Neo Nazi`s.

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)

Neo nazi zou:

Peiling eindigde op 27 nov 2006, 00:48

Verboden moeten worden.
24
34%
Moet gewoon vrijheids van mening uiting zijn.
35
49%
Moeten allemaal de bak in!!! >:P
12
17%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke forumleden naar de 0110 concerten zijn geweest.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ik niet, niet omdat ik het niet goedkeurde maar omdat ik werken was.

Twee van m'n volwassen kinderen wel. Het was hun wel te doen om de muziek en niet voor de achterliggende bedoelingen.

@ Harro,

Een meerderheid van de ondervraagden voelde zich xenofoob, studenten dus. Daaruit trek ik de conclusie dat de jeugd het probleem begint te herkennen. Wat ik dus goedkeur, ze denken na.Tenslotte gaat het om hun toekomst. En hun manier van leven in die toekomst. En de toekomst van hun kinderen.

Maar zijn het daarom neo-nazi's. Neen ! Ze trachten de door hun opvoeding meegegeven waarden te verdedigen. Ze willen niet leven met de Shahada, de zakat, de ramadan en de hadj.

Trouwens die concerten waren een pre-electorale stunt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Nergens staat dat ze het probleem onderkennen. Er staat dat ze xenofobe uitspraken doen maar niet dat ze dit zelf onderkennen. Het enige dat ze onderkennen is dat ze (75%) geen relatie met een "zwarte of moslim" zouden willen en dat meer dan de helft van hen allochtonen zien als een bedreiging voor hun positie op de arbeidsmarkt. Wat islamitische begrippen als Shahada, de zakat, de ramadan en de hadj daarmee vandoen hebben is mij niet duidelijk maar als ze daar niet mee willen leven dan onderstreept dit hun xenofobie.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Hebben Harro en Leo het wel over hetzelfde probleem? Bedoelen jullie beide dat chenofobie en onverdraagzaamheid het probleem is of bedoelt Leo dat het probleem is dat zijn cultuur bedreigd wordt door de Shahada, de zakat, de ramadan en de hadj. Dat laatste lijkt mij een beetje chenofoob, want volgens mij is die bedreiging niet aanwezig.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Harro schreef:Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke forumleden naar de 0110 concerten zijn geweest.
Ik niet.... Ik nam evenmin deel aan één van de witte marsen....

Ik ga naar een concert om een artiest te zien en/of te horen..., niet om een statement te maken....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

LEO schreef:Trouwens die concerten waren een pre-electorale stunt.
Uiteraard! En een heel goed, duidelijk statement tegen de intolleratie van het Vlaams Blok (ik weet, "belang", maar dat is een wassen neus).
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

En vindt je het abnormaal dat Vlaamse jongeren geen relatie willen met zwarten of moslims. De cultuurdrempel is te groot !! De geloofsregels zijn onoverkomelijk voor jonge mensen die willen samen leven. Het is kiezen tussen twee kwaden, tussen twee manieren van leven. Ze worden minstens door één van de twee zijden uitgespuwd.

Met alle respect voor Seyffardt die blijkbaar de zaken op een rijtje heeft, maar het merendeel worden nomaden in hun eigen land.

En met de allochtone bedreiging van de arbeidsmarkt moet ik lachen. Het veroveren van een plaats op de arbeidsmarkt begint met een gedegen en volgehouden studieprogamma. Niet met in groep te spijbelen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt? Ik denk dat je Jeeper bedoelt (Roemeense). Ja, ik vind dat abnormaal. Jij vindt het wel normaal dat mensen worden uitgespuugd vanwege de liefde? Ik vind het zelfs volslagen debiel. Je antwoorden geven blijk van precies die xenofobie waarover het onderzoek spreekt. Dat mensen met een gemengde relatie door de rest worden uitgespuugt is uiteraard een schande en tekent de racistische intolleratie van de huidige maatschappij. Laat mij raden, je stemt VB.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

LEO schreef:En vindt je het abnormaal dat Vlaamse jongeren geen relatie willen met zwarten of moslims. De cultuurdrempel is te groot !! De geloofsregels zijn onoverkomelijk voor jonge mensen die willen samen leven. Het is kiezen tussen twee kwaden, tussen twee manieren van leven. Ze worden minstens door één van de twee zijden uitgespuwd.
Echte liefde overwint alles hoor. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en verschillen we helemaal niet zo sterk van elkaar als we denken. Over smaak valt niet te twisten, maar wanneer je valt op iemand doet de achtergrond volgens mij niet zoveel ter zake. Beide partners zullen zich wellicht in meer of mindere mate moeten aanpassen, maar in een 100% "autochtone" relatie moet dat net zo goed. Zoek eens overeenkomsten en staar je niet blind op de tegenstellingen. Dat is verdraagzaamheid. :)
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het komt er dus op neer dat Leo xenofoob is maar dat ik van hem niet mag zeggen dat hij daarmee in Vlaanderen tot een meerderheid behoort.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Ja, ik bedoelde Jeeper, heb het aangepast .

En ja, ik ga VB stemmen. Maar niet uit overtuiging (nog niet) maar als drukmiddel ! Ben ik nu een neo-nazi ?

En ga je nu ook het verschil in levenswijze en cultuur ontkennen. Ik heb veel respect voor mensen die deze problemen kunnen omzeilen en dit jaren kunnen volhouden.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

LEO schreef:En ja, ik ga VB stemmen. Maar niet uit overtuiging (nog niet) maar als drukmiddel ! Ben ik nu een neo-nazi ?
Stem dan liever blanco i.p.v. dat je kiest voor zo'n extreme partij.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik zeg nergens dat je neonazi bent maar je vraagt nu al meerdere malen of ik dat vind. Wil je graag een neonazi zijn cq. horen dat je dat bent dan? Want dan moet ik je teleurstellen. Je bent een intollerante xenofoob maar geen neonazi.

Ook wil niemand de verschillen ontkennen. Verschil is wel dat jij (en velen met jou) naar de negatieve kanten kijkt en de oplossing zoekt in segregatie, terwijl Kevin, Jeeper en ik (en gelukkig velen met ons) het zoeken in de uitdaging de verschillen op te heffen.
Laatst gewijzigd door Harro op 02 okt 2006, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Xenofoob : Angst voor het vreemde, is het niet.

Wat is daar mis mee ?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

xe·no·fo·bie (de ~ (v.))
1 afkeer van alles wat vreemd is

Wat daar mis mee is? Bang zijn voor alles wat je niet kent is dom en kortzichtig.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie