Vloeken, noodzakelijk?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Ja maar kijk, Als er in het engels gevloekt word dan stoor ik me er minder aan, ik weet niet hoe het komt maar het gebeurt en daarom gebeurt het ook dat ik het niet eens door heb.... in het engels dan he.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

http://www.ad.nl/groenehart/article641726.ece
WOERDEN Het zal je maar gebeuren. Je leent een spannende thriller in de Woerdense bibliotheek... zijn alle schuttingwoorden en vloeken met een balpen doorgekrast. Dat leest niet meer echt lekker. Bij de Woerdense bieb worden ze langzaamaan radeloos van de ’vloekdoorstreper’.

,,Steeds meer boeken zijn het slachtoffer. Niet alleen thrillers, ook avonturen- en oorlogsboeken zijn de klos,’’ legt een woordvoerster van de bieb uit. Het is tot nu toe nog niet gelukt de dader te pakken. ,,We weten wel dat het een volwassene is die het doet. Maar we kunnen alleen zien wie de laatste lener van het boek is. Verder terugkijken kan niet.’’ Ook worden niet alle boeken doorgebladerd als ze worden ingenomen. ,,Dat is ondoenlijk. Ook maak je op die manier mensen verdacht die er niks mee te maken hebben.’’

Alle boeken waar woorden in zijn doorgekrast, gaan de container in. ,,Dat is verschrikkelijk, maar wij moeten die boeken afschrijven, want een boek waarin gekrast is, leest niet meer lekker.’’
Hey Bigshot, waar woon jij eigenlijk? :lol:
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Hmm, Zo hoeft het natuurlijk ook niet. Het doet mij een beetje denken aan die dominee die een bommelding gaf bij het concert van Madonna.
Want dan denk ik oke je hebt geprobeerd wat je kon doen maar als er dan geweigert word dan moet je ook niet verder gaan. En zo zie ik het ook met die boeken ik bedoel als je er aan ergert hoef je niet alles door te krassen.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

rik3445 schreef:Hmm, Zo hoeft het natuurlijk ook niet. Het doet mij een beetje denken aan die dominee die een bommelding gaf bij het concert van Madonna.
Want dan denk ik oke je hebt geprobeerd wat je kon doen maar als er dan geweigert word dan moet je ook niet verder gaan. En zo zie ik het ook met die boeken ik bedoel als je er aan ergert hoef je niet alles door te krassen.
Mee eens. Als ik mij erger aan een boek, dan sla ik het boek dicht (of ik lees snel door. :D)
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

ikzelf scheld en vloek, maar vind wel dat je rekening met een ander moet houden. als Christenen geen GVD willen zeggen, oke, maar dan kunnen ze het niet een ander verbieden. dat is ons recht. wat veel mensen niet in de gaten hebben is dat vloeken en schelden niet gaat om WAT je zegt, maar wat je er bij DENKT. want iemand die "kanker" roept (wat ik zelf nooit doe) terwijl hij weet dat iemand in de buurt een familielid daaraan hefet verloren, is asociaal. hetzelfde als volmondig gvd roepen bij een streng Christelijke.
veel mensen doen het echter uit gewoonte, en denken er niet bij na wat ze zeggen. als ze hele gefrustered zijn bedoelen ze niet god verdoem me, of bedoel je de ziekte kanker, je wilt je ongenoegen laten blijken aan anderen. dat heeft allemaal met communicatie te maken. en als iemand zegt "wat minder prettig" is dat vaak, ehm, lachwekkend, en begrijpen mensen niet dat het serieus is.
ook op het forum, woorden kunnen anders wordne uitgelegd, je weet vaak niet wanneer iets sarcastisch wordt bedoeld of niet. als iemand nou echt boos is op de ander en hem dat duidelijk wil maken, is dat het handigst door een enkel scheldwoord/vloek. daarbij moet natuurlijk wel rekening gehouden worden met (de) ander(en). dus geen gvd of kanker, gewoon shit etc.
ik vind zelf dat Christenen vaak een beetje doorslaan wat betreft dit soort dingen. als wij gvd zeggen (waar wij verder niets mee bedoelen) dan is het toch ons probleem als we echt verdoemd worden? tirades zijn niet nodig, maar een enkel scheldwoord moet toch kunnen.
ik geloof niet in God en wil er ook zo min mogelijk mee te maken hebben. ik geloof dat als je dood bent je gewoon niet meer denkt en je lichaam in een houten kist in de grond ligt en langzaam verteerd wordt. afgelopen, uit. als anderen iets anders geloven mag dat, dat is hun goed recht. maar dan moeten ze niet moeilijk doen over een niet zo bedoelde vloek van een niet-gelovige. dat heeft namelijk ook met respect te maken.
even over oorlogsfilms/gewone films/boeken: er wordt altijd wel gescholden in het leven. het zou erg onrealistisch zijn om dat weg te laten. en als je je daar aan stoort moet je je maar in een geluidsdicht donker hok opsluiten met alleen een kattenluikje om eten door te krijgen van een robot zonder spreekprogramma.
verder worden sommige mensen (zoals Rik) opgevoed met de regel dat je niet mag schelden/vloeken. nou mijn ouders vinden het ook niet leuk als ik het doe, maar ze doen het zelf net zo goed als er weer eens iets compleet mis is gegaan ;)
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

gamer0004 schreef:ikzelf scheld en vloek, maar vind wel dat je rekening met een ander moet houden. als Christenen geen GVD willen zeggen, oke, maar dan kunnen ze het niet een ander verbieden. dat is ons recht. wat veel mensen niet in de gaten hebben is dat vloeken en schelden niet gaat om WAT je zegt, maar wat je er bij DENKT. want iemand die "kanker" roept (wat ik zelf nooit doe) terwijl hij weet dat iemand in de buurt een familielid daaraan hefet verloren, is asociaal. hetzelfde als volmondig gvd roepen bij een streng Christelijke.
veel mensen doen het echter uit gewoonte, en denken er niet bij na wat ze zeggen. als ze hele gefrustered zijn bedoelen ze niet god verdoem me, of bedoel je de ziekte kanker, je wilt je ongenoegen laten blijken aan anderen. dat heeft allemaal met communicatie te maken. en als iemand zegt "wat minder prettig" is dat vaak, ehm, lachwekkend, en begrijpen mensen niet dat het serieus is.
ook op het forum, woorden kunnen anders wordne uitgelegd, je weet vaak niet wanneer iets sarcastisch wordt bedoeld of niet. als iemand nou echt boos is op de ander en hem dat duidelijk wil maken, is dat het handigst door een enkel scheldwoord/vloek. daarbij moet natuurlijk wel rekening gehouden worden met (de) ander(en). dus geen gvd of kanker, gewoon shit etc.
ik vind zelf dat Christenen vaak een beetje doorslaan wat betreft dit soort dingen. als wij gvd zeggen (waar wij verder niets mee bedoelen) dan is het toch ons probleem als we echt verdoemd worden? tirades zijn niet nodig, maar een enkel scheldwoord moet toch kunnen.
ik geloof niet in God en wil er ook zo min mogelijk mee te maken hebben. ik geloof dat als je dood bent je gewoon niet meer denkt en je lichaam in een houten kist in de grond ligt en langzaam verteerd wordt. afgelopen, uit. als anderen iets anders geloven mag dat, dat is hun goed recht. maar dan moeten ze niet moeilijk doen over een niet zo bedoelde vloek van een niet-gelovige. dat heeft namelijk ook met respect te maken.
even over oorlogsfilms/gewone films/boeken: er wordt altijd wel gescholden in het leven. het zou erg onrealistisch zijn om dat weg te laten. en als je je daar aan stoort moet je je maar in een geluidsdicht donker hok opsluiten met alleen een kattenluikje om eten door te krijgen van een robot zonder spreekprogramma.
verder worden sommige mensen (zoals Rik) opgevoed met de regel dat je niet mag schelden/vloeken. nou mijn ouders vinden het ook niet leuk als ik het doe, maar ze doen het zelf net zo goed als er weer eens iets compleet mis is gegaan ;)
Mooi stukje! Nogmaals je kunt ook iets anders zeggen dan GVD of iets dergelijks van een ander geloof, ik bedoel zeg dan gewoon shit of tjonge jongen klinkt misschien raar maar als je het een paar keer doet dan wen je eraan.

En dat Christen doorslaan ben ik het niet mee eens, ze komen gewoon uit voor hun mening en ze vragen respect voor hun geloof waar ik het ook mee eens ben.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Of Schnitzel ..... werkt ook. 8)
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
german collector
Lid
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 aug 2005, 14:46
Locatie: gelderland

Bericht door german collector »

Haha ja i.d.d of rodondenderon
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Jeeper704 schreef:Of Schnitzel ..... werkt ook. 8)
Bijv. Het is teminste geen vloeken, en verder ook geen raar woord.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Lucid
Lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 27 apr 2003, 22:35
Locatie: Utrecht

Bericht door Lucid »

german collector schreef:Haha ja i.d.d of rodondenderon
Moet dat niet "rodondendron" zijn?
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

rik3445 schreef:
Jeeper704 schreef:Of Schnitzel ..... werkt ook. 8)
Bijv. Het is teminste geen vloeken, en verder ook geen raar woord.
haha het is wel een raar woord anders zou je het ook niet als vervanging van een 'scheldwoord' gebruiken
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Mike.H schreef:
rik3445 schreef:
Jeeper704 schreef:Of Schnitzel ..... werkt ook. 8)
Bijv. Het is teminste geen vloeken, en verder ook geen raar woord.
haha het is wel een raar woord anders zou je het ook niet als vervanging van een 'scheldwoord' gebruiken
Dat is joun mening :wink:
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik ben het helemaal eens met Gamer. Toen mijn fiets op school was gestolen, vloekte ik ook een aantal goden bij elkaar. Het is gewoon een manier om je frustratie, ergernis enz... te uiten. Ook is het een gewoonte geworden. M'n vader vloekt, m'n moeder, zusje, opa, oma enz...

Als sommige mensen zich eraan ergeren...Tja daar kan ik dan niets aan doen. Ik ga niet stoppen met vloeken omdat iemand anders dat wil. Bijvoorbeeld: Ik vind roken erg smerig, maar ik verbied de rokers toch ook niet om te roken?

Op dit forum vind ik het niet echt nodig om te vloeken, teminste niet echt de ''erge'' vloeken, meer iets in de richting van potverdrie. :P
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

ik vind dat redelijk op hetzelfde neerkomen, of ligt dat aan mij?
Plaats reactie