SA dolk en kruisen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
roon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2006, 01:56

Bericht door roon »

Alex bedankt,interessante link,ik kijk wel even wat er in de ring staat.

groet,
Roon
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

En nu ik toch bezig ben, doe ik het maar gelijk goed...

Hier is te zien hoe het kruis is opgebouwd( bestaat uit 3 delen). Ga hem nou aub niet uit elkaar slopen om dat te beoordelen, je kunt dit ook zien door goed naar de zijkant te kijken naar een naadje tussen de 2 stukken kruis zeg maar.(op de foto zijn de voor en achterkant zeg maar opengeklapt) Ik hoop dat je wat hebt aan deze uitleg :P

Afbeelding

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

EK2 lijkt me oké, zou echter wel graag een paar close ups van het lintje zien.
Want is dat lintje nou zo glimmend of lijkt dat zo op de foto?
Ijzeren kruis is inderdaad, mits alles origineel zo'n 80-85 Euro, KvK1 is geen 35/40, eerder 20/25, zijn nog erg goed te vinden.

De SA dolk kan ik niet een definitief oordeel over vellen, maar het ziet er goed uit.
Eindelijk een keer eentje die niet van Eickhorn is!
Daarom ook, omdat je ze altijd te koop ziet staan van Eickhorn, heb er ook nog nóóit een van Christianswerk te koop zien staan, maar ik schat dat ze beide ongeveer hetzelfde waard zijn, dat is dus 500-600 Euro.
Deas Gu Cath
roon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2006, 01:56

Bericht door roon »

ok,

Ik heb inmiddels de lintjes ook onder de UV gehad en die lichten niet op dus.... :lol: lijkt me goed.
Het EK2 kruis is uit drie delen voor zover ik kan beoordelen want er zit volgens mij wel een naad over de zijkant.(Alex bedankt.. :wink: )
Dus met een beetje geluk mijnerzijds is alleen het blauwe envelopje een repro.
Wel al een oude dan,als ik de kleur zie en de geur ruik.

Als er nog meer mensen een oordeel hebben over de waarde,graag,ik ben al erg blij dat het meeste orgineel is.
Wel een apart gevoel trouwens om dingen te bezitten van die tijd...
Maar ja, zo zal het bij jullie ook wel begonnen zijn denk ik?

Mijn vriendin is er alleen iets minder enthousiast over,die vind dat ik al dure hobbies genoeg heb! :x

Wederom bedankt,

Roon
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Graag gedaan! :) Tot nu toe is je nieuwe hobby NOG niet duur, want je hebt deze spullen gekregen toch? :P Succes er mee in ieder geval.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
roon
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 okt 2006, 01:56

Bericht door roon »

Nou... ik heb deze spullen niet gekregen,ze zijn me aangeboden door een vriend omdat hij wist dat ik intersse heb in dit soort dingen.
Maar ook bij hem gaat voor niets alleen de zon op,daarom moest ik ook weten of het orgineel spul betrof. :?

Vandaag heb ik het er even uitgebreid met mijn wederhelft over gehad en zijn we (is zij...) tot de conclusie gekomen dat niet alles kan.
Ik heb ook een dure motorfiets die ik continu aan het verbouwen ben en daar gaat ook erg veel geld in.

Dus... gaat alles in de verkoop!
Voorlopig blijft het voornamelijk bij het verzamelen van documentatie,maar ik heb nu wel deze site gevonden wat ik zeker zal blijven volgen.
Je kunt hier erg veel gegevens vinden,ik zit al dagen allerlei topics te bekijken en heb inmiddels de wallen onder mijn ogen. :lol:

Dus als er iemand in de kruisen interesse heeft mag hij of zij er op bieden,of moet het dan naar een ander topic verplaatst worden?
ook de dolk is te koop.

De kruisen verkoop ik natuurlijk het liefst compleet met lintjes en envelopjes.Het geheel komt dan in een cassette met glazen deksel zoals op de foto is te zien eerder.

Ik hoop dat ik er iemand mee blij kan maken.( ik hoop ook dat degene mij blij kan maken...)

Ik woon in het noorden van ons land maar ben vanavond in omgeving Rotterdam en maandag en dinsdag in omgeving Eindhoven,dus als iemand het wil bekijken....neem ik het mee.

Groet,

Roon
Goemperd
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 okt 2005, 21:42
Locatie: Stp. Meistersinger

Bericht door Goemperd »

PM gestuurd.
Alle info over de strijd om de Schelde is welkom!
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

Ik heb zeker wel interesse in de dolk, Heb er helaas het geld niet voor... Succes met de verkoop in ieder geval!!

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie