Kampbewaakster verzwijgt nazi-verleden voor joodse man

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:Misschien is uitzetten wel een grove maatregel, maar zij heeft toen der tijd gelogen over haar asielaanvraag. In Nederland staat hier in sommige gevallen ook uitzetting op. Het is nu eenmaal bij wet verboden dat je niet mag liegen over herkomst en achtergrond informatie.
Ze heeft niet gelogen over haar asielaanvraag want je heeft helemaal geen asielaanvraag gedaan. Ze is gewoon, zoals honderdduizenden andere mensen in de 19e en 20e eeuw, naar Amerika geëmigreerd. Wat in Nederland momenteel bij wet verboden is bij een asielaanvraag houdt geen enkel verband met de Amerikaanse immigratiewetten uit de jaren vijftig van de vorige eeuw. Jij bent een groot kenner van de wetten in de Verenigde Staten van Amerika of zegt het verband dat je probeert te leggen tussen Hirshi Ali en deze vrouw helaas meer over jou dan over deze zaak?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Uhm Harro:

1. Er staat in het stukje tekst dat zij niet haar kampverleden heeft gemeld in de jaren 50 en enkele functionarissen zijn daar toch achtergekomen. Kennelijk was het toen ook verboden om te emigreren naar USA als je een nazistisch verleden had.

2. Hirshi Ali heeft toen ze in NL kwam openbaar gemaakt over haar echte naam e.d. Dit is reeds tientallen jaren bekend.

3. Hou op met dat slappe gelul over mevr. Hirshi Ali, want dat is een andere discussie.

779
779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

779 schreef:1. Er staat in het stukje tekst dat zij niet haar kampverleden heeft gemeld in de jaren 50 en enkele functionarissen zijn daar toch achtergekomen. Kennelijk was het toen ook verboden om te emigreren naar USA als je een nazistisch verleden had.
Dat kan wel zijn maar feit is dat ze geen asielaanvraag heeft gedaan, dat ze niet naar Nederland kwam en dat het 47 jaar geleden is. Je schreef letterlijk...
779 schreef:Misschien is uitzetten wel een grove maatregel, maar zij heeft toen der tijd gelogen over haar asielaanvraag. In Nederland staat hier in sommige gevallen ook uitzetting op. Het is nu eenmaal bij wet verboden dat je niet mag liegen over herkomst en achtergrond informatie.
Waarom maak je dan een vergelijking met de Nederlandse asielwetgeving?
779 schreef:2. Hirshi Ali heeft toen ze in NL kwam openbaar gemaakt over haar echte naam e.d. Dit is reeds tientallen jaren bekend.
:? Bovenstaande zin heb ik nu vijfmaal gelezen en ik snap hem niet.
779 schreef:3. Hou op met dat slappe gelul over mevr. Hirshi Ali, want dat is een andere discussie.
Nogmaals, waarom maak JIJ dan een vergelijking met de Nederlandse asielwetgeving?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Paul Siemons schreef:Volledig mee oneens!!

Of ze nu 25 of 125 jaar geworden is , er zielig of niet uitziet de straf geven die haar medewerkers die toen wel "gepakt" zijn ook hebben gekregen.

Ze is oud mogen worden: waarschijnlijk heeft ze door haar "werk" dit velen op zeer jonge leeftijd ontnomen.
Ze is gehuwd met een joodse man en heeft "veel" gedaan voor joodse instellingen: opportunisme van de hoogste orde; alle sporen naar haar verdoezelen: een kampbewaakster die huwt met een jood; dan zullen we wel de verkeerde voorhebben.
Ze is grootmoeder geworden: is door haar "medewerking"
waarschijnlijk ook aan velen ontzegd.

"Verleden goed maken.." om niet goed van te worden!!

Alle geluk dat haar man de bedriegerij van zijn "echtgenote" nooit is te weten gekomen.



Mvg,

Paul Siemons
Ik vind dat je doordraaft.

De enige feiten die bekend zijn is dat ze bewaakster was in Ravensbruck en dat ze een hond had.
Ik ben geen groot kenner van de holocaust maar volgens mij hebben niet alle bewakers / bewaaksters zich schuldig gemaakt aan misdrijven.

En waarom kan iemand niet tot inkeer komen? Ze was 18 toen de oorlog uitbrak, 24 toen hij afliep nog een heel leven te gaan.
Waar baseer jij je mening op dat ze geen oprechte spijt heeft gehad?

Misschien heeft ze het haar man wel vertelt? Heeft hij er nooit over gesproken omdat hij wel geloofde dat ze oprecht spijt had.

Voor we kunnen oordelen zullen eerst moeten afwachten of "oma" nog het een en ander gaat loslaten over haar verleden en huwelijk, doet ze dat niet blijft het giswerk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Zelfs als je nu naar de USA op vakantie gaat, moet je op het gekende groen kaartje invullen of je ooit voor het Nazi-Regime in Duitsland hebt gewerkt, zelfs al ben je vele jaren na WO2 geboren.... Dat leek mij nogal absurd toen ik de eerste keer dat kaartje moest invullen....
Ik kan me voorstellen dat je dat al in de jaren 50 ook moest invullen. Als je onder leugenachtige verklaring de USA probeert binnen te komen, loop je altijd het risico uit het land te worden gezet.

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je kunt het je voorstellen, maar zeker weten doe je het niet? Overigens ben ik het helemaal met je eens dat als je zoiets ernstigs verzwijgt dat je dan dit risico loopt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Harro schreef:Je kunt het je voorstellen, maar zeker weten doe je het niet?
Ik ben misschien al oud, maar nog niet zo oud....
29th Let's Go!!!!!
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Het vervelende is dat ze 80 is, ik weet niet hoe kwiek ze nog is, maar het is ongelovelijk stom om een iet wat zwakkere oude vrouw zomaar te laten verhuizen, laat staan naar een ander land! Laat oude mensen hun ouwe dag verslijten zonder daar problemen over te maken. Tuurlijk zal ze nu niet spijt tonen. Hoe kan je een oude vrouw met bv een taakstraf (!) op andere gedachten laten komen. Die blijven altijd bij hun oude standpunten.

Leven en laten leven noemen we dat.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

O?, dus je komt een hoge nazi tegen, ook maar leven en laten leven?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Rednas schreef:Hoe kan je een oude vrouw met bv een taakstraf (!) op andere gedachten laten komen. Die blijven altijd bij hun oude standpunten.
Is de strekking van het artikel van TS juist niet dat ze wel op andere gedachten is gekomen en zelfs getracht heeft het een beetje goed te maken?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Rednas schreef: Leven en laten leven noemen we dat.
En wat met haar slachtoffers?
Hadden die geen recht op leven misschien?

Jullie zien misschien een arm, oud vrouwtje ..... maar wat heeft die niet op haar kerfstok? Hoeveel bloed hangt er niet aan haar handen?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

sobel schreef:O?, dus je komt een hoge nazi tegen, ook maar leven en laten leven?
Het was op betrekking tot die vrouw, maar ik vind ook niet dat je een bejaarde hoge nazi moet achtervolgen enz. Op die leeftijd kan je ze toch niet meer ompraten of boete laten doen.
Die vrouw deed het zelf nog, proberen het goed te maken (wat ik opzich beter vind dan dat ze 10 jaar in de gevangenis beland).
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Jeeper 704
"En wat met haar slachtoffers?
Hadden die geen recht op leven misschien? "

"Jullie zien misschien een arm, oud vrouwtje ..... maar wat heeft die niet op haar kerfstok? Hoeveel bloed hangt er niet aan haar handen?"


Groot gelijk : ze mag haar straf niet ontlopen;hoe oud (dat geluk heeft ze de meesten onder haar hoede toen waarschijnlijk ontnomen) ze ook is.

Mvg,

Paul Siemons
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Paul Siemons schreef:Jeeper 704
"En wat met haar slachtoffers?
Hadden die geen recht op leven misschien? "

"Jullie zien misschien een arm, oud vrouwtje ..... maar wat heeft die niet op haar kerfstok? Hoeveel bloed hangt er niet aan haar handen?"


Groot gelijk : ze mag haar straf niet ontlopen;hoe oud (dat geluk heeft ze de meesten onder haar hoede toen waarschijnlijk ontnomen) ze ook is.

Mvg,

Paul Siemons

Inderdaad allemaal vragen, wie zegt dat ze bloed aan haar handen heeft?
Wie zegt dat ze nazi was? Omdat ze in Duitsland woonde?

Tijdens mijn bezoek aan Auschwitz-Birkenau en later Buchenwald heb ik het een en ander gelezen over "het dagelijks leven" maar zelfs gevangenen verklaren dat niet alle bewakers sadisten waren.

Je bent volgens mij onschuldig tot je schuld is bewezen!
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Rednas schreef:
sobel schreef:O?, dus je komt een hoge nazi tegen, ook maar leven en laten leven?
Het was op betrekking tot die vrouw, maar ik vind ook niet dat je een bejaarde hoge nazi moet achtervolgen enz. Op die leeftijd kan je ze toch niet meer ompraten of boete laten doen.
Die vrouw deed het zelf nog, proberen het goed te maken (wat ik opzich beter vind dan dat ze 10 jaar in de gevangenis beland).
Op moord mag geen verjaring staan.
De Verenigde Staten hebben een 83-jarige vrouw uitgezet die tijdens de Tweede Wereldoorlog met een getrainde vechthond het nazi-kamp Ravensbrück bewaakte.
@Koos24: denk jij nu echt dat zij onschuldig is?
Inderdaad, er waren bewakers die minder sadistisch waren, ja. :roll:
Het feit blijft dat zij - en zovelen - zich schuldig maakte, passief of actief, aan volkerenmoord!
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Plaats reactie