Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Phoe ziet er mooi uit hoor! :)
Ik zie degene ook die de foto gemaakt heeft. :P
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Tering hey wat staat die jas mooi zo in die vitrine op die halve pop! Ziet er echt super uit! Echt heel mooi zo, zo wie zo is die kast mooi ingericht enkel de vickers band in de luchtoorlogkast vat ik niet. :P
Nou, ik dacht dat ze ook in de .303 Browning werden gebruikt, maar dit zullen misschien wel alleen schakels zijn geweest?! Anders haal ik hem natuurlijk weer weg :)

En thanks Dennis en Sander. :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Eindelijk, een bidprentje uit m'n gebied erbij! Wellicht volgen er de komende dagen nog twee, dit is nog niet zeker.
Nachname:
Gilch

Vorname:
Alois

Dienstgrad:
Flieger – Oberfeldwebel.

Geburtsdatum:
13.04.1915

Geburtsort:
Kleinenzonried

Todes-/Vermisstendatum:
07.03.1945

Todesort:
nicht verzeichnet

Afbeelding
Afbeelding

Mijn dag is weer goed 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
malarkey
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 11 jul 2005, 20:00
Locatie: ERgens

Bericht door malarkey »

Leuke aanwinsten Edgar!! :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jepz, m'n eerste uit het Veritable gebied!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En nu m'n tweede. Een polizei Oberleutnant, gestorven in Goch op 7 febuari 1945. Ik ben wederom erg blij.

AfbeeldingAfbeelding
Heb nog een derde op 't oog, ik laat wel horen als het gelukt is. Voor alsnog ben ik met deze twee erg blij, daar Veritable bidprentjes moeilijk te vinden zijn.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mooie bidprentjes Edgar, vooral omdat ze uit je gebied komen :wink: !
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Tof hoor dat je nu al 2 hebt, :)
Mooie prentjes!
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks! Morgen hopelijk de derde! Wel apart, kom ik ze in 2 jaar vrijwel niet tegen en nu opeens 3 :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En m'n derde bidprentje..

Flak Wachtmeister gestorven in Kleve.
Luftwaffe Wachtmeister Hans Kulzer, Anti Aircraft Unit. Badly wounded in the service to his Fatherland, 2 July 1941, Kleve, and died 10 July 1941. He was 25. Nice uniform photo wearing visor hat. Back of card has wounded soldier.


Afbeelding

Toch leuk voor 3,25 euro. 8) 8)

Nu heb ik er dus drie, in 2,5 dag! :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Mooi bidprentje Edgar! gaat goed zo!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Bedankt, vind ik zelf ook! Nu alleen nog een persfoto van Xanten, en dan is het spul voorlopig weer over (behalve als ik nog wat zie natuurlijk..).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

het blijft mooi om te zien edgar :wink:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Edgar schreef:
SiNiStEr schreef:Tering hey wat staat die jas mooi zo in die vitrine op die halve pop! Ziet er echt super uit! Echt heel mooi zo, zo wie zo is die kast mooi ingericht enkel de vickers band in de luchtoorlogkast vat ik niet. :P
Nou, ik dacht dat ze ook in de .303 Browning werden gebruikt, maar dit zullen misschien wel alleen schakels zijn geweest?! Anders haal ik hem natuurlijk weer weg :)

En thanks Dennis en Sander. :)
Nou de .303 Browning is eigenlijk niet zozeer als luchtafweerwapen gebruikt. Wel in verschillende vliegtuigen maar dan werden inderdaad de geschakelde munitie gebruikt en niet de canvas banden. In dit opzicht ligt de band dus niet op zijn plek in de vitrine.

Echter past de band toch in de vitrine zoals ik je al vertelde in mijn laatste PB. Het Vickers machine geweer zelf is namelijk wel door o.a. Nederland en Engeland op statief als luchtdoel mitrailleur gebruikt.
Door Nederland in de meidagen zelfs zeer extensief en effectief(bijv. tegen de Duitse vliegtuigen die probeerden te landen op Ypenburg) tegen laagvliegende en landende Duitse vliegtuigen en in sommige gevallen ook manschappen.
Eigenlijk was deze mitrailleur in deze dagen allang verouderd als luchtdoel mitrailleur maar door gebrek aan iets beters werden ze door Nederland nog massaal ingezet. Vele luchtdoelpeletons die met deze wapens waren uitgerust kampten dan ook met technische problemen en vastlopende wapens waardoor soms zelfs complete peletons uitvielen.

Maar deze mitrailleurs hebben toch zeker ook successen geboekt in de mei-dagen. Hoewel ze slechts enkele vliegtuigen hebben neergeschoten(en dat is toch wat hun eigenlijke doel was) hebben ze vooral onder de infanterie die in Junkers vliegtuigen zat, die probeerde te landen op verschillende Nederlandse vliegvelden, verschikkelijke verliezen aangericht. In sommige vliegtuigen waren de verliezen zelfs zo groot dat er nauwelijks meer een levende soldaat uit het vliegtuig kwam, als het al landde.
De reden dat deze mitrailleurs hier zo effectief konden optreden kwam door het feit dat de Junkers vliegtuigen die probeerden te landen ontzettend laag en langzaam vlogen. De luchtdoelmitrailleurs waren zeer strategisch op de hoeken van de vliegvelden geplaatst waardoor ze een zeer gunstige vuurpositie hadden om de langzame vliegtuigen uitgebreid onder vuur te nemen. De vliegtuigen zelf waren totaal niet gepanserd en de kogels hadden dan ook vrijspel waardoor sommige(lees: de meeste) vliegtuigen compleet doorzeefd werden. En dit was natuurlijk niet bevordelijk voor de inhoud van het vliegtuig... :P ;)

Hier nog een foto van een Vickers luchtdoel mitrailleur in Engelse dienst:
http://www.stephen-roberts.com/1940-02a.jpg


(P.S. mooie bidprentjes hoor, passen goed in je verzamelgebied. :))
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie