Edgar's Aanwinsten...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hier het lantaarntje. Ben er redelijk blij mee, want deze is iig 100% oorlogs! :)
Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Heel mooi Edgar! :D
Vooral de LW broodzak vind ik echt super. Ben zelf ook nog op zoek naar een LW broodzak maar jij vind er ook gewoon nog een die gestempeld is met het FLAK regiment waar de eigenaar deel van uitmaakte. Dat is helemaal mooi, zeker als hij ook op een LW FLAK soldaat moet komen. Heel erg mooie aanwinst! :yes:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

SiNiStEr schreef:Heel mooi Edgar! :D
Vooral de LW broodzak vind ik echt super. Ben zelf ook nog op zoek naar een LW broodzak maar jij vind er ook gewoon nog een die gestempeld is met het FLAK regiment waar de eigenaar deel van uitmaakte. Dat is helemaal mooi, zeker als hij ook op een LW FLAK soldaat moet komen. Heel erg mooie aanwinst! :yes:
Bedankt. Had inderdaad geluk, zocht er zelf ook al een tijdje naar, en de prijs was zeker niet verkeerd :lol: 8) Nu hopelijk binnekort nog een (groot) FJ bidprentje uit m'n gebied :) .
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Heb net iets leuks gevonden. Ik had 2 maanden geleden (of langer, weet ik niet precies meer) tijdens een wandeling in m'n verzamelgebied (Op. Veritable) in een dumpkuiltje een doosje gevonden. Het was duidelijk dat er iets in zat. Ik vermoedde toen al een scheermesje. Vandaag heb ik hem opengemaakt, heel voorzichtig, waarbij het doosje heel bleef. Wat eruit kwam is een zeer mooi scheermesje, gemarkeerd Gillette, Canada, Made in Canada, en 1932. Omdat het uit mijn gebied komt is dit een zeer mooie aanvulling op m'n collectie, en het complete ding werkt ook nog! Moet je nagaan dat daar iemand wellicht z'n laatste keer in z'n leven mee geschoren heeft. Voor mij een van de mooiste vondsten. Er lagen in die kuil ook nog rond de 10 gespen, waaronder van een L-strap enz.

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Edgar op 02 okt 2006, 19:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Dat is zeker leuk dat het nog een soort van verpakking heeft :P
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja zeker, maar vind het gewoon een apart gevoel dat je dan echt iets hebt waarvan je zeker bent dat ie daar gebruikt, nadat ik zoveel over de slag gelezen heb !:)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Heel mooi item Edgar! Dit is dus hetzelfde ding als van de link die je me stuurde?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja zoiets vermoed ik wel. Alleen dit busje is iets korter. Maar zeker zoiets geweest. Volgens mij moet de borstel er ook nog leggen, dus even kijken binnekort, want ik vond er namelijk twee deksels, dus wie weet ligt dat andere doosje er ook nog.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Mooie persoonlijke vondst.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Thanks! Niet te vergelijken met jouw (zeer mooie!) vondsten natuurlijk waar ik alleen maar van kan dromen, maar ben er alsnog erg blij mee. :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Slijmbal ;) Hehe, jij heb ook prachtige vondsten die ik weer niet heb hey.
Ik ben alleen gestopt met alles op i-net te plaatsen. :)
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Meen het hoor :) Ja, dat is wel weer waar. Maar helmen bijvoorbeeld, nee dat nog nooit helaas. Wie weet ooit nog eens :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Je moet het maar treffen, en je veel verdiepen in de locatie ;) Maar dat heb jij ook gedaan.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik ben zeer blij! Heb net dit mooie bidprentje gekocht voor een nog mooiere prijs, van een Fallschirmjäger Obergefreiter, gestorven nabij het Reichswald, Goch op 18 februari 1945 8). Formaat is 15x21 cm, wat ook vrij ongewoon is. Hij is al eerder gewond geraakt in november 1944, maar keerde in januari 1945 weer terug, en overleed dus tijdens Veritable. Een zeer mooie aanwinst voor m'n collectie vind ik persoonlijk 8) M'n vierde is dit nu.

Afbeelding

:)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Edgar schreef:Ik ben zeer blij! Heb net dit mooie bidprentje gekocht voor een nog mooiere prijs, van een Fallschirmjäger Obergefreiter, gestorven nabij het Reichswald, Goch op 18 februari 1945 8). Formaat is 15x21 cm, wat ook vrij ongewoon is. Hij is al eerder gewond geraakt in november 1944, maar keerde in januari 1945 weer terug, en overleed dus tijdens Veritable. Een zeer mooie aanwinst voor m'n collectie vind ik persoonlijk 8) M'n vierde is dit nu.

Afbeelding

:)
Kijk eens aan, de laatste week schoot het snel op..!!!

Mooie aanwinst, op naar nummer 5?


D.ean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie