Neonazisme in het Belgisch Leger

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Caesar schreef:Nu we toch bezig zijn.
Wat vinden jullie van al die militairen die militair willen zijn tot er een oorlog uitbreekt. ( denk aan de USA en de UK)
Dan beginnen ze te bleten en deserteren ze...

Dat zijn dingen die ik niet begrijp.
Je bent militair of je bent het niet.
Zo half half gaat nie. Met half halfe militairen in WO1 en WO2 spraken we nu Duits...
Je bent militair om de vrede en de democratie te verdedigen, je eigen idealen: daar vecht je voor!
Je tekent voor je eigen land, niet voor een land waar je word heen gezonden met één of ander argument dat uiteindelijk uit de duim van de minister van defensie gezogen blijkt te zijn.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Caesar schreef:Zo half half gaat nie. Met half halfe militairen in WO1 en WO2 spraken we nu Duits...
Huh? Hadden we dan zoveel in te brengen tegen de Duitsers. Overigens denk ik eerder dat we dan Russisch hadden gesproken maar dat is weer een andere discussie.

Overigens kan ik mij goed voorstellen dat soldaten het goed vinden om hun eigen land te verdedigen maar geen zin hebben in uitzending naar verre uithoeken van de wereld. Ze werken immers voor het ministerie van defensie en niet voor het ministerie voor het leveren van soldaten voor oorlogen in verre landen. Aan de andere kant weet elke soldaat die tegenwoordig dienst neemt in het Nederlandse leger dat de primaire taak van onze strijdmacht daar ligt en niet in de verdediging van ons grondgebied.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

Harro schreef:
Caesar schreef:Zo half half gaat nie. Met half halfe militairen in WO1 en WO2 spraken we nu Duits...
Huh? Hadden we dan zoveel in te brengen tegen de Duitsers. Overigens denk ik eerder dat we dan Russisch hadden gesproken maar dat is weer een andere discussie.
Helemaal mee akkoord maar ik had het meer over de Amerikanen in dat geval. Je zei iets over grondgebied verdedigen. Hadden de Duitsers Amerikaans grondgebied aangevallen? Neen (toch niet dat ik weet :) ) en zij zijn ook naar europa gekomen om te vechten. En nu 60 jaar later kan dat opeens niet meer ofzo?

Aja en nog iets de reden (volgens mij) dat ze Irak binnengevallen zijn is om het slagveld van tussen hun dorpen (hier steden natuurlijk) te verplaatsen naar een ander land aan de andere kant van de wereld.
Zodat de burgerbevolking van dat land lijdt en niet het hunne.
Wat volgens mij zeer goed gelukt is. Met natuulijk de hulp van enkele terroristen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En dus nemen ze een willekeurig land dat niets met terrorisme te maken heeft? Mind, dat er geen banden waren tussen Al Quaida en Saddam Hussein dat heeft een republikeinse senaatscommissie onderzocht en komt ook tot die conclusie. Voor de val van Saddam was er een dictatuur maar hij trad ook keihard op tegen moslimfundamentalisten. De Amerikaanse troepen in Irak hebben deze fundamentalisten niet onder controle en het zijn de honderden Irakezen die wekelijks sterven tijdens extremistische aanslagen en de Amerikaanse tegenacties die het slachtoffer zijn van deze Amerikaanse inschattingsfout. Idem in Afganistan. Sinds de Amerikaanse reactie op 9/11 zijn er meer extremistische moslimfundamentalisten dan daarvoor. En daar moeten wij aan meedoen omdat de Amerikanen 60 jaar geleden ons land bevrijd hebben?

Je uitspraken hebben trouwens geen enkele relevantie in een topic over Neonazisme in het Belgische leger.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

Voor alle duidelijkheid ik keur het niet goed wat de US gedaan heeft. Ik zeg gewoon dat dat volgens mij de reden is waarom ze binnengevallen zijn in Irak.

On topic:
Het leger is een kopie van de samenleving.
In elke samenleving heb je extremisten.
Plaats reactie