Bolletjesvraag

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Bolletjesvraag

Bericht door hcokmot »

Hi allemaal!

Ik zou erg graag willen weten wat die bolletjes onder je naam inhouden. Weet iemand dat misschien?
En weet iemand ook hoe je een plaatje onder je naam kan zetten?

Dank!
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Klopt het?

Bericht door hcokmot »

Hi allemaal!

Klopt het dat de begrippenlijst het niet doet? Ik kan namelijk niet op een letter drukken, er gebeurt dan niets.
En klopt het dat de tijdbalk er niet komt als je er op klikt of ligt dit allemaal aan mijn comp.?
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Wat die bolletjes betreft: kan het dat dit te maken heeft met het aantal berichtjes dat je plaats en met je 'status' op dit forum?
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Ja, maar...

Bericht door hcokmot »

Hi Lapijntje,

Ja, dat van het aantal bezoeken dacht ik ook, maar wat me inderdaad niet duidelijk is, is of er ook een soort 'status' aan verbonden zit, die door anderen wordt bepaald ofzo :?: !
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik kreeg toevallig van de week mijn generaals-ster en Proos zei dat het naar het aantal geposte berichten refreerd.
met 150 berichten heb je er 3 en met 20 2 ofzo...weet ik veel anyway..dat stimuleerd dacht ik zo.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dit onderstaande bericht heb ik ooit 's in "Staffroom" gepost. Staat meteen een mooi overzichtje van die bolletjes bij :)
Goedemorgen :)

Om het wat uitdagender en spannender te maken :P heb ik het aantal posts visueel gemaakt. Dit door middel van gekleurde bolletjes, te zien tussen de avatar en gebruikerstitel aan de linkerzijde van elke post.

Afbeelding 0 t/m 4 posts & de verbannen gebruikers

Afbeelding 5 t/m 24 posts

Afbeelding 25 t/m 99 posts

Afbeelding 100 t/m 349 posts

Afbeelding > 350 posts

Afbeelding Experts of door moderators uit te delen oid :)

Afbeelding Moderators, Super-mods & Admin

Goed idee?

Voordelen:
- Leukere uitstraling
- Herkenbaarheid
Nadelen
- Lokt uit tot onzin-posts?
- ...

Als moderator heb je invloed hierop. Zou je een andere indeling willen zien, is 't drie keer niks.... laat het merken! Het draait nu bij wijze van proef.

Groetjes,
Gijs
Het proef-gebeuren is nu wel zo'n beetje voorbij want er zijn nog geen echte klachten geweest.

Dan nog even over de begrippenlijst. Die is gloednieuw. Er zit pas één onderwerp in. Als je iets naar beneden scrolt zou je 'm er wel bij moeten kunnen zien staan. De links werken inderdaad nog niet.

En de tijdlijn.... tja, dat is ontzettend veel werk. Alleen de jaartallen t/m 1931 zitten erin. Als je daar dan op klikt zou het er iets beter uit moeten zien.

Ohja, voor ik 't vergeet. Het plaatje bij je naam kun je toevoegen bij het "Profiel", bovenaan je scherm, maar je kunt ook hier klikken.

Als er nog meer vragen zijn hoor ik 't wel :)

Groetjes,
Proos

PS. Ik verplaats dit onderwerp binnenkort naar Opmerkingen & Suggesties omdat de vraag over het forum en de site zelf gaat.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Bedankt!

Bericht door hcokmot »

Hi Allemaal!

Bedankt voor de info! En benmaf...gefeliciteerd!
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Technisch vraagje...

Bericht door hcokmot »

Hi

Ik heb ook nog een technisch vraagje: weet iemand misschien hoe je een plaatje kleiner kan maken? Voor bij m'n naam zie je... Het kleiner maken in paint lukt wel, maar hoe kan ik dat terug vinden in bladeren van Profiel?
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
hcokmot
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 feb 2003, 19:15

Bericht door hcokmot »

Dan nog even over de begrippenlijst. Die is gloednieuw. Er zit pas één onderwerp in. Als je iets naar beneden scrolt zou je 'm er wel bij moeten kunnen zien staan. De links werken inderdaad nog niet.

En de tijdlijn.... tja, dat is ontzettend veel werk. Alleen de jaartallen t/m 1931 zitten erin. Als je daar dan op klikt zou het er iets beter uit moeten zien.
Veel succes!
Wees Meester en Vormgever van Jezelf ~ F.Nietzsche
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Technisch vraagje...

Bericht door Proos »

hcokmot schreef:Hi

Ik heb ook nog een technisch vraagje: weet iemand misschien hoe je een plaatje kleiner kan maken? Voor bij m'n naam zie je... Het kleiner maken in paint lukt wel, maar hoe kan ik dat terug vinden in bladeren van Profiel?
Ik weet niet of Paint daar het meest geschikte programma voor is. Maar als 't goed is kun je het plaatje na het verkleinen ook opslaan. Bekijk dan even waar je 'm opslaat. Bijvoorbeeld gewoon in C:\. Als je dan gaat bladeren kun je het plaatje ook weer daar terug vinden.

Het plaatje mag 60 bij 60 pixels groot zijn en maximaal 20kb. Die omvang is dus ook belangrijk.

Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik adviseer Microsoft Photo Editor.
Formaat aanpassen: -> Menu 'Afbeeldingen' -> 'Formaat wijzigen' -> Als eenheid 'Pixels' kiezen' -> breedte en hoogte op '60' zetten.
(Let op eventuele vervormimgen als je bijboorbeeld een rechthoekig plaatje vierkant maakt.)

Daarna 'Opslaan als...' en klaar is Klara

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Een uitleg van de bolletjes is per heden opgenomen in Afbeelding Mededeling: Forum Regels

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ziet er strak uit,

mooi werk PPL :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Proos schreef:Ziet er strak uit,

mooi werk PPL :)
Ach....
Dan doe ik eens wat voor mijn geld ;)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

kennen jullie overigens het liedje "bolletjes in me hol"? :+
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie