Darryl's nieuwe aanwinsten en collectie!

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Bedankt Sinister! Ik ben ook erg trots op mijn collectie. :) .

Het jasje achter de jeepcoat is een burger jasje uit 1939. Het draagt sporen van de oorlog, het is wel een stuk of 5 keer gerepareed en binnenste buiten gedraaid.

Plaats gebrek is over een half jaar denk ik geen probleem meer. Ik heb een zolder gekregen van 8 bij 8. Dus daar kan ik genoeg zooi in dumpen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Looking very nice, chap! That's the way we like it! :)
Ik heb hem een volle bepakking gegeven, hij draagt speciale driverspouches aan de koppel. Helaas ontbreekt er nog een helm.
Ik ben benieuwd tot deze af is! Ben namelijk zelf bezig één aan het samenstellen.
Heeft een DR normaal geen cartridge en een holster ipv de basicpounches?
For King & Country
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Meestal alleen maar een stengun en een koppel. De berichten moesten door...Maar goed alleen een koppel vind ik niet mooi. Ik hou er wel van als mijn poppen goed bepakt zijn. :)

Hier een foto van een DR uit mijn eigen collectie:

Hij draagt een greatcoat, BD broek, schoenen, anklets, handschoenen en heeft een pilotendinges op z'n hoofd. :P

Afbeelding
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Mooie foto! Dat "pilotendinges" op zijn hoofd is wel super! :)
For King & Country
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Thanks m8!

Ja, ik vind het ook wel bijzonder. Ziet er wel leuk uit zo'n mutsje. :P
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Darryl schreef:Bedankt Sinister! Ik ben ook erg trots op mijn collectie. :) ..
En terecht! :)
Darryl schreef:Het jasje achter de jeepcoat is een burger jasje uit 1939. Het draagt sporen van de oorlog, het is wel een stuk of 5 keer gerepareed en binnenste buiten gedraaid.

Plaats gebrek is over een half jaar denk ik geen probleem meer. Ik heb een zolder gekregen van 8 bij 8. Dus daar kan ik genoeg zooi in dumpen.
Ow leuk, wil zelf ook nog eens een (voor)oorlogs burgeruniform vinden zodat ik mijn LBD vrijwilliger neer kan zetten. Moet maar eens even gaan zoeken in de lokale kringloop winkel. Misschien dat ik daar nog wat kan vinden. Jij hebt in ieder geval al een mooi jasje. :)

En dat is zeker goed om te horen dat je zo'n mooie ruimte krijgt voor je spul. Dat zal je collectie zeker ten goede komen en geeft mogelijkheden tot uitbreiding van je collectie wat natuurlijk een goede zaak is. :)
Wanneer vindt de overdracht van de ruimte plaats? :P ;)

(P.S. zo'n "pilotendinges" noemt men een flying cap of flying helmet. ;) Wat voor type het precies is kan ik er helaas niet uithalen omdat de foto wat onduidelijk is. Leuke foto in ieder geval, dat is zeker! :D)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Bedankt voor de uitleg Sinister!

De overdracht vind hopelijk na de winter plaats. :P Dan komen de poppen in diorama's en achter polycarbonaat... Probeer dan maar eens wat spul te jatten. :wink: :P
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Mijn laatste aanwinst:

Een Canadese greatcoat. Dit is wel een bijzondere jas....

Afbeelding

Een jaar geleden verkocht Nico zijn Canadese greatcoat, ik kocht hem. Na een half jaar verkocht ik heb weer, en ja hij ging weer naar Nico. En tja, Nico werd hem weer beu en ik kocht hem weer terug. Nu blijft hij waar hij is. :lol: 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

mooie aanwinste darly en bedankt dat je zij waar je je moet registriren
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Graag gedaan! :D
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Plaats reactie