Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Niet onaardig geredeneerd, maar ik zou juridisch gezien toch een probleem hebben gehad met mijn (fictieve en tevens onjuiste) stelling.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Maar dat juridische probleem is dan het gevolg van het onjuiste van je uitspraak. Wat je dan doet is stigmatiseren. Maar bedoel je dat niet gewoon ipv generaliseren?

stig·ma·ti·se·ren (ov.ww., ook abs.)
1 ten onrechte als zeer negatief kenmerken => brandmerken
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef:
Vlaamse jongeren zijn wantrouwend en onverdraagzaam tegenover allochtonen. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteiten van Leuven en Montreal. Aan het onderzoek deden 10.000 jongeren uit België en Canada mee.

Driekwart van de ondervraagden kan zich niet voorstellen ooit een relatie te hebben met een "zwarte of moslim". Meer dan de helft van de Vlaamse jongeren vindt immigranten een bedreiging voor de eigen leefwijze en de kansen op een goede baan.

Volgens de onderzoekers zijn de ideeen van de Vlaamse jeugd vergelijkbaar met die van volwassen Vlamingen.
Bron: NOS-TT

De onderzoeker hadden natuurlijk ook gewoon een tijdje op dit forum de meningen van Vlamingen kunnen volgen om tot deze conclusie te komen.

Maar laat mij raden, nu komen er van diezelfde jongeren weer reacties zoals: ze stellen suggestieve vragen, verdraaien woorden, met zulke vragen is iedereen een racist, niet representatief, verkiezingsstunt van de regering of anti-VB'ers en andere drogargumenten.
Het eerste (ivm relaties) is voor mij niet echt een verrassing, gezien het straatbeeld. Interraciale en of -culturele relaties worden erg bemoeilijkt door de onderlinge afgeslotenheid. Vlamingen van Vlaamse origine (terminologie ligt hier moeilijk, ik gebruik het maar voor de gemakkelijkheid) blijven weg uit de zgn. 'concentratiescholen' die concentratiescholen blijven wegens de beperktere mobiliteit (in de zin van verhuizen e.d.) en/of wil van de Vlamingen van autochtone afkomst, zodat het contact vaak beperkt blijft tussen het zien van een andere huidskleur/andere klederdracht.
Zo dramatisch is het natuurlijk niet altijd, maar echt veel persoonlijk contact met moslima's heb ik nog niet gehad en ik zie mij dan ook eerder een relatie hebben met iemand anders. Ik voel mij daarom niet echt onverdraagzaam.

Ik vraag mij trouwens af of er bij de ondervraagden ook Vlamingen waren met een andere huidskleur of gelovige moslims. Als zij dat overblijvende kwart vormen is het wel heel erg gesteld...

De oplossing ligt voor de hand, maar is niet simpel: bepaalde culturele patronen moeten doorbroken worden. Met zalven als he kan, met slaan als het moet, zoals N-VA voorzitter Bart De Wever het eens uitdrukte.

(Ik bedenk net dat we al lang niet meer over een aspect van de Tweede Wereldoorlog bezig zijn, misschien tijd voor een afsplitsing o.i.d?)
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Nogmaals, ik ben blij dat ik een uitzondering ben. 8)
En nee, ik heb geen donkere kleur, ben geen Katholiek of Moslim of dergelijks.

Ik heb enkel geleerd om mensen te beoordelen op wat hun eigenschappen zijn en niet op hun huidskleur of religie.
Mijn vorig werk en vooral mijn Roemeense vriendin hebben daar voor gezorgd.

Btw, wij Vlamingen zijn zo slecht nog niet ...... eerst even in eigen huis kijken?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jeeper704 schreef:Btw, wij Vlamingen zijn zo slecht nog niet ...... eerst even in eigen huis kijken?
Zeker, maar daar ging het onderzoek niet over. Ik ben het absoluut met je eens dat ook een groot deel van de Nederlandse jeugd duidelijk racistische, intollerante, xenofobe vooroordelen heeft. En ook dat is duidelijk zichtbaar op dit forum.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:En ook dat is duidelijk zichtbaar op dit forum.
Jammer genoeg wel. :(

Het was echter geen aanval van mij, gewoon een stelling om aan te tonen dat niet elke Vlaming zo intolerant is.
Veel heeft ook te maken met de houding van een Vlaming; wij zijn geslotener en komen zo meer afstandelijker over.
Maar eens je "geaccepteerd" bent, dan zie je een enorm verschil.

Wat intolerantie betreft ..... alles hangt af van in welke situatie je zit.
Ikzelf woon in een regio waar er relatief weinig mensen van vreemde origine wonen en waar men vrij weinig criminaliteit vanuit deze groep heeft.
Ik kan me voorstellen dat in een dichtbevolkte stad het wel anders is, maar toch mag men niet gaan generaliseren en dat is juist wat groepen zoals het VB, etc doen.
Criminaliteit moet men niet politiek uitvechten, maar gerechterlijk en langs beide "zijden"; niet bv éénzijdig gaan berichten over feiten gepleegd door allochtonen (daar maakt de media zich meer en meer schuldig aan), maar ook iedere straf gelijk berechten (hier vallen soms ook serieuze verschillen te merken in de strafmaat voor hetzelfde feit).
Dat zou al vrij veel wrevel oplossen (en haalt al wat wind uit de zeilen van groepen zoals VB).
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ik kan me volledig vinden in Jeepers laatste bijdrage. Ook ik heb vrienden van allochtone oorsprong leren kennen. En sommige reken ik tot mijn beste vrienden.

Waar ik ze leerde kennen ? Simpel, op de werkvloer ! Ze presteren zoveel als ik en dragen evenveel bij tot de maatschappij.

Wat me tegen de borst stuit is dat een bepaald forumlid deze problematiek uitspeelt om met een beschuldigende vinger naar de Vlamingen te wijzen. Niet naar de Belgen, niet naar de Walen, maar naar de Vlamingen ! In al zijn alwetenheid wijst hij met de vinger naar één bepaalde bevolkingsgroep. Mag van mij hoor. Ik weet beter.

Dat door de inbreng van het forumlid getracht wordt om de link te leggen tussen Vlamingen en neo-nazi's vind ik spijtig. Nog spijtiger vind ik het feit, dat aangezien de gedegen reputatie van dit forumlid, vele toevallige lezers dit voor waarheid gaan aannemen.

Wij allen weten wat er kan gebeuren als men medeburgers met de vinger gaat wijzen. En noem dit geen positieve diskriminatie.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

LEO schreef:
Dat door de inbreng van het forumlid getracht wordt om de link te leggen tussen Vlamingen en neo-nazi's vind ik spijtig. Nog spijtiger vind ik het feit, dat aangezien de gedegen reputatie van dit forumlid, vele toevallige lezers dit voor waarheid gaan aannemen.
Ik bedoel maar.....
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Seyffardt, ik heb het niet over U.

U gaf geen draai aan het topic.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Mensen, lees toch eens wat beter, want volgens mij legt dit forumlid (Harro neem ik aan?) nergens een link tussen Vlamingen en neo-nazi's. Hij plaatst een bericht waarin staat dat uit onderzoek blijkt dat Vlaamse jongeren wantrouwend en onverdraagzaam zijn tegenover allochtonen. Hij geeft enkel aan dat hem dit ook opvalt op het forum, maar erkent zelfs dat dit in Nederland zo is. Ik ben dat volledig met hem eens, maar verdraagzame Vlamingen hoeven zich helemaal niet aangesproken te voelen. Ik zou me tenslotte ook niet aangesproken voelen als dergelijke conclusies getrokken worden in een Nederlands onderzoek.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Het is juist omdat een Vlaming verdraagzaam is dat ik me aangesproken voel door zulke beweringen. Als iemand zich dan geroepen voelt om te verwijzen naar een forum waarin dit zogezegd bevestigd wordt vindt ik dat manupilatie. Met ander woorden : " Kijk mensen, hier uiten ze zich ook zo". In mijn ogen is dat een kreet naar bevestiging om een bevolkingsgroep in een slecht daglicht te plaatsen.
Laatst gewijzigd door LEO op 02 okt 2006, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

De enige link die ik leg is een verband tussen een meerderheid van de Vlamingen op dit forum en xenofobie. Of wil Leo nu ontkennen dat het niet overduidelijk is dat een zeer grote groep Vlamingen (en Nederlanders) op dit forum vrijwel dagelijks onverdraagzame taal uitslaat over allochtonen? En natuurlijk zijn er uitzonderingen: Jeeper, Borokosov, Peter, Leo en anderen die nu niet meteen moeten gaan zeiken dat ik ze vergeet te noemen. Maar Dat zijn het uitzonderingen, en die bevestigen de regel.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Met alle respekt, Harro.

Een kleine groep Vlamingen uit zich tegen allochtonen, geen grote. En dit is zeker geen weerspiegeling van de Vlaamse bevolking. Voor mij is de enquete een bewijs dat de Vlaamse jeugd het probleem begint te herkennen.

In Brussel en Wallonié is 80% van de jeugd allochtoon. Moest men het daar aandurven om een poll te houden zouden ze tot dezelfde conclusie komen als jij.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Sorry, een kleine groep? De onderzoekers komen te de conclusie dat een meerderheid van de Vlaamse jeugd onverdraagzaam en xenofoob is en dat dit overeenkomt met de mening van volwassen Vlamingen. Welk probleem begint de Vlaamse jeugd te herkennen als ze in meerderheid xenofoob zijn?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Dus, Leo, die concerteren voor de verdraagzaamheid op 1 oktober waren voor niks? Nogmaals: jij hoeft je absoluut niet aangevallen te voelen, maar zowel in Nederland als in België zijn mensen steeds vaker chenofoob en onverdraagzaam. Dat is iets wat op dit en andere fora ook blijkt en wat ook in andere (Nederlandse) onderzoeken bewezen wordt.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Plaats reactie