb dus veel boeken en informatie verzameld en daar worden coordinaten enz behandeld, dus stafkaarten zouden hierbij erg handig zijn

maar ik hoop dat jij of iemand anders mijn een adres kan geven..of een site of iets waar ik kopieen van stafkaarten kan kopen, of via internet kan zien of iets dergelijks.

hoop dat iemand hierop kan reageren!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

karell schreef:hee Ossenaar,

zie nu pas dit topic.
wel grappig dat je in milsbeek was, daar woon ik!
ik ben toevallig net bezig (nou ja net...al geruime tijd) met alle info aan het verzamelen over veritable en dit wil ik in kaart brengen.

weet jij toevallig waar ik afbeeldingen van stafkaarten kan krijgen? van deze operatie.

hierbij vraag ik jou natuurlijk niet om originele want ik snap dat je die zelf koopt hehe...maar ik heb dus veel boeken en informatie verzameld en daar worden coordinaten enz behandeld, dus stafkaarten zouden hierbij erg handig zijn

maar ik hoop dat jij of iemand anders mijn een adres kan geven..of een site of iets waar ik kopieen van stafkaarten kan kopen, of via internet kan zien of iets dergelijks.

hoop dat iemand hierop kan reageren!
Arg... concurrentie komt steeds meer op helaas. :P De informatie bijeenbrengen is daarintegen natuurlijk nooit verkeerd. Mocht je interesse hebben, ik heb een hoop kaarten, hoop foto's, en een hoop bidprentjes. PB me maar even als je 't interessant vind om bijv. op msn even over te praten.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ossenaar
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 30 jul 2006, 21:02
Locatie: Brabant

Bericht door ossenaar »

Hej Karell,

Ja we waren toendertijd daar weze zoeken (is al een tijd geleden hoor). Je kunt boeken lezen en dvd's kijken wat je wilt. Maar het mooiste blijft toch om het met eigen ogen te zien. Ik zou zeggen: pak je fiets of auto en ga eens een dag naar het reichswald.
De spullen die je zoekt zijn er wel, je moet alleen net als Edgar goed zoeken. Ik ga er niet speciaal naar op zoek, mar als ik het tegenkom zal ik het niet laten liggen.
karell
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:56

Bericht door karell »

Hee ossenaar!

ik ben al vaak te vinden in het Reichswald (mee doordat ik er 5minuten lopen vandaan woon). Maar ik ben al tijdje bezig met veritable, en wil dit alles wat logischer beschrijven voor mezelf, endaarvoor is het handig om stafkaarten te hebben.

groetjes
Plaats reactie