SiNiStEr's nieuwe aanwinsten..(Kleine update. 25-09-'06)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Mooie aanwinsten weer zeg :)!

Edgar schreef:PS: Was leuke dag zo, ...
Inderdaad, was zeker leuk gister :)
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

@Jeroen: Thanks! :)

@Edgar: Je geeft me echt teveel eer maar doe in ieder geval m'n best. En was zeker een geslaagd dagje, vond het erg gezellig en het meet-instrument heeft op het moment een leuke plek gekregen tussen ander Duits (Luftwaffe) spul. :D

@michiel01: Bedankt, ben er zelf ook blij mee dat ik op mijn 2de LW koppel nu ook een orgineel slot heb. Voor m'n gevoel gewoon veel beter dan een nepslot hoe mooi dat nepslot ook gemaakt kan zijn. :)

@Maj. Cain: Hey Major, thanks for the compliment! Het is inderdaad aardig wat, wat ik zo in een keer hier op het forum zet en het zal hierna dus ook wel even stil wat aanwinsten betreft. Als ik me ten minste kan inhouden... :P ;)
En bedankt voor je mening wat betreft het vliegtuig. Ik moet zeggen dat ik hem ook vrij veel op de He111 vond lijken. Met name de neus al zit bij dit type de piloot (evt. met co-piloot) meer naar boven dan bij de He111 waar bijna de complete crew in de glazen neus zat.
Misschien is het wel een of ander proto-type of inderdaad gewoon een vroege versie van de He111 hoewel ik hem er wel moderner uit vind zien. Blijf nog even zoeken totdat het goede antwoord met zekerheid gevonden is. ;)

@Julian: Thanks! En was zoals ik tegen Edgar ook al zei zeker gezellig gisteren. Gaan we nog wel weer een keer overdoen. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Nou het misterie over onderstaande foto is opgelost dankzij een reactie van Veltro op een ander forum. Het is inderdaad een vroeg type van de He111 zoals Maj. Cain al wel suggereerde. Het is namelijk de He111B. Deze zou nogal gebruikt zijn door het legion Condor in de Spaanse oorlog en later gedurende de 2de wereld oorlog ook nog tm. het einde in beperkte mate. Al met al een heel interessante foto dus...
De He111H is het type zoals wij de He111 het best kennen en het type dat o.a. Rotterdam heeft plat gebombardeerd.
Heel erg bedankt nog Veltro voor je verlossende reactie! :D _/-\o_

AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Graag gedaan!

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

En nog 2 kleine maar toch leuke aanwinsten voor mijn collectie namelijk 2 LW flak foto's. Vind ze zelf erg mooi en passen goed bij mijn verzamelgebied:

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door SiNiStEr op 26 sep 2006, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

m2 :lol:
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Leuke foto;s :P
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Nice 111, ik vind die biggest plane in die hangar erachter nog mooier :O

Sbas
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Mooie aanwinste vind je niet heel vaak.
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

woow, sinister wat een mooie collectie zeg :!:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Kan je eens een overzichtsfoto nemen? Daar ben ik erg benieuwd naar.. Kunnen we ook zien hoe je je collectie een beetje hebt ingedeeld!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Ja lijkt mij ook wel mooi
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Bedankt allemaal! Dit soort complimenten hoor ik natuurlijk heel graag! :D ;)

@Dodo en messemaker: Goed nieuws voor jullie en andere geinteresseerden want ik heb afgelopen week van (bijna) mijn complete collectie nieuwe foto's gemaakt. Wacht nog een aantal dingen af totdat die binnen zijn zodat die ook nog even mooi op de foto kunnen en dan komt er een nieuw topic met mijn complete collectie erin. Deze kan dan dicht en dan zal ik vanaf dat moment ook in dat topic verder gaan met het tonen van mijn nieuwe aanwinsten. Ik hoop dit topic binnen 1 tot 2 weken online te hebben. :yes: :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Dat is mooi!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

sturmman schreef:Nice 111, ik vind die biggest plane in die hangar erachter nog mooier :O

Sbas
Damn, der staat inderdaad een flink vliegtuig in het 'schuurtje'!! Mooie collectie sinister :)

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gesloten