De zomer loopt op zijn eind...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

De zomer loopt op zijn eind...

Bericht door Peter M »

...en zoals grootmoeder altijd zei: 'ge kunt niet op tijd genoeg beginnen met voorbereiden': tijd om de wintergarderobe boven te halen dus.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nog bezitters van deze haute-couture?
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Niet van die haute-couture. Ik loop er nog steeds mid-zomers bij ;) Erg mooie foto's (en materiaal natuurlijk)
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

super peter!!
ik vind dat echt mooi spul.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Hallo Peter,dat ziet er echt wel goed uit (y) mooie jas,broekken en kopfhaubes,waarvan er eentje me wel bekent voorkomt :).
Ik zelf bezit 1 jas en die heb ik zo een 2weken hier opt forum gezet.
Gr Thijs
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is de zomercollectie al in de uitverkoop, of ligt dat bij militaria net even anders? :wink:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef:Is de zomercollectie al in de uitverkoop, of ligt dat bij militaria net even anders? :wink:
Een mens kan uiteraard niet alles bijhouden, net zoals de vraag naar onderstaand kledingsstuk, dat hier erg geliefd is in de zomer: het helpt tegen de regen. Zowel te dragen op de fiets als op de iets stijlvollere verkleed -en jachtpartijtjes.

Afbeelding

Lang geleden, toen er nog geen trainingspakken in roze, lichtblauwe en vaalgele parachutestof bestonden, was dit trouwens dé outfit voor de meer welgestelde burger. Hipper dan assortie zijn met je tent kon in de jaren '30 niet, zie hieronder het kiekje van de familie Reichert tijdens hun jaarlijkse uitstap naar camping Paradiso in Thüringen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter M op 11 sep 2006, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Peter... ziet er verdomd goed uit!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Inderdaad prachtige herfst/winter collectie Peter. Dat old-school komt weer helemaal terug. :P

Ik heb naast de prachtige hierboven genoemde regenkleding ook nog dit nieuwe model G-star trousers. Precies zoals het tegenwoordig hoort, in, zo lijkt het, gebruikte staat met verschillende (veld)reparaties. Let ook op de verschillende stoffen en motieven die gebruikt zijn. De broek is zowel in de herfst als in de winter te dragen. Zeer binnenkort in de winkels:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

SiNiStEr schreef:Inderdaad prachtige herfst/winter collectie Peter. Dat old-school komt weer helemaal terug. :P

Ik heb naast de prachtige hierboven genoemde regenkleding ook nog dit nieuwe model G-star trousers. Precies zoals het tegenwoordig hoort, in, zo lijkt het, gebruikte staat met verschillende (veld)reparaties. Let ook op de verschillende stoffen en motieven die gebruikt zijn. De broek is zowel in de herfst als in de winter te dragen. Zeer binnenkort in de winkels:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ik hou wel van die lappendeken-stijl!
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

Hier mijn mijn deel,een zeer mooie sump vest en een gedragen sumpbroek.Hope you like it!


Afbeelding


groeten Thijs
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

mooi man!

Ik vind die dingen op een pop altijd wel wat hebben :)
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie