Holocaustontkenners: geloven ze het echt of doen ze alsof?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Holocaustontkenners: geloven ze het echt of doen ze alsof?

Bericht door Lucid »

Wat ik mij altijd afgevraagd heb: geloven holocaustontkenners nu echt dat er geen mensen naar vernietigingskampen gestuurd zijn?

Ik heb antisemitisme ook nooit begrepen, en vraag mij wel eens af in hoeverre die haat echt is. Neonazi's worden geacht om joden te haten, lijkt het wel.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Jeetje je zat er echt mee Geplaatst: 20-09-2006 (!!03:29!!)

maar ik denk dat je deze vraag op stormfront moet vragen omdat hier niemand zit die die holocaust onkent.. naja er was wel iemand maar die kreeg gelijk een ban enz.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

Mike.H schreef:Jeetje
En dit na het vloektopic.
Mike.H schreef:Jeetje je zat er echt mee Geplaatst: 20-09-2006 (!!03:29!!)
Ik kwam terug van een frisse nachtwandeling en ik had zin om te forummen. Ik zit nog steeds in mijn scriptieritme (overdag slapen en 's nachts werken), vandaar.
Mike.H schreef:maar ik denk dat je deze vraag op stormfront moet vragen omdat hier niemand zit die die holocaust onkent..
Ik verwacht niet dat die eerlijk zullen antwoorden. Ze zullen altijd "ja" antwoorden.
Mike.H schreef:naja er was wel iemand maar die kreeg gelijk een ban enz.
Ik had verwacht dat er ook neonazideskundigen op dit forum zouden zitten. Eigenlijk zou ik een discussie met neonazi's wel interessant vinden.
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Lucid schreef:
Mike.H schreef:Jeetje
En dit na het vloektopic.
Mike.H schreef:Jeetje je zat er echt mee Geplaatst: 20-09-2006 (!!03:29!!)
Ik kwam terug van een frisse nachtwandeling en ik had zin om te forummen. Ik zit nog steeds in mijn scriptieritme (overdag slapen en 's nachts werken), vandaar.
Mike.H schreef:maar ik denk dat je deze vraag op stormfront moet vragen omdat hier niemand zit die die holocaust onkent..
Ik verwacht niet dat die eerlijk zullen antwoorden. Ze zullen altijd "ja" antwoorden.
Mike.H schreef:naja er was wel iemand maar die kreeg gelijk een ban enz.
Ik had verwacht dat er ook neonazideskundigen op dit forum zouden zitten. Eigenlijk zou ik een discussie met neonazi's wel interessant vinden.
haha ja goed he ;) best netjes vond ik het eigenlijk van mezelf

:) aaah vandaar. Best lastig zo'n ritme lijkt me..

Hmm ik had wel een Nederlands boek vorig jaar waar enkele argumenten instonden, maar die weet ik niet goed meer. Volgens mij iets als; Waar zijn de lichamen dan gebleven? of iets dergelijks..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Mij zou het niet verbazen als vele holocaust-ontkenners eigenlijk wel weten dat de holocaust daadwerkelijk heeft bestaan.

Er zijn echter, denk ik, een aantal redenen waarom ze 't toch blijven ontkennen.

1. Deze holocaust-ontkenners zijn vaak ook anti-semiet en/of xenofoob. In dat licht komt het ze beter uit de holocaust te ontkennen en mogelijk zelfs als propaganda af te doen.

2. Deze mensen gaan op den duur gewoon geloven dat er inderdaad geen holocaust heeft plaatsgevonden. Dit komt dan omdat ze worden geindoctrineerd door hun omgeving of omdat ze dat nu eenmaal zo graag (niet) willen geloven.

3. Mogelijk leven ze in zo'n klein wereldje dat ze zich niet eens kunnen voorstellen dat zoiets ooit zou kunnen plaatsvinden. Overigens kan dat weer het gevolg zijn van punt 2.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

4. óf ze weten er te weinig van/hebben nooit een kamp bezocht.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik heb dat ook nooit gesnapt. Als rasechte racist moet je er toch juist trots op zijn dat je een ander 'ras' de baas bent geweest.

(let wel, ik ben geen racist. Ik probeer me slechts te verplaatsen in de geest van de racist.)
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Volgens mij zijn dit zielige mensen die per sé in het daglicht willen staan door te shockeren.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

In Rondom Tien vanavond (over enkele minuten) om 21:10, Nederland 2: Extreem rechtse jongeren in Nederland.
Extreem rechts blijkt nog lang niet doodgebloed in Nederland. Het aantal jongeren dat zich aangetrokken voelt door dit gedachtegoed stijgt. Kleine radicale groepjes schieten "als paddestoelen uit de grond", zo meldt de Anne Frank Stichting. Een aantal jongeren met extreem rechtse sympathieën is al opgepakt.

Gasten in de uitzending:

Jeroen Dijsselbloem
Tweede Kamerlid voor de PvdA
Constant Kusters
Nederlandse Volksunie
Steven de Vries
GroenLinks-jongerenorganisatie Dwars
Jongerenwerkers
Buurtgenoten en vrienden van een opgepakte Rotterdamse jongen
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Plaats reactie