101st Airborne

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Dodo schreef:In tegenstelling tot de M1 flex-bail..
Fixed of Swivel, maar niet flex :wink:

@Timbas,

Dodo heeft gelijk. Een para kost heel veel geld. En is eigenlijk ontbetaalbaar voor een 12 jarige..

Maarja, dat wil niet zeggen dat je er niet aan kunt beginnen! Als je toch besluit door te gaan, wens ik je alleen maar heel heel heel veel succes!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Michiel M. schreef:
Dodo schreef:In tegenstelling tot de M1 flex-bail..
Fixed of Swivel, maar niet flex :wink:

@Timbas,

Dodo heeft gelijk. Een para kost heel veel geld. En is eigenlijk ontbetaalbaar voor een 12 jarige..

Maarja, dat wil niet zeggen dat je er niet aan kunt beginnen! Als je toch besluit door te gaan, wens ik je alleen maar heel heel heel veel succes!
Swivel zo kunnen we het ook noemen, was even de naam kwijt... :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

jullie hebben wel gelijk dat het duur is maar ik moet daarom alweer een paar jaartjes sparen :P ( ik ben na die helm alweer blut ) maar de rede waarom ik er nu al aan begin is dat ik later wil meedoen aan re-enactments en daarom koop ik het nu want later zijn ze misschien nog wel veel duurder :|
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

Michiel M. schreef:[ Als je toch besluit door te gaan, wens ik je alleen maar heel heel heel veel succes!
en bedankt he :)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

TimBas schreef:jullie hebben wel gelijk dat het duur is maar ik moet daarom alweer een paar jaartjes sparen :P ( ik ben na die helm alweer blut ) maar de rede waarom ik er nu al aan begin is dat ik later wil meedoen aan re-enactments en daarom koop ik het nu want later zijn ze misschien nog wel veel duurder :|
re enactment in origineel airborne spul lijkt me sowiso niet verstandig, dan zou ik voor reenactment repo kopen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

TimBas schreef:jullie hebben wel gelijk dat het duur is maar ik moet daarom alweer een paar jaartjes sparen :P ( ik ben na die helm alweer blut ) maar de rede waarom ik er nu al aan begin is dat ik later wil meedoen aan re-enactments en daarom koop ik het nu want later zijn ze misschien nog wel veel duurder :|
Wil jij met origineel Airborne (en dan ook nog 101st) gaan re-enacten?! Iedereen zou zeggen dat je compleet van de pot af bent gerukt. Ik raad het je ten sterkste af.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

nee ik wil het niet origineel doen want dan wordt het me echt te duur.
En ik heb al de 101st AB patch en twee pfc streepjes.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

originele patch? :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

De patch is niet origineel maar de pfc strepen zijn wel origineel.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Je wilt dus, als ik het goed begrijp, repro gaan verzamelen?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

ja de dingen van 101st AB worden repro maar ik verzamel ook nog andere dingen en die zijn wel origineel. (101st AB is te duur voor me om het origineel te kopen).
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Zonde van het geld..

Bewaar je geld dan en koop er leuke orginele dingen van..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Repro wordt gekocht, origineel wordt verzameld..........
29th Let's Go!!!!!
TimBas
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 sep 2006, 09:32

Bericht door TimBas »

ja inderdaad dat is waar.Maar ik heb al een m1 helm ( ziet er origineel uit want er zitten deuken in ) en nog een jacket ( weet niet waarvan maar ziet er origineel uit ) ik zal later miss wel een foto daarvan posten en ik heb nog allemaal andere dingetjes ook origineel dus miss is het wel beter als ik toch blijf doorgaan met origineel sparen.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Met een paar foto's is het voor ons héél makkelijk te zien wat voor jacket het is. M1 helmen zijn ook vrij makkelijk te herkennen.
Plaats reactie