Sobel's Collectie + Nieuwe aanwinsten.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Schaarsbergen heeft vandaag weer enige vruchten afgeworpen :), enkele koopjes gekocht, vond het voor de rest jammergenoeg niet zoveel.


Afbeelding
mooie tas voor bij het douchen :) (voor de geintresseerden, deze is ook tekoop.)

Afbeelding
Afbeelding

M-1928 Haversack, stond hoog aan mijn lijste, hij mist enkel de mainstraps, vandaar dat het werkelijk een spotprijsje was. -Niet meer in bezit, is verkocht-


Afbeelding
duitse postzak -niet meer in bezit, verkocht-

Afbeelding
div kranten, die binnen kort waarschijnlijk in een verkoop topic terug zijn te vinden. -niet meer in bezit, verkocht-
Laatst gewijzigd door sobel op 03 sep 2006, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
addy
Lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 sep 2005, 20:14
Locatie: Meerkerk

Bericht door addy »

Mooi de beurs was vandag ok mooi.

Als je ooit die postzak verkoop hoor ik het wel neef.

Addy
Aber das sind Amerikanische troepe!!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Leuke aanwinsten hoor sobel! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Weer wat nieuw spul erbij, maar ik had niet echt zin om alles 1 voor 1 te fotograferen, dus dan maar zo :P

Weer veel leuk luchtvaart papierwerk, waaronder ook militair, en allemaal origineel wo2.
ik verwacht binnenkort ook een Airforce patch in de brievenbus, een greenback wel te verstaan :) :cheer:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


voor vragen opmerkingen enz ik hoor het wel :) niet alles staat op de foto, aangezien ik extreem veel documenten binnen heb gehad, moet het zelf ook alllemaal nog goed doorkijken en lezen! alles is 100% origineel!

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Bericht door Eric »

Mooie foto's
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Alles zo te zien ook nog eens van 1 persoon?
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi! :wink:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

een gedeelte is van 1 persoon ja, ik heb een map vol met spul van 1 persoon, maar heb voor de gein alles maar even op de foto gezet, ben zelf heel erg blij met het spul van die ene persoon, aangezien er zoveel info uit te halen valt!

het is trouwens vrij uitzonderlijk dat ik foto's maak van papierwerk, het zit nu namenlijk weer netjes zuurvrij opgeborgen, en dat hou ik ook zo lang mogenlijk, het verzamelen, en dan met name deze documenten houd voor mij onder andere in het bewaren van de geschiedenis, iets wat ik zo goed mogenlijk wil doen, om er zo lang mogenlijk van te genieten:)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Afbeelding
Afbeelding

de greenback linksboven had ik al, de rest is vandaag gekocht, en er is nog een whiteback onderweg

Afbeelding
geruild tegen wat duitse rommel:)



Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

He Sobel zijn die spullen die je van mij gekocht had voor de beurs geen aanwinsten? :P :P
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ook, maar die zijn de deur al weer uit :) (grootste gedeelte)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Mooie patches Sobel! Waarvoor ga je ze gebruiken?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Handelaar :P
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

SiNiStEr schreef:Mooie patches Sobel! Waarvoor ga je ze gebruiken?
Het is de bedoeling dat er een lijst komt met alle ''standaart'' usaaf patches, dus alle variaties uit wo2, van bullion tot greenback enz :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ah leuke uitdaging. Wil ooit ook nog eens zoiets maken maar dan alleen alle patches van alle Airforces(1 tm. 20) + een kaartje onder iedere patch met daarop in welke Theather of Operations ze gezeten hebben en inderdaad een paar standaard patches zoals die patch die jij nu gekocht hebt. Zeer leuk idee in ieder geval! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gesloten