Peter's US impressie en nieuwe aankopen. Update pag.35!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Ziet er goed uit peter, mijn complimenten.

Wat word nummer 3 ;)?
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Nice looking Yanks u have there matey :)
Hey bekend boekje die quartermaster :wink:
Complimenten voor je verzamel drift!

Cheerio,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Eric schreef:Prachtig peter :o
Mist de pop nou een vinger?
Wounded in Action :wink:
Yep, finger shot off ;) Er ontbreekt inderdaad een vinger, maar daar kan ik prima mee leven!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Maj.Cain schreef:Nice looking Yanks u have there matey :)
Hey bekend boekje die quartermaster :wink:
Complimenten voor je verzamel drift!

Cheerio,
Cain
Thank you, Major! The QM catalogue looks familiar, indeed! Ik ben druk in de weer met m,n collectiedrift en binnekort op La Gleize ga ik even kijken voor uitrustingstukken om zo de puntjes op de i te zetten voor pop nummer 3, de pop zelf komt ook nog, maar eerst de puntjes op de i!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Pop nummer 3 wordt een Ranger, en hij krijgt de M41 jas aan die ik vanochtend op m,n deurmat vond :P :


Afbeelding

De jas, alle knopen zitten er nog op. Het is geen mintexemplaar en er zitten wat vlekken op maar het is bij de mouwen nog heel wat je op zich nog redelijk zelden ziet bij dit type jas, daar het op deze plek snel slijt.

Afbeelding

...de achterzijde...

Afbeelding

..de kraag, daar is het wel doorgesleten, maar niets ernstigs..

Afbeelding

...en tenslotte de voering van de jas, nog in nette staat. De maatlabel en het QM label zijn verwassen maar de laundrycode is nog wel leesbaar. Het is in een mooie maat, en past perfect op een pop! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Jezus, dat is een mooie!!!
Weer het resultaat van Ebay?
Ik las dat je aan een ranger gaat beginnen... Koop je ook nog het Assault-jacket van Detrez :)?

Ben echt jaloers op je M41 field-jacket, hopelijk kom ik er snel achter hoe je zonder internetbankieren en zonder creditcard (met alleen een overschrijvingsformulier) toch iets uit de VS kunt halen!
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

C. Works schreef:Jezus, dat is een mooie!!!
Weer het resultaat van Ebay?
Ik las dat je aan een ranger gaat beginnen... Koop je ook nog het Assault-jacket van Detrez :)?

Ben echt jaloers op je M41 field-jacket, hopelijk kom ik er snel achter hoe je zonder internetbankieren en zonder creditcard (met alleen een overschrijvingsformulier) toch iets uit de VS kunt halen!
Paypal, in ieder geval tot een bepaald bedrag, of het geld verzekerd opsturen.

On-topic, je blijft maar doorgaan Peter. Ik ben benieuwd naar je Ranger ;)


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

C. Works schreef:Jezus, dat is een mooie!!!
Weer het resultaat van Ebay?
Ik las dat je aan een ranger gaat beginnen... Koop je ook nog het Assault-jacket van Detrez :)?

Ben echt jaloers op je M41 field-jacket, hopelijk kom ik er snel achter hoe je zonder internetbankieren en zonder creditcard (met alleen een overschrijvingsformulier) toch iets uit de VS kunt halen!
Hoe graag ik zou willen: een Assaultvest zit er niet in, dat krijg ik m,n vrouw niet uitgelegd! :lol: Een goeie Assaultvest kost een klein vermogen, tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb is de prijs alweer gestegen... het zijn erg moeilijke items, en daar is de prijs ook naar! Ik ga inderdaad aan een Ranger beginnen, ik heb een zwak voor de Normandië Campaign en hoe meer ik erover lees, hoe meer het gaat kriebelen!
Over Ebay: Paypal kan ook zonder Creditcard, echter heeft de creditcard het voordeel dat je items verzekerd zijn. Paypal is een relatief veilige manier van betalen, ik zou overschrijf formulieren mijden daar het erg lang duurt een bedrag over te maken en het niet erg veilig is.
Dean- schreef:On-topic, je blijft maar doorgaan Peter. Ik ben benieuwd naar je Ranger ;)
I'm on a roll, again! :) De Ranger zal niet over één nacht ijs gaan, maar zodra het voltooid is zal ik zeker foto's plaatsen!
Daar is 'ie weer!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Er zijn in Januari en Maart 2 assault jackets verkocht in B voor elk 3000Euro.... Ze waren tan od, de groene zijn duurder.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

johan willaert schreef:Er zijn in Januari en Maart 2 assault jackets verkocht in B voor elk 3000Euro.... Ze waren tan od, de groene zijn duurder.....


Johan
Tja... 3000 euro hoest ik niet zo even op, en de pest is, heb ik het geld bij elkaar dan zijn ze waarschijnlijk duurder/onvindbaar...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Is al weer even geleden dat ik plaatjes gepost heb, maar daar is 'ie weer! :) Dit keer met het resultaat van een puzzeltochtje in La Gleize. Het begon allemaal met een stoneminte Westinghouse liner...

Afbeelding

Het was echter verre van compleet, de napestrap, kinband en sweatband ontbraken...

Afbeelding

zoals te zien op de foto zit het er wél allemaal in, vandaar ook de term puzzeltocht! De napestrap, sweatband en chinstrap heb ik er later bijgekocht, en daar heb ik wel mazzel meegehad daar het los redelijk moeilijk is deze orgineel te vinden! Alle ijzeren hardware is groen van kleur, zoals de A-Washers in de liner! Over mazzel gesproken! :P

Afbeelding

Ik vond dat er ook een shell overheen moest, en die kwam ik voor weinig centen tegen bij alweer een andere stand. De shell is een swivelbale, front seam en is 100% orgineel, de kurklaag en de chinstraps zitten er nog netjes op. Het werd oorspronkelijk verkocht met een ABL liner, maar die mocht de verkoper houden :) .

Afbeelding

De zijkant, met de chinstraps...

Afbeelding

...en de achterkant, te zien is de brass hardware en een nummerstencil waarvan ik geen idee heb waarvoor het dient. Korea doorgebruikt wellicht? Gelukkig zitten er geen latere aanpassingen aan de shell! Wel is er een kenteken overgeschilderd aan de voorkant, maar al met al was de helm een koopje! Ze zijn nog te vinden voor weinig!

Overigens ga ik ook nog foto's plaatsen van de stand van zaken wat de Ranger betreft... ;) Ik heb het even minder druk, op dit moment.. ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Betalingswijze

Bericht door asjemenou »

Mooie verzameling zo Peter. Grappig dat je zo'n jas op de deurmat vind. Is mij nog nooit overkomen.
Even een kleine afdwaling van dit topic; In één van je vorige reactie's heb je het over betalen via Paypal en dat het volgens jou een veilige manier van betalen is. Hoe veilig is dat volgens jou dan? Ik ken nl. iemand waarvan z'n Paypal rekening al 2 keer geplunderd is door hackers.
Zelf ben ik ook een keer het slachtoffer geworden van een "spookoverschrijving" via het Internetbankieren. Gelukkig ging het om een klein bedrag maar toch.
Hoewel ik via m'n werk elke dag met computers e.d. te maken heb en mij er in moet blijven verdiepen, heb ik het Internetbankieren zolang als dat nog mogelijk is afgeschaft.
Ik koop ook geregeld spullen in het buitenland en ook in de VS. Doe dit altijd met een oude vertrouwde overschrijvingskaart. Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dankje, Asjemenou! ;) Ik heb met Paypal nooit problemen ondervonden, maar het is dan ook zo dat ik geen echte rekening heb bij Paypal, maar deze als bemiddelaar optreedt bij creditcard transacties. Het gebruik van de creditcard kost geld, maar het verzonden geld is verzekerd en en wordt het pas aan het eind van de maand van de eigen rekening afgeschreven. Geen enkele betaalmethode is 100% waterdicht, maar ik houd via internet al mijn transacties in de gaten, en bij een spookafschrijving is de rekening dan ook snel geblokkeerd. Ik heb er echter wel vertrouwen in, daar de creditcard gegevens goed versleuteld zijn.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Even een kleine update na een lange tijd: Ik zit natuurlijk niet stil! :) allereerst heb ik onlangs een fijne melton laten aanrukken voor een schijntje!

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Zoals julliekunnen zien is het een nette, met kunstof knopen en mooi gelabeld! :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En dit is de update wat m,n ranger betreft. Ik ben alleen vergeten mijn M41 te fotograferen! Wat ik nog mis is het volgende:
-1st aid pouch
-Assault gas mask
-Lifebelt
-en een mooie gemarkeerde M1 helm, het liefst een fixbail met low-pressure liner! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

:shock: Mooie aanwinsten! Vooral die service shoes :o
Plaats reactie