Nep-veteranen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Nep-veteranen

Bericht door ironmarc »

Zat ik gister Hart van Nederland te kijken op SBS6, komt er een stukje voorbij over nep-veteranen. Iemand het gezien??
Dat deze mensen medailles en onderscheidingen op markten en beurzen kopen om dan heel interessant mee te lopen met een defilee (schrijf je dat zo goed???)!!!!!
Echt een schande dat er mensen zijn die zoiets doen!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Idd een schande, ik heb nog nooit een medaille uit mijn verzameling opgespeld uit respect voor de oorspronkelijke eigenaar, en omdat ik geen daden heb uitgevoerd om die te mogen dragen..
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nee lijkt mij ook maar deze mensen hebben daar echt geen respect voor en hebben er dus ook gewoon lak aan :(
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Had het ook gezien,maar dit is al jaren met die nep-veteranen.Ook die wilibrord freqeu(of hoe je het ook schrijft)is eens achter zo'n nep-veteraan achter gegaan en heeft die wilibrord een vuistslag gegeven.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Rambo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:21
Locatie: Havelte

Bericht door Rambo »

terugslaan die vent!!!, ik vind t echt niet normaal, sta je straks in Normandie uit respect... blijkt de helft nep-veteranen te zijn....
de bejaarden van tegenwoordig.....
Stel een vraag over de WOII en k antwoord hem hehe:P
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Bah ... ronduit belachelijk :x
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

lolz
mja beetje triest ja
Starting up again
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Idd. zeer triest ik had zoiets als dit al gestart op stiwot. Het is gewoon zielig en zo maken ze wel de echte veteranen te schande!
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Rambo schreef:terugslaan die vent!!!, ik vind t echt niet normaal, sta je straks in Normandie uit respect... blijkt de helft nep-veteranen te zijn....
de bejaarden van tegenwoordig.....
Ja en die bejaarden maar zeuren op ''de jeugd van tegenwoordig''!!
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Jullie moeten ook niet van die shitprogrammas kijken. Kijk naar Netwerk en het journaal, komop zeg:S Hart van Nederland.......:S
Verder klopt het van die nepveteraan met Willibrord Frequin. Die man beweerde in Korea geweest te zijn.
Waarschijnlijk zijn die nepveteranen mensen die toendertijd afgekeurd waren of om de een of andere reden niet meemochten. Misschien moeten we ze dan maar eens extra in het zonnetje zette:D:P
NEe, ik vind het ook een schande voor de mensen die echt hun leven op het spel hebben moeten zetten. Voor veel van die veteranen telt een medaille niet eens en geven ze er niets om. Ik zeg niet dat ze ze liever niet hebben, maar kameraden zien sneuvelen terwijl jij het overleefd geeft sommigen niet zo'n heldengevoel.....eerder een schuldgevoel.
En een medaille krijgen voor je afgeschoten benen, zoals in de film "born on the 4th of july" goed te zien is.....geef mij me benen dan maar en hou je medaille.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik heb het ook gezien ja (en wist hier al van voor ik het gezien had, met dank aan oa Willibrord Frequin). Ik snap ook niet dat mensen zoiets doen..
Maar ja ik heb hier al vaak genoeg gehoord dat alles wat vervalst wordt, zet veteranen daar ook maar bij..

Ik snap wel dat mensen die toendertijd niet het lef of de conditie of oets dergelijks hadden er spijt van hebben dat ze niet meegevochten hebben, zich ervoor schamen of iets goed willen maken (voor zichzelf) maar toch kan het er bij niet in...
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
pieter de vleminck
Lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 dec 2003, 20:31
Locatie: denderleeuw oost-vlaanderen belgie

Bericht door pieter de vleminck »

Mijn opa die GEEN nepveteraan is heeft maar 2 medailes, omdat hij bij de royal airforce mechanicien was aan de spitfire. Wel ik vind dat hij deze 2 meer heeft verdiend dan nepveteranen die daar danmet een borst vol medailes lopen.
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

pieter de vleminck schreef:Wel ik vind dat hij deze 2 meer heeft verdiend dan nepveteranen die daar danmet een borst vol medailes lopen.
Uiteraard Pieter ! En waarom zou hij ze niet even goed verdiend hebben als andere veteranen met medailles (veteranen die wel gevochten hebben). Iedereen droeg op zijn manier zijn steentje bij.
Rambo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:21
Locatie: Havelte

Bericht door Rambo »

jah, ik vind dat als een nepveteraan betrapt wordt, hij gewoon die medailles af moet geven.... anders zou het nog niet eerlijk zijn
Stel een vraag over de WOII en k antwoord hem hehe:P
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

hoezoo.. die medailles MAG hij gewoon hebben hoor.. dat doen wij immers ook, ik weet niet of het verboden is om ze te dragen (ik dacht van niet), maar het hoort in ieder geval gewoon niet.

Ze zouden dan ook een soort "zwart-boek" moeten maken met alle namen van de mensen die ze betrappen, zodat die nergens meer toneel kunnen gaan zitten spelen..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie