Aanwinsten Michiel

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Nog een aanvulling, een kleine greep:

Laat oorlogse rugzak, netjes gestempeld 1944 en Rb Nr

Afbeelding


Afbeelding

Kaartentas, komt uit de buurt van het hurtgenwald van een rommelmarkt.
de naam van de gebruiker (en feldpostnr) en diverse stempels nog duidelijk zichtbaar:

Afbeelding

Afbeelding

nog wat kleine zaken als broodzakvulling:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is wat er aan zit te komen:

Afbeelding

een m-40 tunic, artillerie
Laatst gewijzigd door michiel01 op 15 sep 2006, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Sjezus wat een aanwinsten! Heel erg mooi hoor! Je gaat wel heel erg hard moet ik zeggen, waar haal je het geld in godsnaam vandaan? :o :D
Volgens mij heb je, je eerste uniform al zo goed als compleet of niet?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

ik moet nog 2 k-98 patroontassen en een tweede broek en dan zijn m'n beide mannen compleet, ik heb helaas geen pop om het te laten zien maar trek het wel bij 1 van mn collega's aan ....

Het gaat inderdaad hard, maar werk ook hard voor mn centjes :wink:
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Leuke aanwinsten.

Bij die jas, is helaas de adelaar wel hernaait (heb toen via MP ook foto's opgevraagd).
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

dat van de jas klopt, echter is hij mooi en van mij!

Heb even rustig aan gedaan maar het draait weer volop, ziehier:

feldpost van een artillerist, 16 stuks, een wehrpas met notiz.
Een (artillerie)rugzak voor aan de y-riem.
Afbeelding

Verder een soldbuch met documentatie van Max Grein, in heel goede staat verkerende documenten, oa een beoordeling, een bewijs van ontslag uit een POW kamp, bewijs van een leverziekte uit een joegoslavisch ziekenhuis en feldpost.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder nog artillerie foto's, foto's van graven in oa dordrecht wat bidprentjes en kleinigheden zoals scheermesjes voor in m'n brotbeutel en wat WO-1 spulletjes voor m'n andere verzamel gebied...
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

weer eens een update, ik neem een kleine greep uit m'n laatste aanwinsten:

foto's uit dordrecht, omstreeks juni/juli 40 gemaakt in dordrecht, in allen op de foto afgebeelde graven rusten duitsers omgekomen bij de inval in Nederland. (mochten er geintreseerden zijn voor aankoop PB me)
Afbeelding

In het kader van een kleine artillerie collage heb ik wat foto's, feldpost en andere documenten van artilleristen verzameld, hiervan ga ik een grote a2 formaat collage van maken, fotocopy trekken en inlijsten!
alvast een kleine impressie van zaken die ik daarin ga verwerken:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

de sterbebilder zijn niet allemaal van artilleristen, ik had nog niet eerder foto's hiervan geplaatst dus vandaar even bij dit topic. Ze zijn gecatagoriseerd per land, heb van de meeste landen in ieder geval 1 exemplaar (ook van alle legeronderdelen muv. de ss) en ben nu alle onderscheidingen (heer) aan het bijwerken.

tevens nog een broek gekocht, weet nog niet helemaal hoe ik deze ga verwerken, maar dat komt wel!

Afbeelding Afbeelding

Verder nog wat broodzakvulling:
Afbeelding

En een anvulling aan mijn duitse keizerrijk collectie:
Afbeelding

militairpas en soldbuch, er zit ook nog een entlassungschein uit 1880 aan te komen en enkele 1870-1971 documenten.

last but not least, een kleine 8 tal titels voor op de boekenplank. "Krieg" van Richard Heijster wil ik jullie niet onthouden! Super! En "slagvelden van Wereldoorlog 1" van Peter Barton (cadeautje van m'n vriendin!) is ook een aanrader!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Leuk papierwerk heb je daar! :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Mooi!
Gebruikersavatar
Auke J.
Lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 21 feb 2006, 19:51
Locatie: Alkmaar

Bericht door Auke J. »

Nette collectie! Als je zo door gaat heb je over een half jaartje alle 3 te poppen af! :shock:

Btw. Is het zeldzaam dat een zeltbahn nog alle knopen bezit? Komt dat niet meermaals voor?
Blessent mon coeur d’une langueur monotone.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ziet er leuk uit inderdaad! maar ik zou je documenten NIET in plasticmapjes bewaren!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

@ auke, komt inderdaad (veel) vaker voor, echter komt het nog veel vaker voor dat ze in minder goede staat zijn.

@ Sobel, de hoesjes (om de sterbebilder en foto's) zijn van een bekend merk fotohoezen (kom helaas niet op de naam en de doos heb ik al lang geleden weggegooit) maar zijn speciale zuurvrije hoezen voor het bewaren van oa foto's en documenten. Ze zijn ook duurder dan de inhoud....

Echter zijn de insteekhoesjes alleen gebruikt door de verkoper voor verzending, de documenten zitten nu in een speciaal soort kartonnen hoes, speciaal voor document bewaring.

Beide type hoezen zijn verkrijgbaar bij de betere kantoorhandel of fotohandel echter kost het wel wat natuurlijk.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

gelukkig maar :) ik gebruik ook enkel zuurvrije hoesjes.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

He michiel heb je me foto's al ontvangen? :P
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

zekers! ze lagen vrijdagmiddag op de enorme stapel post (lees: enorme stapel nieuwe aanwinsten!)

Bedankt jeroen en alle andere die mij weer maximaal aan aanvullingen hebben geholpen!!

ik zal als ik thuis ben weer foto's plaatsen!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

om maar eens weer wat te posten:
Afbeelding Afbeelding

Een kleine greep uit mijn collectie documenten, eerst de drie type wehrpassen zoals gebruikt in periode wo2. Tevens een overzicht van (en deel van) de diverse soorten passen in mijn collectie.

Afbeelding Afbeelding

Twee buitenbeentjes, toch leuk, een kleine serie postzegels en wat geld.

Afbeelding Afbeelding

Een kriegsverdienste kruis en het kriegsverdienste kruis met z'n twee broertjes.
Een kleine impressie uit mijn foto collectie (deels foto's die weer terug in mijn collectie zijn)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tot slot dit tamelijk aparte sterbebild, een pionier met Pioniersturmabzeichen, tamelijk bijzonder daar deze abzeichen helemaal niet bestaat!!
Afbeelding

Michiel
Gesloten