Je nieuwste aankoop - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Anzac16 schreef:ja als ik deze binnen heb dan heb is ze eindelijk

dan wil ik nog een belg hebben
Vraag Detroux die heeft erin gehandeld !
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Brianlinden@leiden schreef:
LHek schreef:Je kan aan die decal niet zien van welke company het komt. Aan de decal te zien is het volgens mij een 502 of 506 PIR helm. Of waren die decals nou verschillend per bataljon :?
Dat kan wel degelijk, schoppen was voor het 101/506th airborne de streep beneden wijst naar Easy C. (o.a. BoB)

Als je dat bedoeld!
Klopt, je kan aan de decals wel zien van welke compagnie de helm komt:
- the Diamond is van de 501st
- the Heart is van de 502
- the Spade is van de 506th
Deze zijn allemaal van de Parachute Infantry Regiments.
Je hebt ook nog The Club, deze is van de 327th Glider Infantry Regiment.

De decals werkten ook met de streepjes, ook wel Tic genoemt.
Het Tic-teken bewoog zich rond het symbool voor elke verschillende Batallion van het regiment. Tic voor HK staat op 0 uur, 1st BN was op 3 uur, 2nd BN was op 6 uur en de 3rd BN was op 9 uur.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Brianlinden@leiden schreef:Vraag Detroux die heeft erin gehandeld !
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ironmarc schreef:
Brianlinden@leiden schreef:
LHek schreef:Je kan aan die decal niet zien van welke company het komt. Aan de decal te zien is het volgens mij een 502 of 506 PIR helm. Of waren die decals nou verschillend per bataljon :?
Dat kan wel degelijk, schoppen was voor het 101/506th airborne de streep beneden wijst naar Easy C. (o.a. BoB)

Als je dat bedoeld!
Klopt, je kan aan de decals wel zien van welke compagnie de helm komt:
- the Diamond is van de 501st
- the Heart is van de 502
- the Spade is van de 506th
Deze zijn allemaal van de Parachute Infantry Regiments.
Je hebt ook nog The Club, deze is van de 327th Glider Infantry Regiment.

De decals werkten ook met de streepjes, ook wel Tic genoemt.
Het Tic-teken bewoog zich rond het symbool voor elke verschillende Batallion van het regiment. Tic voor HK staat op 0 uur, 1st BN was op 3 uur, 2nd BN was op 6 uur en de 3rd BN was op 9 uur.
Ironmarc, wil jij ben denk ik verward met regimenten en compagnies. Want 501st, 502nd , 506th PIR is duidelijk GEEN compagnie maar een regiment. Conclusie: Compagnie staat niet afgebeeld op een standaard US airborne helm
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

Brianlinden@leiden schreef:
Anzac16 schreef:ja als ik deze binnen heb dan heb is ze eindelijk

dan wil ik nog een belg hebben
Vraag Detroux die heeft erin gehandeld !
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
ik gloof dat dat genoeg zegt over jouw post
*zucht*
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Guido schreef:Klopt, je kan aan de decals wel zien van welke compagnie de helm komt:
- the Diamond is van de 501st
- the Heart is van de 502
- the Spade is van de 506th
Deze zijn allemaal van de Parachute Infantry Regiments.
Je hebt ook nog The Club, deze is van de 327th Glider Infantry Regiment.

De decals werkten ook met de streepjes, ook wel Tic genoemt.
Het Tic-teken bewoog zich rond het symbool voor elke verschillende Batallion van het regiment. Tic voor HK staat op 0 uur, 1st BN was op 3 uur, 2nd BN was op 6 uur en de 3rd BN was op 9 uur.
Ironmarc, wil jij ben denk ik verward met regimenten en compagnies. Want 501st, 502nd , 506th PIR is duidelijk GEEN compagnie maar een regiment. Conclusie: Compagnie staat niet afgebeeld op een standaard US airborne helm[/quote]

Klopt Guido, ik was in de war want PIR staat natuurlijk voor Parachute Infantry Regiment.
Toch kan je aan de decals wel zien dat het van de 101st AB Compagnie afkomstig is. Als je een van de decals ziet van het regiment weet je dus dat dat regiment van de 101st AB Compagnie afkomstig is!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Helaas Ironmarc dit is ook geen garantie. Alhoewel 506 toevallig altijd bij het 101st heeft gezeten geld dit niet voor alle regimenten.
Een regiment kan ter versterking of voor een bepaalde actie zonder enig probleem worden overgeplaatst naar een ander onderdeel.
Overigens is 101st geen Compagnie maar een Divisie.
Binnen de divisie zaten de Regimenten. Een regiment was vervolgens weer onderverdeeld in Compagnies
Zo had je dus voor Band of Brothers:
101st Airborne Division - 506th Para Regiment - E (asy) Compagnie
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

inderdaad Sneevliet.
bedankt voor de bijdrage :)
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

En elk regiment is weer verdeeld in 3 bataljons maar hoeveel companies heeft een bataljon dan?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

oke jongens dan zat ik er naast, weer wat geleerd in ieder geval.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

LHek schreef:En elk regiment is weer verdeeld in 3 bataljons maar hoeveel companies heeft een bataljon dan?
Heb hier iets gevonden:
The basic building block of all Army organizations is the individual soldier. A small group of soldiers organized to maneuver and fire is called a squad. As elements of the Army's organizational structure become larger units, they contain more and more subordinate elements from combat arms, combat support and combat service support units.

A company is typically the smallest Army element to be given a designation and affiliation with higher headquarters at battalion and brigade level. This alphanumeric and branch designation causes an "element" to become a "unit."

Squad - 9 to 10 soldiers. Typically commanded by a sergeant or staff sergeant, a squad or section is the smallest element in the Army structure, and its size is dependent on its function.

Platoon - 16 to 44 soldiers. A platoon is led by a lieutenant with an NCO as second in command, and consists of two to four squads or sections.

Company - 62 to 190 soldiers. Three to five platoons form a company, which is commanded by a captain with a first sergeant as the commander's principle NCO assistant. An artillery unit of equivalent size is called a battery, and a comparable armored or air cavalry unit is called a troop.

Battalion - 300 to 1,000 soldiers. Four to six companies make up a battalion, which is normally commanded by a lieutenant colonel with a command sergeant major as principle NCO assistant. A battalion is capable of independent operations of limited duration and scope. An armored or air cavalry unit of equivalent size is called a squadron.

Brigade - 3,000 to 5,000 solders. A brigade headquarters commands the tactical operation of two to five organic or attached combat battalions. Normally commanded by a colonel with a command sergeant major as senior NCO, brigades are employed on independent or semi-independent operations. Armored cavalry, ranger and special forces units this size are categorized as regiments or groups.

Division - 10,000 to 15,000 soldiers. Usually consisting of three brigade-sized elements and commanded by a major general, divisions are numbered and assigned missions based on their structures. The division performs major tactical operations for the corps and can conduct sustained battles and engagements.

Corps - 20,000 to 45,000 soldiers. Two to five divisions constitute a corps, which is typically commanded by a lieutenant general. As the deployable level of command required to synchronize and sustain combat operations, the corps provides the framework for multi-national operations.

Army - 50,000 + soliders. Typically commanded by a lieutenant general or higher, an army combines two or more corps. A theater army is the ranking Army component in a unified command, and it has operational and support responsibilities that are assigned by the theater commander in chief. The commander in chief and theater army commander may order formation of a field army to direct operations of assigned corps and divisions. An army group plans and directs campaigns in a theater, and is composed of two or more field armies under a designated commander. Army groups have not been employed by the Army since World War II.

Above Information Derived from DA Pamphlet 10-1

There is no set size (number of troops) assigned to any specific element. The size of an element of command depends primarily upon the type of unit and mission. For example, an aviation company would have a different number of troops assigned than an infantry company because it has a different mission, different equipment, and therefore different requirements.

Note: The usual structure is battalion -> brigade -> division, with battalions organized into regiments as the exception. An example of this exception would be cavalry regiments. Cavalry is unique in that battalions are called "squadrons" and companies are called "troops."

However, most battalions that are actually part of brigades still have a regimental affiliation, such as 1/34 IN Rgt. 1st Battalion of the 34th. This affiliation is pretty much just historical and symbolic these days. It has no real significance as far as the chain of command goes. For example, the infantry battalions of the 3d Brigade of the 2d Infantry Division are 1st Bn 23rd Infantry, 2d Bn 3d Infantry, and 5th Bn 20th Infantry. Each battalion is affiliated with a different regiment but part of the same brigade.

This goes back to the old days when the structure was battalion -> regiment -> brigade -> division. Up through the first part of the 20th century a division was made up of 2 brigades, each of which had 2 regiments. This was called a "square" division. During WW2, the U.S. Army transitioned to "triangular" divisions of 3 brigades each (most other armies had gone triangular during WW1). They did this by cutting out the regiment level, but since the regiment traditionally was thought of as a soldier's "home," battalions kept their regimental designation even though the regiments as functional units were no more.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Maar uit hoeveel man bestaat een regiment dan weer?
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Een regiment bestaat uit 3 bataljons dus 900 tot 3000 man
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

http://members.lycos.nl/moelanspeter/medailles%20GL.jpg

'40-'45 herdenkingsmedaille, '40-'45 verzetsmedaille, in miniatuur: '40-'45 verzetsmedaille, onbekend, '40-'45 herdenkingsmedaille

ik vermoed dat die onbekende medaille iets met vrijwilligers te maken heeft, gezien er 'Voluntaris' op de achterkant staat. Geen idee waar het groot formaat van deze medaille gebleven is.

Alles komt van dezelfde persoon, een lid van het Geheim Leger, dat niet lang geleden is overleden.

Ik heb het gekregen van dezelfde persoon van wie ik al die andere Geheim Leger spullen van heb gekregen.


Ik neem aan dat jullie mijn gemoedstoestand wel kunnen inschatten nu? :)
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

De onbekende medaille uit de reeks is inderdaad de Belgische 40-45 Vrijwilligersmedaille
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gesloten